Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#75707
Angie heeft een tekenbeet net boven haar frutje. Ik heb dat beestje veel te laat gezien. Het had al de grootte van een witte boon. Het is nu dik en schraal. Het moet ook jeuken, ze schraapt er mee over de tegels en likt er veel aan. Je kan precies zien waar het beest gezeten heeft bah. De afgelopen 2 dagan heeft ze ook nauwelijks gepoept, nu dit beest weg is heeft ze weer wel goed gepoept, zou ik dat met elkaar in verband kunnen brengen?
Door jeanne
#75709
Lijkt me ook niet lekker poepen met zo'n vieze teek boven je frutje ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#75734
Volgens mij heeft een teek bij der flamoes weinig invloed op haar stoelgang. :o Afgezien van de beet op zich heb ik bij mijn honden nog nooit gezien dat ze last hadden van een teek die vastzat, of hij moest ergens op de snuit zitten.
Door casangio
#76311
Onze honden hebben al verscheidene teken gehad.
Bij die lagotto vind ik ze bijna nooit omdat die hele dikke krullen heeft, dus die is een hele goede prooi voor teken. Vanmorgen spetterde er ook een open onder mijn schoenen, brrrrr... vies en voor maar de grootte van een doperwt komt er toch nog veel bloed uit.

Als ik teken verwijder spuit ik altijd zilverwater gemengd met tea tree olie. En tot nu toe nog geen ontstekingen gehad.
Door avalon
#76426
Daar het zo dicht bij haar frutje is durfde ik het niet aan om er iets op te doen. Nu heb ik er gisteren wel wat calendula zalf op gedaan. Vandaag zag het er al wel rustiger uit, maar het is wel ontstoken, toch is de kop eruit. Naar het schijnt heeft ze er niet zo heel veel last meer van want ze likt een stuk minder vaak.
Door Eidos
#76742
Kehb van eidos ook al 2 teken afgehaald tot nu toe.. De een zat er waarschijnlijk pas net in ( kijk altijd na na het wandelen, maar soms is er niks te vinden in die dikke vacht ) want die was echt nog heel superklein. De andere was al iets groter en ook daar heeft ie een wat dikker bultje aan overgehouden.. Ik smeer het altijd in met calendulan idd, om de irritatie weg te nemen en het wondje te ontsmetten.. Veel honden hebben last van een dikkere bult na het verwijderen van een teek, over het algemeen trekt dit na een paar dagen weer weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door