Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#763350
Jakkie gister gaf Rocky over en ik wilde het gaan opruimen,natuurlijk net op het kleed en ik riep tegen mijn dochter HET BEWEEGT.
zater er 2 hele kleine wormpjes bij.

Hij geeft nooit over,hij had wel daarvoor bij het uitlaten iets van de grond gegeten zag ik.

Ik heb hem wel een ontwormingskuur gelijk gegeven,

Zou het gewoon eenmalig zijn dat hij het van de grond heeft gegeten met wormpjes en al?
Ik heb het nog nooit met mijn honden gehad zoiets.

Zie je komt door het rauwe voedsel zullen veel mensen wel gaan zeggen :)
Door conleeuw
#763352
nou het zal niet van de kort daarvoor gegeten grond zijn hoor, hij heeft gewoon een wormbesmetting, dat is niet zo raar/abnormaal, er is ook geen reden om aan te nemen dat hij herhaaldelijk last zal krijgen van wormen.
Hoe oud is Rocky?
Door conleeuw
#763360
marga1953 schreef: Rocky is geboren op 5 augustus 2005
ok, geen pup meer dus, omdat je bij puppies vaak wormen zie, maar het is niet zo vreemd bij volwassen honden, gewoon behandelen en klaar is kees ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#763417
marga1953 schreef: Jakkie gister gaf Rocky over en ik wilde het gaan opruimen,natuurlijk net op het kleed en ik riep tegen mijn dochter HET BEWEEGT.
zater er 2 hele kleine wormpjes bij.

Hij geeft nooit over,hij had wel daarvoor bij het uitlaten iets van de grond gegeten zag ik.

Ik heb hem wel een ontwormingskuur gelijk gegeven,

Zou het gewoon eenmalig zijn dat hij het van de grond heeft gegeten met wormpjes en al?
Ik heb het nog nooit met mijn honden gehad zoiets.

Zie je komt door het rauwe voedsel zullen veel mensen wel gaan zeggen :)
Dan vraag je meteen daarna waarom ze hun brokgevoerde honden dan uberhaupt ontwormen ::)

Maar rauw gevoerd of niet iedere hond kan wel een tegen een flinke wormbesmetting oplopen. Even snuffen/likken aan de drol van hond of kat die stief stond van de wormen en voila. Jouw hond had best veel wormen anders komen ze er op deze manier niet uit. Ik zou zeker de kuur na een week nog een keer herhalen om zeker te zijn dat alles weg is. Daarbij zou je probiotica kunnen geven om de darmflora weer vlot op peil te krijgen en zou je terpreventie met regelmaat wat gemalen pompoenpitten kunnen geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door