Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door mr potato
#754358
Luna - 8kg - 10 jaar

menu in Italie:

maandag
kippenpoten

dinsdag
sardines of ansjovizen

woensdag
kalkoenpoten

donderdag
rundervlees met lever en groenten

vrijdag
konijnpoten of ei

zaterdag
runderribbern

zondag
kippenvleugels met kippenhart

Afbeelding

menu in Nederland:

maandag
kipkarkass

dinsdag
schapenribben met kippenhart (+ visolie)

woensdag
lamsnekken

donderdag
rundervlees met lever en groenten

vrijdag
kippenpoten of ei

zaterdag
kalfsstaart (+visolie)

zondag
runderstaart

Afbeelding
Door Lizzy
#754368
Dat ziet er prima uit! Ik kan geen percentages voor je uitrekenen omdat er geen gewichten bij staan maar misschien zit je daar ook wel helemaal niet op te wachten ;D

Ik zou overigens runder en schapenbotten toch vervangen door kalfs en lamsbotten. Bot van oudere dieren zijn in mijn ogen echt te hard en ware tandenkillers.
Door mr potato
#754413
het percentages zijn min of meer als dit (ik weeg nooit  :-[):

80% vlees (met 15-20% boten)
10-15% orgaanen
5-10% groenten, eien, vis/visolie

bot van runder potten of ribben zijn in feite te hard en mijn hond eet hen niet, zij eet enkel het vlees en verlaat de bot.  bot van potten en ribben zijn hard omdat zij substain het lichaam moeten. de runderstaart is niet zo hard en mijn hond kan de bot eveneens eten.

jammer in Italie kalf en lam zijn te duur.
Door mr potato
#762070
[quote="202spots"]
ik vind kalkoen poot (en alle kalkoen bot) doodeng :-\
[/quote]

;) Ik denk kalkoen een goed alternatief aan kip is en in Italie het ook goedkoop is. jammer niet hier in Nederland.

Ik had nooit problemen met boten, die in feite groter zijn dan kip.
Door 202Spots
#762917
[quote="mr potato"]
;) Ik denk kalkoen een goed alternatief aan kip is en in Italie het ook goedkoop is. jammer niet hier in Nederland.
Ik had nooit problemen met boten, die in feite groter zijn dan kip.
[/quote]

Ja de kalkoen is prima als afwisseling hoor, en waar ik woon is de kalkoen ook makkelijk te krijgen voor 'n goeie prijs.
Ik geef elke dag gemalen kalkoen nekken of iets van de hele kalkoen.
De nekken maal ik omdat ik schrokkers heb die de hele nek in 1 stuk doorzlikken, en ik geef er alleen de voorkeur aan om de andere delen van de kalkoen ook alleen maar gemalen te geven omdat ik de botten veel te hard en vooral veel te scherp vind om op te laten kluiven.
Door mr potato
#763031
ongeveer kalkoen, in het eerste beeld eet mijn hond een kalkoen poot. Ik verwijder, indien nodig, slechts grote stukken boten die kunnen vallen terwijl zij eet.

hier heeft zij haar eerste schapenpens!  :icecream:

uh wat is dit?  ???

Afbeelding

gnam!  :D

Afbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door