Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#759666
Soepkip is meestal een oude kip en stukken harder van bot. Ik heb 1 x soepkip gekocht, maar ze vonden het hier toch minder geslaagd. De meeste kipkarkassen komen van de jong geslachte kippen.
#759675
Ik haal 2,5 kg zakken diepvries kippevleugels en bouten bij de makro, kost 2 euro per kg ongeveer(laatst voor 3,5 euro per 2,5 kg) en zijn van jonge beestjes. Ik hak gewoon het bovenste helft van de karbonade(ongeveer een kwart rug met bovendste helft van het dijbeen, ongeveer 100 gram per stuk) af voor de hond, de rest eten we lekker zelf. Er zit overigens wel een scherp stukje rib soms aan wat ik er nog wel afhaal want anders zit ze er veel langer mee te klooien.

Mooie handzame stukjes vleesbot zo, en ze verteerd ze ook goed. De extra grote poten die je overhoud zijn prima voor de BBQ trouwens ;)
Door tieneke
#759682
Lizzy schreef: Ik heb 1 keer soepkip van de Islamitische Slagerij geprobeerd. Niet weer. Ze vinden het hier te hard en niet te vreten.....
Ze stonden me echt aan te kijken ...zo van:wat heb je nu weer voor oude rotzooi gekocht  >:( ;D ;D
Door tieneke
#759683
Henk en Donja schreef: Ik haal 2,5 kg zakken diepvries kippevleugels en bouten bij de makro, kost 2 euro per kg ongeveer(laatst voor 3,5 euro per 2,5 kg) en zijn van jonge beestjes. Ik hak gewoon het bovenste helft van de karbonade(ongeveer een kwart rug met bovendste helft van het dijbeen, ongeveer 100 gram per stuk) af voor de hond, de rest eten we lekker zelf. Er zit overigens wel een scherp stukje rib soms aan wat ik er nog wel afhaal want anders zit ze er veel langer mee te klooien.

Mooie handzame stukjes vleesbot zo, en ze verteerd ze ook goed. De extra grote poten die je overhoud zijn prima voor de BBQ trouwens ;)
Haha de kipruggen die we gisteren kochten daar zit zo vreselijk veel vlees aan dat we feitelijk stom zijn om ze niet zelf op te eten  ;D ;D
Door pallas
#759696
vorig jaar 6 kippen van een boer gekregen die al een paar jaar op het erf liepen. Puur natuur dacht ik, kan niet beter toch? Totdat de dame en heer ze in de voerbakken aan troffen.. Ze keken me aan "waar komt deze  :censored2: vandaan!!??" dat eten we toch echt niet op  >:( Nox stond erbij te kokhalzen :puke:

Ze zijn allemaal in de kliko gegaan....het kostte de boer een hele middag om ze te vangen en daarna nog plukken en invriezen. Ik heb maar braaf gezegd dat de honden ze netjes op gegeten hadden :-[
Door tieneke
#759700
pallas schreef: vorig jaar 6 kippen van een boer gekregen die al een paar jaar op het erf liepen. Puur natuur dacht ik, kan niet beter toch? Totdat de dame en heer ze in de voerbakken aan troffen.. Ze keken me aan "waar komt deze  :censored2: vandaan!!??" dat eten we toch echt niet op  >:( Nox stond erbij te kokhalzen :puke:

Ze zijn allemaal in de kliko gegaan....het kostte de boer een hele middag om ze te vangen en daarna nog plukken en invriezen. Ik heb maar braaf gezegd dat de honden ze netjes op gegeten hadden :-[

;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door