Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#763520
Gisteren zijn we met Ikijok een hele dag weg geweest. We gingen met de trein (vanuit de kop van NH naar Maasstricht) en hebben daar een heerlijke wandeling gemaakt door het prachtige Zuid-Limburgse landschap... Vanwege het weer (broeierig) en de bagage die we mee hadden besloten we om Ikijok's eten ter plekke te kopen. Bij een slager heb ik twee kippenpoten gekocht en omdat thuis eten nogal laat werd, heb ik hem gewoon op straat (op een rustig gelegen plek) zijn kippenpoten op laten knabbelen.... Nou vroeg ik me af: doen jullie dit ook weleens? Wat zijn de reacties van omstanders? En zijn die positief of ook wel negatief? Of wellicht verbaasd? Of voeren jullie alleen op plekken waar anderen het niet merken?

Rachel.
Door conleeuw
#763526
als het zo zou uitkomen zou ik gewoon voeren, des noods op een volle marktplein, doet mij allemaal niets hoor, ik twijfel alleen of Jazz met zoveel toeschouwers zou eten, maar Dot..... die schaamt zich nergens voor ;)
Door Minna
#763551
Ach als je hond het gewoon eet zonder te mutsen waarom niet? Mensen eten toch ook een boterham uit de vuistje op straat of een hamburger bij een snacktent. Omdat wij vaak wedstrijden hebben waarbij overnachten etc wil ik vanaf jongs af aan de honden leren overal te eten waar het aangeboden wordt. Nu zijn het ook wel behoorlijke kliko's... ;D
Door Malamoods
#763553
Tinker schreef: Als ik echt de hele dag weg ga met de honden,dan voer ik ze altijd vòòr of nà het uitje.En als dat niet mogelijk is dan neem ik tupperware bakjes met kvv mee,en dat mogen ze eten waar iedereen bij is ;) .Maar ik zou zelf geen botten op straat gaan staan voeren,niet vanwege boze of verontwaardigde blikken,maar meer omdat ik voor botten genoeg tijd wil uittrekken.
Zo deden wij dat eerst dus ook: bakje met kvv en voeren maar! Waar dan ook (thuis gewoon barf, maar kvv voor onderweg)... Maar ik vond dit keer dat hij dus weer eens wat bot nodig had en dus besloot ik kippenpoten te voeren en dat kon even niet anders, dus gaf ik het buiten op straat.... Ik ben er rustig bij gaan zitten en dat beviel eigenlijk best wel. We zaten redelijk privé en heb ook geen reacties gehad... Ik wilde overigens ook niet het risico lopen dat er een andere hond zou passeren.... Maar ik bedacht me ineens: waarom zou ik hem op straat niet voeren? Heb het tot voor kort eigenlijk altijd wat "verstopt" zeg maar... Maar volgens mij is dat helemaal niet nodig....

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#763565
Ik zou niet snel op straat voeren als tijd de enige reden is. Dan zouden ze maar een uurtje wachten....ze vallen heus niet om. Op een show o.i.d. geef ik altijd iets wat hapslikweg is. Niet eens voor eventuele reacties, maar meer voor vette bekken en ze op zo'n show gewoon niet veel trek hebben om te knagen o.i.d. maar gewoon even een hapje tussendoor zo uit het bakje.
Verstoppen en midden op straat gaan voeren vind ik eigenlijk twee uitersten. Zelf hou ik helemaal niet van op straat eten, doe het ook nooit en daarom zie ik voor de honden ook niet direkt de noodzaak om ze op straat  (lees: in het openbaar) te gaan voeren.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#763571
Ik koop idd ook weleens iets voor ze in de supermarkt, kipkluifjes, drumsticks of zoiets en geef ze dat als we bij de auto zijn.

Koop ook bij de poelier op de markt weleens 4 kluifjes voor de honden en voer ze die direct. Zeg dan: Direkt opeten, niet inpakken. Ik eet ook rustig in het openbaar, dus waarom zij niet...

Heb zelfs in een restaurant weleens gevraagd om rauwe kip toen een tocht enorm uitliep. Wel uitgelegd hoe en waarom en uiteraard niet en public gevoerd. ;)
Door tt-tjes
#763580
Op show heb ik altijd een bakje met rundvlees oid bij me. Geen botten.
Als we klaar zijn dan krijgen ze dit te eten, ook omdat we meestal zo vroeg weg zijn dat ze nog niet gegeten hebben. Ze willen dan meestal geen eten van de spanning.

Op straat heb ik ze nog nooit gevoerd, is nog niet voor gekomen dat het nodig was. Als het echt nodig zou zijn dan zou ik het wel doen.
Door Lil
#763601
Zou nooit op straat voeren, aangezien ik een angsthaas heb die bij elk geluidje of niet eet of het in een keer opschrokt. Ben niet bang voor reacties. Kreeg op de markt te horen: als die kiporgaantjes voor de hond zijn dan mag u geen lever voeren, daar worden ze heeeeelll ziek van, ook goed koken. Toen heb ik met een ijzeren gezicht gezegd: goh leuk dat u behalve poelier ook da bent, had ik nooit verwacht...maar euh u moet wel nog even terug voor een bijscholing en heb zo mijn bestelling meegenomen. Nee schamen niet, maar voeren waar iedereen voorbij komt dat vind ik geen optie. Dan wachten ze maar langer, als ik vroeger op wedstrijd ging dan kreeg hij ´s avonds bij thuiskomst pas te eten en dat was soms wel vijf tot zes uur later dan normaal  ;)
Door *Natasja*
#763604
Ik voer geen botten op straat. Als we weggaan en de honden moeten onderweg eten, dan neem ik spiervlees of orgaanvlees mee.

Ten eerste ga ik zelf ook niet uitgebreid op straat staan eten, hooguit een snel broodje. Ten tweede vind ik dat mijn honden hun botmaaltijd op hun gemakje moeten kunnen eten, en dat doen ze niet als we op een plaats zijn waar veel om hen heen gebeurt.
Door pallas
#763609
echt op straat voeren heb ik nog nooit gedaan en ik vind het ook niet zo'n prettig idee, heel onrustig lijkt me. Op wedstrijden en weekendjes weg neem ik meestal wat makkelijks mee, kippevleugels of een vlees/ pens maaltijd. Didot is nogal bang dat vreemden zijn eten afpakken en dan wordt het misschien zonder kauwen doogeslikt. Als ze ergens anders eten doen ze dat ook altijd in hun eigen bench om toch een beetje rust te krijgen ;) We hebben nu ook een benchhoes dat geeft ook wat meer privacy.
Door Boefke
#763647
Ik voer Boef ook altijd gewoon op straat tijdens vakanties. Ik zoek wel een rustige plek op. In een hoek op een parkeerplek van een wandelgebied of de accomodatie bv. Of op een stil wandelpad. Nog niemand heeft het tot nu toe gezien :D, maar dat zou me ook niks uitmaken. Ik eet ook mijn boterhammetje wel eens op straat. Boef vond het de eerste keer wel vreemd trouwens. Toen duurde het een minuut of 5 voordat hij op zijn gemak was en het opat.
Gebruikersavatar
Door pike
#763886
Ik heb nog nooit op straat gevoerd. Een keer heb ik eten voor Pike meegenomen omdat we de hele dag weg gingen op speurcursus. Dacht dat hij dat gedurende mijn eigen lunchpauze lekker in de auto op kon eten. Maar hij liet zijn lekkere kippetje zo liggen, hij vond het maar raar en vertrouwde het gewoon niet. Aan het eind van de dag voor we naar huis gingen gaf ik weer de kip maar mooi niet eten. En hij moest toen toch al aardig uitgehongerd zijn. Eenmaal onderweg hoorde ik hem ineens kraken. Ik neem dus nooit meer eten mee voor onderweg. De hele auto rook naar de kip!  :-X  ik had er natuurlijk helemaal niet op gerekend dat die kip er de hele dag in zou liggen )
Door evds
#763951
Ik zou het gewoon doen. Op een rustig plekje.

25 jaar geleden og zo heb ik met mijn toenmalige hond Din (en een vriendin) de "mout blanc" toch gelopen. 10 dagen door de prachtige bergen met weinig eten(ook  nog ingesneeuwd maar dat is weer een ander verhaal).  In ieder geval weinig eten. Wij waren fllink afgevallen maar van Din (een windhond kruizing) was echt bijna niets meer over. Op de eindbestemming direct naar de slager gegaan en gevraagd om vlees voor de hond. Had ie nu niet maar morgen wel. Dus maar naar de super en een paar blikken hondenvoer of zo gekocht. De volgende dag terug: kreeg ik een hele grote zak mee met allerlei orgaan, het bloed druppelde er zo'n beetje uit en Din was erug geinteresseerd. Gauw terug naar de camping. Knapte de zak ineens open op de stoep voor de slager en flopte al het spul zo de stoep op  :o Geen probleem voor de uitgehongerde Din, hap hap hap alles weg (kg of 2 a 3 denk ik). We zijn direct naar de camping teruggelopen en hebben een hele dag bij de tent gezeten om Din te laten uitbuiken ;D. Ze was super gelukkig!
Door bas rouge
#763980
Ik geef de honden geregeld onderweg hun eten. Ik zoek dan wel een rustige plek op, mensen zien het zelden omdat ze het niet zien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door