Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door anneke62
#763956
Ik heb hier in het huis-aan-huis krantje een advertentie gezien voor een nieuw merk KVV. Het heet Haaks Barf, en zij maken alles zelf. Ze hebben pas een winkel geopend in Capelle-West (bij Rotterdam), helaas is deze alleen nog maar op vrijdag en zaterdag open. Iemand al ervaring met deze KVV??
Ze hebben ook een website: www.haaksbarf.nl
Gebruikersavatar
Door Dian
#763959
Pas vroeg iemand dit ook, maar is dit niet van slagerij Stefan Haak uit Krimpen aan de IJssel? Op de website van de slagerij staat dit product ook voor € 3 / € 4 p.kg. afhankelijk van de variant.
Door Lizzy
#763981
[quote="Dian"]
Pas vroeg iemand dit ook, maar is dit niet van slagerij Stefan Haak uit Krimpen aan de IJssel? Op de website van de slagerij staat dit product ook voor € 3 / € 4 p.kg. afhankelijk van de variant.
[/quote]

Ja, dit is Stefan Haak.

Ik ken het voer niet. Ik vind het alleen dodelijk jammer dat de man zijn voer haaksbarf heeft genoemd want het is inderdaad (zoals jij al juist schetst Anneke) kvv en geen barf.

En het is natuurlijk niet zoals de natuur ooit bedoeld heeft. Het is en blijft een gemalen prak en da's niet zoals de natuur het bedoeld heeft. Maar, wat wel voor hem pleit is dat meneer vermeld welke percentages hij hanteert: 45% vlees ? 25 % bot ? 15% orgaan ? 15% groenten mix en kruiden.

Nou zou het alleen nog fijn zijn wanneer ie verteld wat voor vlees en wat voor orgaan en wat voor groente en kruiden hij erin stopt.
Door Stef@nie
#764000
Hij verkoopt ook het boek van Ian Billinghurst, waar toch wel duidelijk in geschreven staat dat BARF niet gemalen vlees en botten inhoudt... Misschien moet hij dat boek dan zelf ook nog even goed lezen :-\ 
Gebruikersavatar
Door Dian
#764030
[quote="Angelique"]
Dat soort info hoort op de verpakking te staan en daarvoor zou je niet naar een website moeten surfen.
[/quote]

Heeft al iemand dit gekocht dan? Je hoort mij niet zeggen of het wel of niet op de verpakking staat, ik ken het zo niet. Lizzy vroeg zich alleen af wat hij erin stopt en dat staat dus in elkgeval op de website. Kun je van andere kvv niet altijd zeggen :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#764035
[quote="Dian"]
Heeft al iemand dit gekocht dan? Je hoort mij niet zeggen of het wel of niet op de verpakking staat, ik ken het zo niet. Lizzy vroeg zich alleen af wat hij erin stopt en dat staat dus in elkgeval op de website. Kun je van andere kvv niet altijd zeggen :P
[/quote]

Pfff..jij komt met een website aanzetten met een toontje van...hier staat het toch wat zeur je nou.
Gebruikersavatar
Door Dian
#764036
[quote="Angelique"]
Pfff..jij komt met een website aanzetten met een toontje van...hier staat het toch wat zeur je nou.


[/quote]

Je leest het dan anders dan dat het bedoelt is ;) Er zat echt geen ondertoon in van lees dan goed o.i.d. Ik vind het alleen wel netjes dat hij dus precies vermeldt wat hij aan vlees en bot gebruikt ;)
Door pallas
#764075
ik kan geen echte ingredieten lijst vinden, wel welke soorten hij verkoopt :-\

Bv Barf-wild. Ja fijn welk wild dan? Dat kan toch vanalles zijn? Eend, konijn, haas, hert....
Gebruikersavatar
Door Dian
#764076
[quote="pallas"]
ik kan geen echte ingredieten lijst vinden, wel welke soorten hij verkoopt :-\

Bv Barf-wild. Ja fijn welk wild dan? Dat kan toch vanalles zijn? Eend, konijn, haas, hert....
[/quote]

Wat hij in de rund/kip/lam varianten stopt staat op de andere site van hem, www.slagerijstefanhaak.nl Daar staat de wild-variant niet bij :-\ Niet echt handig dus, zal wel een nieuwe zijn??
Door 202Spots
#764080
[quote="Stef@nie"]
Hij verkoopt ook het boek van Ian Billinghurst, waar toch wel duidelijk in geschreven staat dat BARF niet gemalen vlees en botten inhoudt... Misschien moet hij dat boek dan zelf ook nog even goed lezen :-\ 
[/quote]

Billinghurst verkoopt  de "BARF DIET™ products "
en dat zijn de gemalen Barf Patties hoor!

http://www.barfproducts.com/quality.htm
Door Lizzy
#764085
[quote="Dian"]
Wat hij in de rund/kip/lam varianten stopt staat op de andere site van hem, www.slagerijstefanhaak.nl Daar staat de wild-variant niet bij :-\ Niet echt handig dus, zal wel een nieuwe zijn??
[/quote]

Nou, dat is dus mijn probleem ook. Het gaat hier om twee verschillende websites en mag je aannemen dat wat er op de ene site staat ook geldt voor de andere?
Door ~Joke~
#764091
[quote="202spots"]
Billinghurst verkoopt  de "BARF DIET™ products "
en dat zijn de gemalen Barf Patties hoor!

http://www.barfproducts.com/quality.htm
[/quote]
Dat klopt.
Verder staat BARF toch voor Bones And Raw Foods ( Botten en Rauw Voer) of Biologically Appropriate Raw Foods (voedsel wat dieren van nature behoren te eten) en onder de tweede uitleg kan toch gesneden en gemalen rauwvoer vallen?
Door henneke
#764092
ik kijk net even op die site maar hij weet wel te rekenen zeg  :o 3 euro voor 1 kilo ! ik geloof dat ik het liever zelf zou malen dan .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door