Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#762287
Vanavond op de club heeft een trainer er over gehad dat zij niet meer met long wil trainen omdat het heel veel eiwit en vet bevat. Terwijl ik dacht dat long niet veel voedingswaarde had. Wie heeft advies. :)
Door 202Spots
#762291
tiny schreef: Vanavond op de club heeft een trainer er over gehad dat zij niet meer met long wil trainen omdat het heel veel eiwit en vet bevat. Terwijl ik dacht dat long niet veel voedingswaarde had. Wie heeft advies. :)
Long bevat minder eiwit dan hart en rundvlees.
en ik heb eigenlijk nog nooit 'n vette long gezien, ik denk dat hart meer vet heeft dan long... :-\
AfbeeldingAfbeelding

Hier de voedingwaardes per 100 gram rauwe rund long
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op do 17 mei 2007, 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#762327
Wij kopen de longen rechtstreeks bij de slager en daar zit een gigantische vetrand aan (wat de honden juist wel erg lekker vinden) en de luchtpijp zit er ook aan (vinden ze ook heerlijk).
Dat zou dan weer andere verhouding hebben?
Had ze het wel over verse longen of die gedroogde longen die je bij dierenwinkel kan kopen want daar zit wel echt vettige laagje overheen?
Door Mevroi Kruim
#762613
tiny schreef: Vanavond op de club heeft een trainer er over gehad dat zij niet meer met long wil trainen omdat het heel veel eiwit en vet bevat. Terwijl ik dacht dat long niet veel voedingswaarde had. Wie heeft advies. :)
Zie boven voor de voedingswaarde. Tja, die is idd stukken hoger dan van de gemiddelde brok of hondensnoepje. Maar wat is het probleem daarmee?

Gedroogde long heeft per gewicht een veel hogere voedingswaarde dan verse long, gewoon omdat het water eruit is en het resultaat dus veel geconcentreerder is. Een vettig laagje krijg je al gauw met drogen, het vet droogt niet maar smelt en verdeelt zich over het gedroogde vlees/orgaan. En alle vlees bevat een zeker percentage vet.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 17 mei 2007, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#762637
De voedingwaardes hier boven zijn dus voor 100 gram verse long.
Gedroogd zal idd wel anders worden,maar ik geloof niet dat je 100 gr. gedroogde long  of 100 gr. beloning snoepjes geeft toch?
Door Mevroi Kruim
#762651
En als wel breng je het toch gewoon in mindering op de dagportie?
Als ik fanatiek aan het clickeren ben met de monsters gaat er echt wel meer dan een 100 gram doorheen, nou, dan krijgen ze dus gewoon 100 gram minder in de maaltijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door