Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#761058
Ben zo trots op mezelf  :) Ik heb vorige week toch weer kuikens
gekocht. Vond dat ik me niet zo aan moest stellen. Als ik ook sardientjes schoon kan maken, kan ik toch zeker ook wel een kuiken geven. Maar ze hebben toch nog een paar daagjes in de vriezer gelegen, moest toch even moed verzamelen.
Vanochtend heb ik al mijn moed bij elkaar geraapt en ze uit de diepvries gehaald. Er eentje met een vleestang  ;)(jawel vastpakken gaat me nog iets te ver) in een bakje gedaan. Laten ontdooien in de magnetron, was misschien wel iets te ver ontdooid want het eigeel was ietsjes gestold) en in de
tuin gegeven.
Het was hartstikke druk rond dat kuiken want ze vonden het allemaal super interessant. Uiteindelijk heeft Miracle hem opgegeten en Zazou heeft ook een stukje op want dat was er met al dat gooi- en smijtwerk vanaf gekomen.
Het enige jammere is dat de kop en een pootje overbleven. Dus met een heleboel jakkes  ;D dat maar opgeruimd maar ik ben toch trots op mezelf.
Morgenochtend krijgen ze er weer eentje als het tenminste droog is en ze ermee de tuin inkunnen.
Heb ik nog wel een vraag. Magic heeft er ook aan zitten likken en stukjes vlees vindt ze ook lekker maar ze heeft geen gebit meer. Kan ze dan toch een kuiken eten?
Door Mieuw
#761219
YaYa schreef: Heb ik nog wel een vraag. Magic heeft er ook aan zitten likken en stukjes vlees vindt ze ook lekker maar ze heeft geen gebit meer. Kan ze dan toch een kuiken eten?
Hrmm, ik denk dat je het niet ziet zitten om zo'n kuiken in je hak-en-mix keukenmachine te stoppen? Staafmixer dan misschien? ::)

;D ;D





Maar goed, ff serieus.
Je zou als het kuiken nog niet helemaal ontdooit is in stukjes kunnen snijden. Ik gebruik er een snoeischaar voor (kiezen op elkaar en niet bij nadenken). Als het kuiken al wel helemaal ontdooit is geeft het zo'n kliederboel.
En anders (maar dan moet ie wel ontdooit zijn) in de gehaktmolen.

En misschien als Magic echt de smaak te pakken krijgt dat ze ook zonder gebit nog wel (kleine) stukjes wegkrijgt. Ik ken ook genoeg katten die brokken eten zonder dat ze tandjes hebben, dus als ze dat wegkrijgen moet een kuiken toch ook kunnen.
Door YaYa
#761244
Zie al groen en geel bij het idee alleen al om een kuiken in stukken te knippen of in de gehaktmolen te gooien. Vond dit zo zo'n prestatie  :)
Magic zal dan toch nog een poosje geduld moeten hebben of zien dat ze er toch wat stukjes vanaf krijgt.
Ze is nu al 1,5 jaar zonder gebit en je merkt er verder helemaal niks van. Ze eet alles en ze heeft ook altijd brokken (maakt niet uit hoe groot en hard) gegeten en ze jat van alles. Dus misschien dat het haar dan toch wel lukt.
Gebruikersavatar
Door Misty
#762483
Ik hoorde van iemand die een kat zonder tanden had, dat die gewoon een prooidier opsabbelde. Duurde wel een tijdje, en de botjes schoon achterliet.  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door