Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maritnr1
#761916
hai hai,

nou een tijdje terug had ik al een berichtje hier geplaats over de huidproblemen met mijn franse bull Jake
Ik voerde hem sinds een aantal weken prins hypo allergic maar ben sinds maandag over gegaan op energique speciaal voor honden met een huidprobleem.
Vandaag kwam ik thuis en zat meneer weer is helemaal onder het bloed nu had hij zijn wang te pakken gehad en helemaal los gekrabt.
Denken jullie dat ik goed bezig ben nu ik hem op Energique over zet???
En hoelang moet ik wachten voordat ik enigzins resultaat zie want zit nu echt met mijn handen in het haar.
Er zijn al allemaal test op hem gedaan maar er kwam helemaal niks uit dus vandaar dat we nu zelf van alles willen proberen.

groetjes Marit
Gebruikersavatar
Door Pauline
#761921
Ik denk niet dat je kunt verwachten dat je nu (woensdag) al resultaat ziet. Tenslotte ben je pas maandag begonnen met Energique.

En ja... ik denk dat je zeker op de goede weg bent nu je dit voert. Op een veel betere weg dan toen je nog Prins voerde. Het kan alleen wel zo zijn dat je hondje nu gaat ongiften. Het moment waarop je resultaat gaat zien kan ik je dus niet zeggen.

Ik kan je alleen dit vertellen: ik heb een klant die 8 weken geleden is begonnen met Carnibest voeren aan haar hondje met huidproblemen. Ze ging iedere 3 weken naar de DA voor een cortisonenspuit. Vanaf het moment dat ze met de CB begon heeft ze de spuit niet meer gehaald. Gisteren kwam ze weer halen en vertelde me dat Puck eindelijk minder begon te krabben en er beter uit ging zien. Vanaf dag 1 was het wel zo dat Puck stapelgek was op de CB en dat was met brokken ook niet het geval.

Veel sterkte voor Jake en jou. Ik kan me voorstellen dat je een beetje wanhopig bent, maar vanaf nu kan het alleen maar bergopwaarts gaan. ;)
Door Henk en Donja
#761986
Huidproblemen manifesteren zich volgensmij ook pas na een tijd(zo was het tenminste met ons zoontje). Het zal dus ook denk ik zo zijn dat het even duurt voor ze als het ware 'ontgift' zijn en hun lichaam zich heeft herstelt. Ik gok erop dat je na een week wel verschil zult merken, ookal is het maar iets.
Door tieneke
#762033
Ernstige huidproblemen gaan niet meteen weg maar verergeren vaak als je hond op alleen rauw staat,alle overtollige gifstoffen moeten ineens het lichaam verlaten en dit is vaak het punt dat mensen toch weer terug naar die baggerbrokken grijpen...vooral niet doen en je hond en jezelf de tijd geven!,geen enkel stukje koolhydraat zoals brood,hondenkoekjes etc meer geven,alleen rauw!
Verder zou je de huidproblemen kunnen ondersteunen met Cats -Claw capsules of tabletten of Borageolie.
Onze vorige Leonberger had vreselijke huidproblemen en het heeft echt maanden geduurd voor hij erdoor was na het starten van rauw vlees,hierna heeft hij er nooit meer last van gehad en was zijn zwarte dikke stinkende olifantenhuid veranderd naar een mooi rose babyhuidje  ;)
Door tieneke
#762035
Lupa schreef: zit er geen granen in energique?
Zit ik mij ook af te vragen  ;)
Het beste zou zelf samenstellen zijn in dit geval zodat je precies weet wat je voert.
Door pallas
#762134
Met Didot zijn we heel voorzichtig een dieet aan het samenstellen. Regelmatig heeft hij weer een terugval, dan voel ik me net zoals jij :-\

Wij hebben wel gekozen voor barf want dan kan je precies weten wat ze eten. Het is een kwestie van een lange adem. Ik hou het vaak vol omdat ik wel andere positiefe effecten zie, m.n. in gedrag en eetlust.

Heel veel sterkte.
Door Bianca75
#762141
Lupa schreef: zit er geen granen in energique?
Dames, ik heb het even voor jullie opgezocht en er zit inderdaad graan in Energique nr. 4 in de vorm van rijst.

Hou de moed er in, ik had een teckel die heel vaak ziek was op br en ook net als jij nu wilde zo snel mogelijk resultaat. Geeft het de tijd, dan zul je vast en zeker vooruitgang zien. Heel veel succes gewenst.
Door Maritnr1
#762877
ik heb speciaal voor energique gekozen omdat er op stond voor huidproblemen.
Ik wil hier dus ook op blijven omdat ik anders om de week van voer moet gaan veranderen en ik dan nog steeds geen verandering ga zien.
En ik heb de prins brokken afgezworen en wil dit dus nu echt doorzetten.
Hij krijgt nu ook niks anders dan de energique maar er is al wel enigszins verandering aan het optreden.
Hij is nu wel speelser dan eerst en knuffelt meer.
Ik hoop dat dit gaat werken bij hem ik hoop het zo!!

groetjes Marit
Door peerle
#762931
Hoi Marit,

Als het bij duizenden honden wereldwijd helpt, zal het bij jouw hond ook wel het geval zijn.
Ik kan alleen nog maar herhalen wat ik hier al gelezen heb, maar omdat het echt een belangrijke boodschap is herhaal ik het nog eens : geduld is een schone zaak. Door het ontgiften zou je hond eerst iets meer last kunnen hebben dat voordien, het ontgiften gebeurt ook meestal via de 'achilleshiel' (de zwakke plek) van de hond, aangezien jouw hond huidproblemen heeft, kunnen die verergeren door het ontgiften.

Mijn hond is bij overzetting naar rauw zo'n twee à drie maanden niet 'goed' geweest, ze voelde zich niet lekker in haar vel. Maar dat is ondertussen twee lange, heerlijke, gezonde jaren geleden, terwijl ze op brokken zo om de drie vier maanden ziek werd, maar ik dacht dat dat normaal was.

Dus niet panikeren als het eerst erger wordt, doorzetten en je zal verandering zien ! Ik hoop voor jou zo snel mogelijk, maar kan je geen garanties geven.

Groetjes & succes,
Veerle
Door 202Spots
#762936
Maritnr1 schreef: ik heb speciaal voor energique gekozen omdat er op stond voor huidproblemen.
Ik wil hier dus ook op blijven omdat ik anders om de week van voer moet gaan veranderen en ik dan nog steeds geen verandering ga zien.
Wanneer er op staat voor huidproblemen, maar evengoed graan bevat  waar je hond allergies voor kan zijn, dan heeft het toch geen nut om de energique met graan te blijven geven en dan hopen dat de probleem weg gaat?
Wanneer ik denk dat de graan de reden voor 't probleem is, dan zou ik vandaag stoppen met deze soort te voeren en gelijk op de graanloze overgaan...
Of begrijp ik 't niet? :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door