Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#762740
Stomme k*thond heeft ook altijd wat he, ben me lam geschrokken. Was gaan wandelen met zijn beste vriendinnetje en ze waren met zijn tweeen het grasveld aan het ´omploegen´ begint die van mij op eens te schreeuwen, komt naar me toelopen, slingert met de achterhand en kiept zo om. Ik voorzichtig alles afgetast, kom ik aan zijn buik gillen joh.... dacht meteen het ergste, want hij heeft maar 1 keer gejankt en toen was een deel van zijn oor afgebeten voor de rest jankt hij dus nooit (ook niet met zijn rugklachten). Gelukkig ging het daarna vrij snel weer beter, toen hij eindelijk rustig was een alles voorzichtig en goed nagekeken en nu jankt hij alleen als je aan een bepaalde rib komt, de rest is geen probleem en gelukkig loopt hij weer redelijk. De rug is het niet, die heb ik nagekeken zoals de therapeut het geleerd heeft en daar merk ik niets alleen die ene rib, dus die zal wel gekneusd zijn, voel geen zwelling is alleen een beetje warm.
Ik heb hem traumavetsem gegeven, pijncomplex en zojuist (een uurtje nadat ik die ander twee heb gegeven) 2 rimadyl 50 mg (is de max dosering voor zijn rugklachten, hij is ongeveer 26 kg).
Zijn er nog andere (alternatieve, homeopathische, fytotherapeutische of huismiddelen) middelen waarmee ik een voorspoedige genezing kan bewerkstelligen? Arnica (D6) is een onderdeel van de traumavetsem evenals Bellis perennis (madeliefje wondverzorgend en bloedstelpend), rhus toxicodendron (rode zonnenhond tegen infecties) en ruta graveolens (smeerwortel bevordert de wondheling en littekenvorming).
Gebruikersavatar
Door pike
#762746
Lil schreef: Zijn er nog andere (alternatieve, homeopathische, fytotherapeutische of huismiddelen) middelen waarmee ik een voorspoedige genezing kan bewerkstelligen? Arnica (D6) is een onderdeel van de traumavetsem evenals Bellis perennis (madeliefje wondverzorgend en bloedstelpend), rhus toxicodendron (rode zonnenhond tegen infecties) en ruta graveolens (smeerwortel bevordert de wondheling en littekenvorming).
Ik weet niet wat je nog kan geven maar:
Rhus toxicondendron is azijnboom en geen rode zonnehoed (is Echinaceae purpurea) en Ruta graveolens is wijnruit en geen smeerwortel (is Symphytum officinale
Door Lil
#762759
pike schreef: Ik weet niet wat je nog kan geven maar:
Rhus toxicondendron is azijnboom en geen rode zonnehoed (is Echinaceae purpurea) en Ruta graveolens is wijnruit en geen smeerwortel (is Symphytum officinale
hehe mijn opzoeksite is blijkbaar door elkaar, waar heb jij het opgezocht? of ben je zo geleerd...
Door Lil
#762763
COOL! Wat heb je gestudeerd op plantengebied dan? Klopt de werking wel? of euh andere plant andere werking waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#762768
Of de werking klopt? Dat moet ik opzoeken :D daar heb ik niet voor geleerd
alhoewel ik het van sommige wel weet doordat ik het vaak gelezen heb.
Wat ik wel gestudeerd heb? Botanische archeologie  :-X
Door Lil
#762777
pike schreef: Of de werking klopt? Dat moet ik opzoeken :D daar heb ik niet voor geleerd
alhoewel ik het van sommige wel weet doordat ik het vaak gelezen heb.
Wat ik wel gestudeerd heb? Botanische archeologie  :-X
ohhhh dat verklaart de plantjes, nou ik zoek de werking ervan wel op, langleve internet (moet het wel kloppen he).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door