Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#745603
Hallo,

Quincy heeft al een tijd last van huischilfers.Het valt niet zo op, omdat hij cremekleurig is. Nu die zijn wintervacht verliest is het ook weer erger als anders.
Nou zat ik er dus aan te denken om hem olie te gaan geven en vond dit op het internet. Helemaal onderaan staat kattenolie.

http://www.biofooddiervoeding.nl/kat/kat.html

Ik zou graag willen weten of iemand hier bekend mee is en of dit mogelijk helpt om de schilfers te laten verdwijnen. Als er andere tips zijn dan hoor ik het graag.

Groetjes Anita
Door Mevroi Kruim
#745895
Ik zou het beslist nooit geven. Zonnebloemolie is onzin, als je dat perse wilt geven kun je het beter gewoon uit een fles van de super halen (of de beter soort, koudgeperst, bij de natuurvoedingswinkel kopen) en schapenvet kun je beter gewoon rauw van het schaap geven ipv die verhitte en geconserveerde onzin.
Heel goed voor de vacht is vette vis zoals zalm of sardien, en alternatief visolie in capsules, of zalmolie bv van Henne.
De capsules van de Hema bevatten ook borage-olie, die bevallen mij heel goed.
Door simplythedogs
#750352
Kruimel schreef: Heel goed voor de vacht is vette vis zoals zalm of sardien, en alternatief visolie in capsules, of zalmolie bv van Henne. De capsules van de Hema bevatten ook borage-olie, die bevallen mij heel goed.
Hallo,
al reageer ik heel laat, zou ik toch graag nog iets vragen  ;)
Als je die capsules geeft, hoe vaak moet dat dan ? Geef je die capsules rechtstreeks in de keel van de hond of steek je ze in het eten. Bij mij zijn ze nog al moeilijk wat capsules aangaat  :-\
Als dat met die capsules niet zou lukken en ik zou zalm of sardien geven, hoe vaak moet dat dan ? Is een keer per week voldoende ? En spreek je dan van een hele vis, of van blikjes ?

Groetjes
Marion
Door Mevroi Kruim
#750975
Capsules prik ik lek en de inhoud mik ik door het voer. De katten geef ik met z'n vijven 1 capsule per dag, de honden elk 2 a 3 per week, in periodes dat ze geen vis eten.
Een keer per week vette vis is genoeg. En dan heb ik het over een maaltijd vis. Als ik blik geef verdeel ik dat wat meer over de wee, het werkt nl zo goed voor het opleuken van 'mwah, niet lekker'-eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door