Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elly1967
#763503
mijn kattenbak stinkt heel snel. ik heb 2 katten en 2 kattenbakken. maar meestal doen ze het op dezelfde kattenbak. maar al verschoon ik die bak 3x per week het blijft een bak die heel sterk en snel ruikt. ik heb gehoord dat dat kan komen doordat ik kattenvlees geef. klopt dit en of zijn hier andere opmerkingen voor

groetjes Elly
Door conleeuw
#763513
Elly1967 schreef: mijn kattenbak stinkt heel snel. ik heb 2 katten en 2 kattenbakken. maar meestal doen ze het op dezelfde kattenbak. maar al verschoon ik die bak 3x per week het blijft een bak die heel sterk en snel ruikt. ik heb gehoord dat dat kan komen doordat ik kattenvlees geef. klopt dit en of zijn hier andere opmerkingen voor

groetjes Elly
welke katten zand gebruik jij? ik gebruik geperste hout, dat is prima spul, als ze erop plassen valt het uit elkaar en ruikt het een beetje naar bomen....... niet slecht mag ik zeggen ;)
Door bloemetje
#763524
Je geeft ze dus Kvv? Ik dacht dat ze van blik idd behoorlijk gaan stinken  :-X

Maar ik deed het normaal altijd wel om de dag hoor. Ik heb 2 poezen met 1 bak.
Door Rosita
#763544
Tja, ik vind 3x per week wel een beetje weinig. Hier wordt iedere dag alles eruit geschept en 1x in de 2 weken de hele bak ververst. Met vlees bedoelen we hier een komplete vers vlees voeding uit de diepvries (kvv), ik weet dus niet of je dat bedoelt, want de meeste blikvoeding bevat namelijk niet heel veel vlees. Van kvv produceren ze juist minder ontlasting en de ontlasting is droger en stinkt ook bijna niet. Hier poepen ze b.v. om de dag 3 kleine keutels. Katten die brokken eten hebben vaak hele geconcentreerde urine, ook dat kan behoorlijk stinken en is overigens op langtermijn heel slecht voor de nieren. Hier plassen ze minstens 3x per dag (ik doe ook altijd wat extra vocht door de kvv), minder zou ik niet gezond vinden.
Door Mevroi Kruim
#763588
Ik merk bij mijn katten wel dat de urine sneller ammoniak vormt bij warm weer. En ze plassen gelukkig lekker veel, da's goed voor de nieren.
Ik schep de bakken dagelijks uit en 1x per week verschoon ik ze compleet.
Door Lil
#763613
euh verschoon mijn bak 1 keer per week, maar ze doen ook bijna alles in de achtertuin moet ik zeggen  ;D. Toen we in de stad woonden hadden ze geen vrijloop toen gebruikte ik de Tommy John en die schepte ik elke dag leeg en vernieuwde hem na vijf dagen (2 katten op 1 bak) ook de koolstoffilters verving ik toen elke 2 maanden. Heb nooit wat geroken en het bezoek gelukkig ook niet.
Door Borke
#764380
Wij hebben 6 grote binnenkatten (Maine Coons) en voor hen 2 grote kattenbakken.
De katten eten alle 6 Carnibest lam.
Die bakken scheppen we 2x per dag uit (drollen eruit en de rest doorroeren) en 1x per week verschonen we de hele bak en dan gaat er in beide bakken 1 doos Litter Pearls.
Het is niet goedkoop (ik koop 10 dozen voor 180 Euro worden die bij ons thuis bezorgd), maar de bakken ruiken dus echt NOOIT!!!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#764396
ik gebruik Biokat voor de bakken. Ik heb nu nog twee bakken voor een kat, ik schep deze 1x in de week leeg en vul het een beetje aan met nieuw zand. Geen luchtjes fo andere gekke dingen. Toen ik nog twee katten had schepte ik twee keer in de week de dingen eruit en vulde het een beetje aan met nieuw zand en ook toen geen problemen.

Ik heb meerdere soorten kattebakzand uitgeprobeerd maar dit vind ik een hele goede.
Door *Robin*
#764848
Heb je misschien een open kater? Als je kater niet is geholpen kan hij erg penetrante urineluchtjes verspreiden....
Ik heb twee katten en één bak en die schep ik elke dag uit en één keer in de twee weken gooi ik hem helemaal leeg en ik sop hem uit met soda.
Ik gebruik biocats classic. je hebt ook biocats fresh, daar zit een luchtje aan, misschien is dat iets voor je? ik betaal zo'n 8 euro per 20 liter en daar doe ik 4 weken mee.
Door *Inge*
#765576
Dat had ik met de kattenbak van Garfield ook, ik merk als hij een blaasprobleem heeft dat zijn urine echt zo'n vreselijk geconcentreerde en penetrante geur heeft dat je er bijna bij omvalt als je de kattenbak openduwt.
Nu heeft hij al een tijdje geen blaasproblemen meer gehad en ruikt de kattenbak ook niet meer zo verschrikkelijk als ik 'm ga verversen.
Door Helen
#765621
Ik heb ook biokat. 2 bakken voor 2 katten. Ik schep minimaal 1x per dag, maar meestal 2x per dag drollen en plasklonten eruit (da's het voordeel van klontvormend grit). 1x per week gaat de hele inhoud in de kliko en worden de kattenbakken met sop geboend. Om de paar weken ontsmet ik de kattenbakken ook. Ik ruik de kattebakken nooit.
Door Spanielgek
#767896
Ik heb hiet 4 katten ,2 grote Ragdolls en 2 htk katten .
Ik gebruik gewoon het goedkopere grid uit de supermarkt,en dat bevalt me prima.
Ik schep elke dag de ontlasting er uit en verschoon de bak in 1x in de week helemaal.
Van familie en vrienden krijg ik gewoon vaak te horen dat je helemaal niet in mijn huis ruikt dat ik katten heb ,fijn toch .
Want als ik ergens een hekel :P aan heb is als je bij iemand op bezioek komt en je ruikt al bij de voordeur dat er katten zijn
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#768510
Ik merk bij mijn dochter dat het minder ruikt in de buurt van de kattenbakken sinds ze vers voer krijgen.


Ze heeft  3 bakken  staan voor 4 katten en ze schept iedere dag de drollen er uit.


En ze gebruikt kitty friends te koop bij de intratuin.
ik dacht 3 zakken voor 14 euro maar kan het mis hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door