Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#76281
Ik kwam dit tegen op het internet en misschien is het interesant ,ik was op zoek naar de hoeveelheid taurine die in vlees zit omdat ik op een ander forum gelezen had dat bij onderzoek bij ierse wolfshonden is gevoneden dat het hier veel voorkomt dat de ieren geen taurine zelf aanmaken (een erfelijke afwijking)

http://www.indiana.edu/~pietsch/taurine-epilepsy.html
Door Paul_Barte
#76312
Denk niet dat je hoeveelheden kunt vinden Sylvia. Heb hier in het verleden eens het halve net naar afgezocht.

Het zit in ieder geval in:
Taurine komt van nature enkel voor in dierlijke producten, en is niet aanwezig - of slechts in zeer kleine concentraties - in groenten, fruit, granen en zaden. De hoeveelheid taurine die in koemelk - en dus in zuivelproducten - wordt teruggegevonden, ligt veel lager dan de hoeveelheid die men in vlees en vis terugvindt. Voor veganisten en strikte vegetariërs komt het er dus op aan om voldoende cysteïne, methionine en vitamine B6 via de voeding op te nemen. In de praktijk is een taurine-deficiëntie echter vrijwel onbestaande.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#76318
Bij honden en katten niet! Bji honden kan het hartproblemen geven en bij katten kwam het in het verleden veel voor.
Het zit is vlees, maar meer in runderhart. En vooral muizen bevatten 70x zoveel taurine als rundvlees.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#76373
he jakkie had hier weer eerder moeten kijken,zit al kweet niet hoelang het net af te zoeken naar percentages,ik had namelijk geopperd dat dus ook voor die honden vers een uitkomst is omdat ze nu taurine suplementen krijgen maar ze moeten 1 gr taurine per dag bijgevoerd krijgen en daar zouden ze heel veel voor moeten eten.Ik was dus eigenlijk heel benieuwd hoeveel vlees een hond zou moeten eten om aan 1 gr taurine binnen te krijgen.
Ik kwam ook nog iets over PRA en taurine tegen maar dit was bij katten,maar ik dacht PRA is PRA zou Taurine dan ook iets voor honden met PRA kunnen betekenen?
Door Paul_Barte
#76383
Hitam schreef: Bij honden en katten niet! Bji honden kan het hartproblemen geven en bij katten kwam het in het verleden veel voor.
Het zit is vlees, maar meer in runderhart. En vooral muizen bevatten 70x zoveel taurine als rundvlees.
Omdat al die beesten GEEN vleesvoeding aten maar van die gezonde brokken! Tegenwoordig wordt het gesupplementeerd maar daar zijn ze door schade en schande achter gekomen.
Door Paul_Barte
#76384
Alle taurine im supplementen is synthetisch samengestelde stuf uit het lab. Hoe de opname van dit spul is zou ik niet kunnen zeggen maar denk dat het niet te vergelijken is mey de 'natuurlijke' vorm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door