Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#761081
Boy heeft aan de binnenkant van zijn bovenste ooglid een klein wratje zitten
Nu heeft hij de laatste dagen wel erg veel prut in dat oog zitten...het traant niet!! en hij krabt er ook niet aan.
Maar ik ga vanmiddag toch maar even naar de DA.
Ik hoop dat het makkelijk kan worden weggehaald als het hem stoort....
Zou dat onder plaatselijke verdoving kunnen??/jullie enig idee???

zucht..........
Door Femke
#761103
onder plaatselijke verdoving denk ik niet.....en die prut uit het oog kan heel goed daardoor komen.

maar misschien is het ook wel gewoon een pukkeltje dat vanzelf weer weggaat?

sterkte bij de da  ;)
#761117
Pfff, dit zijn weer van die rukdingen, want zonder verdoving weghalen is bekant onmogelijk :-\
Bij mijn bouvier is ooit zo'n ding weggehaald met een ienepiene roesje en dan nog plaatselijk verdoofd. Hij was toe al 13 ofzo, dus misschien kunnen ze dat bij Boy ook nog wel doen.

Die prut kan daar inderdaad wel van komen, want dat ding zal het oog gewoon irriteren.
#761249
nou ben net terug,  en eigentlijk niet veel wijzer, het lijkt erop dat Boy geen last heeft van dat wratje, heb dus een beetje oogzalf meegekregen en ik moet het in de gaten houden.

dus....af wachten maar
Door Audrina
#761395
senadance schreef: Thuja???is da???????????????

:-\ :-\ :-\
Homeopatische druppeltjes (o.a. van het merk Dr Vogel) tegen wratjes. De druppeltjes kan je met een beetje water mengen en dan met een spuitje zonder naald in z'n bekkie spuiten.
#761398
senadance schreef: nou ben net terug,  en eigentlijk niet veel wijzer, het lijkt erop dat Boy geen last heeft van dat wratje, heb dus een beetje oogzalf meegekregen en ik moet het in de gaten houden.

dus....af wachten maar
Wat vervelend dat je nu niet veel meer weet..

Ik hoop voor jullie dat het wratje met een paar dagen vanzelf wegtrekt...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door