Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJARA
#762096
Even in steekwoorden.
botten opgegeten, :D vervolgens verstopping :-[
na erg veel persen bloedend waterig poep, dieren arts.
getoucheerd :-\ allemaal kleine stukjes poep en bot waren een grote bal geworden waardoor verstopping, veel van kunnen wegpeuteren(het zat bijna direct achter de kringspier(GELUKKIG)
nu Parafine liquidun aan eten toevoegen voor makkelijk poepen(op de foto's was te zien dat er nog wel eea te gebeuren stond.) pijnstillers rinadyl 50 mg...
en antibioticum 2 verschillende  1 CLAVUBACTIN anox 500 2 keer daags 1 tablet.
2 METRONIDAZOL NETRONIDAZOLE 250m.2 keer daags 1 tablet.
Die antibioticum is die nu echt nodig????????
Vindt dit altijd weer moeilijk, doet het niet meer slecht dan goed.(weerstand?????.)
Zijn er goede alternatieven????
wie weet raad???
:confused1: :confused1: :confused1: :fever:
Gebruikersavatar
Door Sonja
#762103
Hoe zwaar is de hond? Clavubactin 500 is wel een hoge dosis, dus dan zou het een grote hond moeten zijn.
Door conleeuw
#762116
wel een beetje balen natuurlijk, maar het is niet mogelijk om van zo'n korte omschrijving te beoordelen of antibiotica nu echt nodig is of niet, waarom precies het is gegeven is toch wel de vraag, is er een vermoede dat de darmen ontstoken/beschadigd zijn geraakt als gevolg van deze verstopping? dan kan ik mij voorstellen dat de da voor het voorkomen van eventuele andere elende toch maar een flinke kuur er tegenaan gooit, maar ik zou niet durven zeggen doe maar niet, omdat ik het niet kan beoordelen ;) Jij kan het best de da nog eens bellen en vragen of het uitstellen of weglaten van de ab kuur een optie is.......... :-\ sterkte ermee
Door DJARA
#762145
Dank voor jullie reacties
De hond is een grote volwassen Beauceron reu bijna 50 kg.
het is inderdaad voorgeschreven ivm beschadigde/bloedende darmen, voor de "zekerheid"zei de da???
Ik vindt het zo listig omdat je natuurlijk veel van de darmflora linearecta om zeep helpt.
Is het middel niet erger dan de kwaal???
Is er een goed alternatief?????
Door MarijeJoanne
#762289
Pro-Biotica bijvoeren.
Niet in plaats van, maar erbij.
Pro-Biotica helpt de darmflora zich weer te herstellen die de Anti-Biotica afbreekt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door