Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Malamoods
#762015
Wie heeft er ervaring met Rodi? Is dat kwalitatief gezien een goede kvv? En is het ook een goede keuze om daar pups op af te spenen?

En hoe is dit voer prijstechnisch gezien ten opzichte van andere kvv's?

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op wo 16 mei 2007, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#762078
Rodie is goed voer ik heb het zelf ook vaak geveven en ik was er zeer tevreden over
Als ik weleens van iemand hoor dat hun brokken hond vaak te dunne ontlasting heeft zeg ik meestal probeer Rodie eens,ook omdat het makkelijk verkrijgbaar is
Veel mensen die nu vers voeren zijn ooit met Rodie begonnen
Fokster van mijn oudste hond gaf het ook aan haar pups en ik ben het mijn hond toen ook blijven geven voor een paar dagen per week
Maar voor een grote hond moet je best wel veel voeren en dan is het wel duur
ik dacht dat ik weleens gelezen heb dat er calcium aan toegevoegd wordt
In ieder geval is het goed dat het er is en gewoon makkelijk verkrijgbaar
Waren de andere merken kvv maar ook zo makkelijk verkrijgbaar
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 16 mei 2007, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Noes
#762084
Rodi is een van de relatief goedkopere KVV's (maar wel behoorlijk prijsverschil tussen DSZ en verschillende supermarkten). De duurste variant in de supermarkt is lam en rijst van rodi.
Ik vind idd om volledig Rodi te voeren het toch wel prijzig voor grote honden, maar andere merken zijn vaak nog duurder. Smuldier is wel goedkoper, maar vind ik zelf zo ranzig er uit zien  :o
1 van mijn honden was erg ziek (maanden) en kwam dankzij rodi weer op kracht en herstelde. Ik zweer er dus bij eigenlijk, maar het kan wat per hond verschillen.
Om te op af spenen heb ik er geen ervaring mee. Mijn hond is op energique af gespeend.

W.b.t het calcium: Rodi maalt geen botten maar voegt een andere calciumbron toe. Er zijn merken die gewoon bot vermalen. Sommige mensen geven daar de voorkeur aan.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#762086
Ikzelf ben zeer tevreden met Rodi.
Dit was het eerste Kvv wat mijn hondjes kregen. Ramses meteen toen hij als pup van 8 weken en alleen brokjes gewend bij me kwam.
Ze hebben er altijd goed op gereageerd en vinden het lekker.
Wat de prijs betreft ik betaal voor 4 ons 89 ct bij AH. Het nadeel wat je kunt bedenken is idd dat er geen gemalen bot wordt gebruikt maar dat er calcium wordt toegevoegd.
Inmiddels Barfen we grotendeels maar toen ik nog uitsluitend kvv gaf wisselde ik wel zoveel mogelijk merken en smaken met elkaar af. Smuldier is hier ook favoriet bij de hondjes vinden ze ook heel smakelijk.
Maar Rodi vind ik een goede Kvv.
Door Malamoods
#762100
Moeten pups die afgespeent worden op Rodi (en een andere calciumbron krijgen) aan "echte" botten wennen als je die wilt gaan geven? Ik bedoel als je wilt gaan barfen met zo'n pup, moet je dan net als bij brok-afgespeende-honden rustig aan beginnen, of kun je rodi pups zo overzetten op barf? Welke "andere" calciumbron wordt er dan in Rodi gestopt? En welke kvv merken hebben wel gemalen botten in hun complete maaltijden?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#762129
[quote="Malamoods"]
Moeten pups die afgespeent worden op Rodi (en een andere calciumbron krijgen) aan "echte" botten wennen als je die wilt gaan geven? Ik bedoel als je wilt gaan barfen met zo'n pup, moet je dan net als bij brok-afgespeende-honden rustig aan beginnen, of kun je rodi pups zo overzetten op barf?
[/quote]
Het overzetten op Barf is bij ons probleemloos verlopen. Rustig aan met kippennekjes begonnen wat sowieso handig is voor een pup. En daarna al snel het grotere werk!
Wat dat betreft maakt het niet uit of je het ene of het andere merk KVV geeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#762187
[quote="Malamoods"]
Wie heeft er ervaring met Rodi? Is dat kwalitatief gezien een goede kvv? En is het ook een goede keuze om daar pups op af te spenen?

En hoe is dit voer prijstechnisch gezien ten opzichte van andere kvv's?

Rachel.
[/quote]

Mijn eerste twee nestjes zijn met Rodi afgespeend. Daarna zijn ze opgegroeid met Prinsbrok en rodi 50/50. Verder geen problemen mee gehad. Ik kocht het toendertijd (is ruim 10 jasr geleden hoor)in kennelverpakking en dat was toen stukken voordeliger dan de 400grams-pakjes in de supermarkt.
Het is inderdaad "iets" met een premix die het completeerd, wat mij betreft niet veel anders dan de andere kvv's.
Ik denk zelf dat je een pup die afgespeend is met een kvv met calciumsupplement niet anders op barf hoeft te zetten als eentje die een kvv heeft gehad met gemalen bot. Gemalen bot verteren vraagt immers ook niet veel van het maagzuur en er zijn zat honden hier te vinden die na maanden kvv met gemalen bot ook nog moeite hebben met een kipnekje.
Door amiwoods
#763618
[quote="Angelique"]
Mijn eerste twee nestjes zijn met Rodi afgespeend. Daarna zijn ze opgegroeid met Prinsbrok en rodi 50/50. Verder geen problemen mee gehad. Ik kocht het toendertijd (is ruim 10 jasr geleden hoor)in kennelverpakking en dat was toen stukken voordeliger dan de 400grams-pakjes in de supermarkt.
Het is inderdaad "iets" met een premix die het completeerd, wat mij betreft niet veel anders dan de andere kvv's.
Ik denk zelf dat je een pup die afgespeend is met een kvv met calciumsupplement niet anders op barf hoeft te zetten als eentje die een kvv heeft gehad met gemalen bot. Gemalen bot verteren vraagt immers ook niet veel van het maagzuur en er zijn zat honden hier te vinden die na maanden kvv met gemalen bot ook nog moeite hebben met een kipnekje.
[/quote]

heeee dat is exact hetzelfde al ik hier ook gedaan heb. ook eerst rodi en afspenen 50/50 met prins brok. daarna hebben ze nog een tijdje volledig op rodi gestaan, en daarna op energique, 2jaar terug begonnen met volledig zelf samen te stellen.

mijn pup zijn nu 5 weken en krijgen nu natuurmix van Bibi met al een stukje pens, en vandaag hebben ze stukjes zalmforel met graad gehad.
Door Boefke
#763621
Boef en Radja krijgen momenteel ook weer gedeeltelijk kvv, waaronder rodi. Ik kan niet goed zeggen hoe ze het erop doen. Behalve dat Radja flink is afgevallen (ze was te dik) en steviger bespierd is geraakt in enkele weken tijd. Maar ze krijgen dus vanalles door elkaar en ook een klein deel barf. Ik heb nooit maar 1 kvv soort gevoerd en zou dat met rodi ook niet doen.
Door anneke62
#763919
Ik ben zeker nog geen expert, pas sinds 4 weken voer ik mijn pup met KVV. Inmiddels heeft hij Smuldier, Duck en Rodi gegeten. Ik zie bij hem geen verschil, hij poept overal goed van en lijkt het ook allemaal even lekker te vinden. Zelf vind ik Duck ( de duurste) er het minst "echt" uitzien: zo fijn gemalen en Smuldier het meest op vers vlees lijken, daar komt tenminste ook nog vleesvocht vanaf als het ontdooit is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door