Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yorick
#74413
stront :-X Nu krijgt Lenka al weken Carnibest en Duck en toch vreet ze de uitwerpselen op van mijn brokken etende katten. Als ze de kans krijgt zit ze met haar kop in de kattenbak.

Welke oorzaak kan dit hebben? Komt ze iets tekort of vind ze het gewoon lekker :P Soms geeft ze het terug over, dat is werkelijk :-X :-X :-X :-X maar dan eet ze het niet terug op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#74419
De smaakstoffen die daarin terug te vinden zijn, zijn ook erg aantrekkelijk voor honden, ongeacht wat ze eten.
Het kan wel helpen om ook de katten op vers te zetten, als dat mogelijk is.

Leuke onderwerpregel, nu denkt Anna P. dat je katten aan je hond wilt voeren LOL
Door ine
#74420
[quote="Angelique"]
De smaakstoffen die daarin terug te vinden zijn, zijn ook erg aantrekkelijk voor honden, ongeacht wat ze eten.
Het kan wel helpen om ook de katten op vers te zetten, als dat mogelijk is.

Leuke onderwerpregel, nu denkt Anna P. dat je katten aan je hond wilt voeren LOL

[/quote]
Klopt, dat helpt! ;)
Sinds mijn katten op vers staan is het graaien in de kattebak en het opzoeken van de poepplaatsen in de tuin duidelijk verminderd!
(De katten hebben nog wel wat brokjes tot hun beschikking). Nina de ergste poepeetster stinkt ook duidelijk minder uit haar bek ook! ;)
Door Yorick
#74421
Ik ben al meer dan een maand aan het proberen om de katten over te zetten op Carnibest maar tot nu toe zonder resultaat, spijtig genoeg maar ik houd vol!

En anders echt een oplosing zoeken zodat ze niet aan de bakken kan komen, probleem: lenka is even breed als 1 van mijn katten dus ze kruipt gewoon door het kattenluikje naar de kattenkamer :-\

Toch bedankt voor het meedenken hoor!!
Door Peet
#75127
[quote="Angelique"]

Leuke onderwerpregel, nu denkt Anna P. dat je katten aan je hond wilt voeren LOL

[/quote]

Nou, ik had ook zo iets van Huh.....waar gaat dit over?
;D ;D

Maar het komt mij ook bekend voor hoor, Beau vindt de poep van mijn zusjes' katten ook heerlijk.....blergh... :-X :-X Volgens mij ligt het idd aan de geur-en smaakstoffen, katten ruiken minder goed dan honden, dus zit er meer van die rommel in de Felix / Whiskas enzo....
Peet
Door sharpie
#75175
[quote="Yorick"]
Ik ben al meer dan een maand aan het proberen om de katten over te zetten op Carnibest maar tot nu toe zonder resultaat, spijtig genoeg maar ik houd vol!
[/quote]

Wat bij de kat van mijn ouders geholpen heeft om haar vers te laten eten, was door het blikvoer te mengen met het versvlees (Bibi).
Eerst een theelepeltje vers door het blikvoer (heel goed doorelkaar mengen) en dan steeds ietsje meer vers erdoor heen, totdat ze helemaal vers at.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
Door Yorick
#75543
[quote="sharpie"]
[quote="Yorick"]
Ik ben al meer dan een maand aan het proberen om de katten over te zetten op Carnibest maar tot nu toe zonder resultaat, spijtig genoeg maar ik houd vol!
[/quote]

Wat bij de kat van mijn ouders geholpen heeft om haar vers te laten eten, was door het blikvoer te mengen met het versvlees (Bibi).
Eerst een theelepeltje vers door het blikvoer (heel goed doorelkaar mengen) en dan steeds ietsje meer vers erdoor heen, totdat ze helemaal vers at.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
[/quote]

Heb ik zeker iets aan aan! Ik blijf proberen maar echt zo'n moniem stapje voor stapje heb ik nog niet geprobeerd dus eigelijk 1 lepeltje door een heel zakje/blikje? Zal ik zeker proberen. Bij de 1ne kant zal het waarschijnlijk lukken maar de andere,de maine coon, die eet zelfs geen blik dat is en blijft een brokkenidioot vrees ik ....

Sorry voor de titel hoor ;D NIET ;D
Door Yorick
#75644
[quote="diana"]
mijn honden houdt ik stevig vast , want ze lusten katten
[/quote]

;D niet loslaten hoor ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#76041
Mijn katten eten alleen maar versvlees als ik ze niets anders geef. Ze vinden het niet lekker, maar ze moeten wel.
Door Jolly
#76047
[quote="Hitam"]
Mijn katten eten alleen maar versvlees als ik ze niets anders geef. Ze vinden het niet lekker, maar ze moeten wel.
[/quote]

;D wat ben jij gemeen zeg - :P, geintjuh
Door Yorick
#76273
[quote="meesmerel1"]
en als je nu brokken zou geven zonder smaakstoffen?
[/quote]

Kan je mij daar enkele voorbeelden van geven?? Zonder kleurstoffen en dergelijk ok, maar smaakstoffen?? Ofwel neem je me ertussen ofwel heb ik er echt nog noooit van gehoord ???
Door meesmerel1
#76423
nee, je hebt wel verschillen in de merken. En de meer natuurlijke voegen geen kunstmatige smaakstoffen toe (de smaakstof is dande olie die erover heen gespoten wordt).

Voorbeelden: Felidae, Nutro, Arden Grange, Innova, California Natural, Acana...
het blijven brokken, maar ze zijn wel wat beter dan Felix of Tom Poes...mijn ene kat lust ook geen vers...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door