Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sam22
#761102
Hallo,

Ik ben al een hele poos niet geweest *schaam* maar ik heb een vraag, Normaal koop ik pens in gewone gedeelde lapjes...maar nu heb ik dus een hele koeienpens gekregen van circa 15 kg. Hoe kan je die het beste in porties verdelen (schaar, mes geen idee???)????
Door Lizzy
#761112
Ik vind hele penzen het gemakkelijkst te verwerken als ze ietwat bevroren zijn. En dan in stukken knippen of snijden met een loeischerp mes. Maar goed ja, ik leg 15 kg pens dus gerust eerst een paar uurtjes in de vriezer....
Door Sam22
#761116
Oke dank je wel...ik moet hem nog ophalen hoor...dus ik heb nog ff...maar past dat in een vriezerla die 15 kg???
Door Nemosh
#761128
Dat wordt denk ik wel erg proppen ;D
Heb je geen vrieskist? ( of de buurvrouw)
Zou er ook een goede zak omheen doen anders ruikt je vriezer straks heel apart.
Door Nemosh
#761129
Hier snijden we de pens gelijk als we hem opgehaald hebben en doen dat buiten met handschoenen aan.
Gaat ook prima hoor,
wat teveel is en niet in de vrieslade past mag hij gelijk hebben.
Door Sam22
#761140
Ik heb wel een speciale "hondenvoervriezer" dus dat scheelt wel.... ;)
ik heb vier lades maar ging mij erop dat ik hem dan dus voor invriezen iig door de helft moet doen
Door roefus
#761321
Mijn vleesmes ritst er gewoon doorheen, gaat heel makkelijk.
Door Lil
#761457
Ik knip het liever, maar ik heb een hele goede keukenschaar van de tupperware, mijn duurste schaar ooit, maar ik ben er super tevreden over, knip er bijna al mijn hondenvoer mee, inklusief eendennekken en karkassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door