Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Misty
#759966
Ik heb nu een aantal keer een orgaanmix van kippenlever, - maagjes en -hartjes gegeven. De vorige keer heeft Dondi, de grootste, alles overgegeven.  :-\
Dacht toen al dat hij dat die keer daarvoor ook al had gedaan. Maar dacht dat het kwam doordat ze erg druk waren die dag. Gisteren waren ze erg rustig en weer de orgaanmix gegeven. En even later kwam alles er weer uit. Zou hij een intollerantie hebben voor 1 van de organen? Heeft iemand hier weleens van gehoord? Voor de rest eet hij alles (en blijft het er ook gewoon in): kip, kalkoen, rund, schaap, geit, haas, hert.
Gebruikersavatar
Door Misty
#760093
Henk en Donja schreef: Kippenmaagjes kunnen (naast steentjes) graanresten bevatten.
Ze zijn net een paar weken van de brokken (naast vers en blik) af, dus graan kan het niet zijn volgens mij. Ik denk eerder aan de lever. Waarom weet ik niet precies, maar het is toch een soort van filter?
Door *Robin*
#760689
Geef je het in stukken??

Je kan eerst kijken wat het is waar hij van overgeeft. Laat een keer de maagjes weg en dan een keer de hartjes en dan de levertjes. Dan kan je zien of hij wel of niet overgeeft. Als het de maagjes betreft dan hoef je die niet meer te voeren hoor, de lever en hartjes zijn toch wel dingen die veel toevoegen aan vitamines en mineralen, die zou ik niet uit zijn menu halen...

Als je weet wat het is, is het misschien een goed idee om er even de kook over te laten gaan voorlopig...

Henk en Donja schreef: Kippenmaagjes kunnen (naast steentjes) graanresten bevatten.
De maagjes die gekocht worden bij de slager zijn vaak al leeg gehaald en die bevatten dus geen steentjes en granen meer. Ze zijn namelijk ook bedoelt voor menselijke consumptie en ik denk dat jij een maagje vol steentjes niet graag wegwerkt ;D ;) (ik hoef het zoiezo zelf niet maar je begrijpt me wel denk ik ;))
Laatst gewijzigd door *Robin* op ma 14 mei 2007, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Misty
#764591
*Robin* schreef: Geef je het in stukken??

Je kan eerst kijken wat het is waar hij van overgeeft. Laat een keer de maagjes weg en dan een keer de hartjes en dan de levertjes. Dan kan je zien of hij wel of niet overgeeft. Als het de maagjes betreft dan hoef je die niet meer te voeren hoor, de lever en hartjes zijn toch wel dingen die veel toevoegen aan vitamines en mineralen, die zou ik niet uit zijn menu halen...
Het zijn in ieder geval niet de hartjes en de levertjes.
Misschien dat ik de maagjes nog ga uitproberen, maar ik vind het zo zielig als hij moet overgeven. Je hoort dan eerst een heel klagelijke miauw. En dan spuugt hij alles er uit. En dat komt echt van diep.

Weet iemand misschien hoe snel een kat zijn eten verteerd? Dan weet ik in ieder geval dat zijn andere eten al verteerd is.
Door Mevroi Kruim
#764676
De laatste restjes zijn na 24 uur uit de maag, het eerste deel al na een paar uur.
Ik zou sowieso geen orgaanmixen meer als maaltijd geven maar kleine beetjes door de rest van de barf mengen. En meerdere keren per dag kleine maaltijden voeren.
Het kan heel goed een virus oid zijn. Een van mijn katten heeft dat ook gehad, hij kotste met enige regelmaat z'n eten uit vooral als hij de restjes van de anderen ook nog gepikt had. Ging weer over.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door