Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#760314
dat iedere keer als mijn honden barfen er gespuugd wordt.
ze spugen van alles.
Kippenekken, karkassen, strotten, pens noem maar op.
En of ik het nu klein maak of aan 1 stuk, gespuugd wordt er toch.
Vaak al na een uurtje of 2.
Begin rustig met nekken(sla ze vaak nog plat) maar het blijft tobben.
Hoewel mijn pup vab nu 15 weken er geen last van heb.
Maar voor de andere 2 vind ik het zo vervelend want ze genieten zo van het barfen, maar als ze daarna alles weer uitspugen(ze eten het wel weer op)lijkt me voor hun ook niet zo fijn.
wat te doen?
ellen
Door Borke
#760319
Wat ontzettend vervelend zeg!
Vertel eens wat meer over je 2 volwassen honden.
Hoe oud zijn ze, zijn ze gezond, hoe lang Barfen ze al (hoe lang geleden aten ze brokken)?
Hebben ze een goed gewicht of moeten ze juist afvallen?
Wat wegen ze en hoeveel gram per dag eten ze?
Hoe vaak per dag voer je?
Eten ze gretig en snel of juist langzaam?

Mijn eerste gedachte is om vaker per dag kleinere porties te voeren.
Door Lizzy
#760337
Honden spugen ontzettend makkelijk. Dat kun je niet vergelijken met mensen die moeten overgeven. Wij mensen geven over als we ziek zijn. Een hond geeft over als hem maar iets dwars zit. Zeker wanneer een hond het overgeefsel weer op eet, is er geen sprake van ziekte maar sprake van "ehhh, valt ff niet lekker, ik gooi het er ff uit, probeer ik het daarna nog een keer". Dus in principe hoef je je daar niet zo druk om te maken. Maar het is natuurlijk wel vervelend dat ze het uitspugen..... Zijn de vleesbotjes die je geeft misschien te koud? Hier kotst Pinkel standaard alles uit als ze het maar IETS te koud vindt. Gooi ik haar vleesbot eerst in heet water, kotst ze het nooit uit. Heb je al eens een kuurtje probiotica gegeven?
Door conleeuw
#760409
weet je, ik heb heelwat honden hier aan de barf geholpen, en vaak zie je dat ze even flink van alles er uitspugen en opnieuw opeten, mits ik zelf geen toestanden ervan maak, lijken ze niet bepaald ongelukkig over het spugen, en mits ik er niet naar kijk, maak ik er ook geen toestand van, dan vreten ze het gewoon weer op en gaan opnieuw voldaan liggen uitbuiken. Dus, ik denk echt niet dat honden zich zo beroerd voelen als mensen als ze onverteerde vlees spugen, ik denk ook dat het iets anders is dan ziek zijn en daarvan spugen, volgens mij is het spugen van onverteerde eten en opnieuw opeten gewoon een herranschikken van de voedzel in hun maag  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#760577
De 2 oudste zijn 3 en 5 jr en kerngezond ze barfen nu zo'n half jaar en eten daarbij smuldier en kivo waar ze niet van spugen, ze wegen 26 en 28 kilo en krijgen 2 keer per dag eten wat super snel weg geknaagd wordt.
Ze zijn inderdaad niet ziek als ze spugen maar het idee :P
Ze spugen dan vaak stukjes bot en ik heb ook niet het gevoel dat ze beroerd zijn hoor, ik vind het alleen erg vervelend want ze spugen dan niet 1 keer maar wel 3 keer en inderdaad --  met smaak eten ze het weer op.
En echt koud is het eten niet want ik haal het zo'n 2 uur van te voren uit de koelkast.
ellen
Door Happy Tail
#760595
als ze dan voornamelijk bot weer eruit gooien dan lijkt mij dat dit (nog) niet helemaal goed valt. Ik denk dat ze nog moeten wennen aan het verteren van bot.
Door Nemosh
#761142
Vaak als honden hun eten uitbraken en weer opeten betekent dat dat er nog niet voldoende maagzuur is om het te verteren.
het opnieuw uitbraken en opeten zet de maag weer aan om extra maagsap te maken.
Dit zie je bij heel snel eten maar ook bij moeilijker te verteren voeding.
Het is alleen voor mensen vies en raar maar voor honden dus niet.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#761182
dat het voor mij vies is, okee.
Maar het gebeurd dus wel iedere keer met het barfen.
en ik heb hier een man die de lol er niet meer van inziet.
Het is geweldig om te zien hoe ze genieten met het eten, maar daarna 2 tot 3 keer het weer uitspugen wordt je toch echt niet vrolijk van.
En het punt is dat we vaak bezoek hebben en ik altijd heel enthousiast praat over het barfen en die zien dan mijn honden spugen ---- krijg ik natuurlijk vaak te horen van --- fijn he dat barfen. moet ik lak aan hebben maar moet eerlijk zeggen dat ik nu net een bestelling bij herby heb gedaan en als ze dat op hebben en ze blijven nog steedspugen ik er toch aan gaat zitten denken om alleen kvv te gaan geven. maar dan zit ik weer met wat anders en dat is met de tanden van de heren.
Ben er dus eigelijk nog niet uit.
Kijk hewt nog een paar maanden aan en als me vriezer dan leeg hoop ik dat het spugen ook over is.
Probiotica hebben ze ook al gehad om op lizzy haar vraag terug te komen.
ellen
Door conleeuw
#761196
vanaalst schreef: dat het voor mij vies is, okee.
Maar het gebeurd dus wel iedere keer met het barfen.
en ik heb hier een man die de lol er niet meer van inziet.
Het is geweldig om te zien hoe ze genieten met het eten, maar daarna 2 tot 3 keer het weer uitspugen wordt je toch echt niet vrolijk van.
En het punt is dat we vaak bezoek hebben en ik altijd heel enthousiast praat over het barfen en die zien dan mijn honden spugen ---- krijg ik natuurlijk vaak te horen van --- fijn he dat barfen. moet ik lak aan hebben maar moet eerlijk zeggen dat ik nu net een bestelling bij herby heb gedaan en als ze dat op hebben en ze blijven nog steedspugen ik er toch aan gaat zitten denken om alleen kvv te gaan geven. maar dan zit ik weer met wat anders en dat is met de tanden van de heren.
Ben er dus eigelijk nog niet uit.
Kijk hewt nog een paar maanden aan en als me vriezer dan leeg hoop ik dat het spugen ook over is.
Probiotica hebben ze ook al gehad om op lizzy haar vraag terug te komen.
ellen
jij kan natuurlijk ook KVV voeren en daarbij langzaam botjes bij gaan voeren, eerst een geplette kippennek, dan als dat goed gaat, twee, en zo de boel langzaam laten wennen? maar, meestal is het van voorbijgaande aard. Nana heeft het nog wel eens, als ze snel, veel heb gegeten, dan wil ze het toch weer een keertje eruit gooien om het opnieuw op te eten. Jazz heeft nu een beetje schijnzwangerschap achter de rug, een oude rot in de vak barfen, maar omdat ze toch een week of twee nauwelijks (erug weinig sommige dagen niet) heb gegeten, heeft zij nu ook twee dagen achter elkaar haar eten er weer uitgegooid om weer op te eten, nu eet ze dus weer, gister avond kwam het er niet opnieuw uit, maar het zal mij niet verbazen als ze deze week nog een paar keer uitspugen en opeten doet, dan is het weer afgelopen ;) dus, of gewoon doorzetten, ogen dicht, voeren als de bezoek niet in de buurt is, of KVV en langzaam opvoeren, dat zou mijn plan van aanpak zijn ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#765018
Yes Yes, afgelopen week 3 dagen barf en ze hebben niet gespuugd!!!!!!
Zou het lek nu eindelijk boven zijn.
Kon me geluk niet op!
Zeker nu herby een vrijdag een lading vlees komt brengen.
Zie het weer helemaal zitten!
groetjes ellen
Door pallas
#765030
Superrrrr :D :D :D

Heb je nog iets bijzonders gedaan om het spugen te verhelpen?

Herby heeft geweldig mmoi spul, allemaal RMB's van jonge dieren, dat gaat er hier in als koek.
Door Lizzy
#765051
vanaalst schreef: Yes Yes, afgelopen week 3 dagen barf en ze hebben niet gespuugd!!!!!!
Zou het lek nu eindelijk boven zijn.
Kon me geluk niet op!
Zeker nu herby een vrijdag een lading vlees komt brengen.
Zie het weer helemaal zitten!
groetjes ellen
Hee goed!! Wat heb je nu gedaan?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#765082
nou, eigenlijk niets!
Alhoewel, ik heb de kipkarkassen gigantisch platgemept!
Maar de pens ging ook goed!
Mijn dag kan niet meer stuk!
Morgen krijgen ze een strot, ik hoop dat dat nu ook goed gaat!
groetjes ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door