Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Joke I
#760069
Wij gaan 14 dagen met vakantie. Nu is het uitgesloten om voor 14 dagen losse producten mee te nemen voor drie grote honden. Hoe lossen jullie dat op?
Door Boefke
#760081
Op verschillende manieren. Dagelijks boodschappen doen, als dat kan in de buurt van waar je zit. Boef heeft een keer een week geleefd op kip, orgaan en runderlappen. Was het enige beschikbare. Of als er een vriezer is bij de accomodatie zoveel mogelijk meenemen per koelbox en daar invriezen. Heb ik laatst in verschillende hotelletjes kunnen doen. Zie je meteen hoe smerig de keuken is van je onderkomen :-X ;D Verder heb ik overwogen om gedroogd vlees mee te nemen, maar heb dat in de praktijk nog niet gedaan.
Edit: weet eigenlijk niet of je hier iets aan hebt, want je hond moet dan wel barf gewend zijn. Maar toch ook als je kvv voert kun je best enkele weken licht barfen, dus met alleen eenvoudige kippenbotten, vleugels en karkas en de rest vlees en orgaan. Dat is op de meeste plekken wel te krijgen.
Laatst gewijzigd door Boefke op zo 13 mei 2007, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#760094
Wij gaan ook 14 dagen weg. Ik heb nagevraagd of er een vriezer in het huisje is en ja er zit een klein vriesvakje boven de koelkast dus neem ik voor de eerste paar dagen wat mee. Verder net als Boefke kijken wat ik daar ginds te pakken kan krijgen aan vlees, zal wel iets duurder zijn dan normaal maar ach. Groente eet hij maar mee uit de pan.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#760325
Als je op een camping staat kan je ook vragen aan de beheerder of je spullen in zijn vriezer mag leggen als het vriesvakje te klein is.

Misschien een bezorg dienst daar in de buurt opzoeken of ga je naar het buitenland?
Door Cindy de Wolf
#760363
Ik neem meestal voor een dag of 3 mee en de rest koop ik daar wel in de supermarkt en kijk dan niet zo nou op wat ze krijgen en welke prijs het kost, tenslotte zijn we op vakantie. Voor echte nood heb ik een doos nature diet bij me, maar die gaat eigenlijk altijd onaangebroken weer mee terug.
Door numpie77
#760438
Wij gaan 3 weken naar Frankrijk en ik ga voor al die weken Nature Diet meenemen. Dat hoeft niet ingevroren te zijn en kun je gewoon in de verpakking bewaren. Super handig!!!!!
Door Bullmastiff gek
#760441
[quote="numpie77"]
Wij gaan 3 weken naar Frankrijk en ik ga voor al die weken Nature Diet meenemen. Dat hoeft niet ingevroren te zijn en kun je gewoon in de verpakking bewaren. Super handig!!!!!
[/quote]

Hoi
Even een vraagje, waar kun je dit krijgen en wat kost het! :)
Gebruikersavatar
Door Joke I
#760475
Oké........
Wij gaan altijd met de caravan op vakantie naar Denemarken. Een superland en ontzettend gastvrij m.b.t. honden. Voorgaande jaren heb ik de honden altijd overgezet op brokken >:(( ja , je moet toch wat :-\) Maar ik doe dat sinds afgelopen jaar liever niet meer. Ze krijgen hun leven lang al KVV en Barf, maar vinden brokjes echt een tractatie. Vorig jaar hadden ze bedacht dat ze na drie dagen brokken gegeten te hebben, dat ze die niet meer wilde. De rest van de vakantie hebben ze gevast. Uiteraard ging me dat na een kleine week zo aan het hart, dat ik in de plaatselijke supermarkt vlees voor ze heb gehaald en kippepoten. Maar andere dingen waren er niet te vinden. Maar de aanslag die op ons vakantiebudget gedaan werd, was enorm.
Dus dit jaar wil ik het anders doen. Het idee om de camping te vragen of ik vlees bij hun in de vriezer kan plaatsen zou kunnen natuurlijk, maar ongeveer 35 kilo is ook wel veel. Maar ze hebben dat wel nodig. 800 gr per hond per dag. In zo´n klein vriezertje van de caravan wordt dat helemaal niets.
Dus ook mijn vraag, dat Natur Diet, waar is dat te bestellen en wat kost het?
Door numpie77
#760496
Ik kan Narure Diet gewoon bij mijn dierenwinkel hier in het dorp krijgen maar je kunt ook even kijken op http://www.naturediet.nl/. Daar kun je ook zien waar het te koop is! En anders wordt het een ritje naar Almere-Haven hahaha. Het kost trouwens wel 1,65 per pakje. Je kunt het trouwens ook online bestellen!
Door Henk en Donja
#760616
Er moet toch haast wel een camping zijn waarvan de campingbeheerder ook barft? Kan de hond mooi mee uit eten  ;)
Door Cindy de Wolf
#760650
Daarnaast heb je tegenwoordig hele mooie en luxeuze koelboxen die koelen tot 30 graden onder omgevingstemperatuur en sommige zelfs echt vriezen. Daar moet je toch een heel eind meekomen. Je hebt ze in alle soorten en maten, merknaam is o.a. mobicool.
Door Cathy
#760851
Kun je een hond die kvv eet , in één keer op Narure Diet zetten , of zorg dat voor diarre ?

Gr Jet
Gebruikersavatar
Door Joke I
#760940
Oke, van die koelbox wist ik het bestaan niet, dus dan kan ik daar eens achteraan. Over die camping met een eigenaar die ook barft.......ik vind het al super dat ik een camping gevonden heb, waar ik met drie grote honden welkom ben. daarnaast een losllopgebied heeft van 1 hectare groot en hondenopvang heeft, voor het geval je eens met zijn tweeën op stap wilt.
Dus nog meer eisen aan de campinghouder stellen, dat kan toch niet?  :P :P :P :-[
Maar jullie allemaal bedankt voor jullie reactie´s
Door Henk en Donja
#761008
[quote="Joke I"]
Oke, van die koelbox wist ik het bestaan niet, dus dan kan ik daar eens achteraan. Over die camping met een eigenaar die ook barft.......ik vind het al super dat ik een camping gevonden heb, waar ik met drie grote honden welkom ben. daarnaast een losllopgebied heeft van 1 hectare groot en hondenopvang heeft, voor het geval je eens met zijn tweeën op stap wilt.
Dus nog meer eisen aan de campinghouder stellen, dat kan toch niet?  :P :P :P :-[
Maar jullie allemaal bedankt voor jullie reactie´s
[/quote]

Das heel netjes ja, ik ben ook trouwens allang blij als we ergens met hond echt welkom zijn, je hoort zo vaak dat je nergens in, bij of langs mag als je je hond bij je hebt op een camping.
Door henneke
#761074
tja ik ga deze zomer ook richting Denemarken en in de huisjes zit geen grote vriezer dus helaas zullen ze twee weken op brokken moeten overleven .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door