Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Inge*
#759628
Ik heb met Bo al een aantal kvv's uitgeprobeerd en tot op vandaag blijkt hij de enkelvoudige kvv's liever te lusten dan de complete.

Hij lust nu de worst van rodi: vlees en kip + lam en rijst
Smuldier gevogelte enkelvoudig en vlees enkelvoudig

Af en toe probeer ik hem een complete versie van Duck (pens, uitmuntend, lam en rijst) te geven maar die eet hij met tegenzin op of laat hij soms na 1 hapje staan.
Nu ben ik er zeker van dat hij op deze manier niet genoeg voedingsstoffen naar binnen krijgt. Ik weet dat hij fruit en groenten moet bijkrijgen, vanmiddag heeft hij een beetje magere groentensoep naar binnen gehad maar het fruitpapje dat ik hem heb voorgeschoteld wilde hij helemaal niet.

Hebben jullie tips en eventueel recepten?
Ik zou jullie erg dankbaar zijn, want ik ben momenteel een beetje bezorgd  :-[
Door goos
#759658
Ik sluit me bij het vorige antwoord aan, anders blijf je aan de gang volgens mij. Luuk moest er eerst ook weinig van hebben, keek me aan zo van, wat moet ik hier mee en waar zijn m'n brokken? Maar hij heeft een slechte aan me ik heb hem gewoon genegeerd en hij is het echt gaan eten. :eat:. Het was eve wennen voor hem maar nu vind hij het heerlijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#759691
[quote="*Inge*"]
Ik heb met Bo al een aantal kvv's uitgeprobeerd en tot op vandaag blijkt hij de enkelvoudige kvv's liever te lusten dan de complete.

Hij lust nu de worst van rodi: vlees en kip + lam en rijst
Smuldier gevogelte enkelvoudig en vlees enkelvoudig

Af en toe probeer ik hem een complete versie van Duck (pens, uitmuntend, lam en rijst) te geven maar die eet hij met tegenzin op of laat hij soms na 1 hapje staan.
Nu ben ik er zeker van dat hij op deze manier niet genoeg voedingsstoffen naar binnen krijgt. Ik weet dat hij fruit en groenten moet bijkrijgen, vanmiddag heeft hij een beetje magere groentensoep naar binnen gehad maar het fruitpapje dat ik hem heb voorgeschoteld wilde hij helemaal niet.

Hebben jullie tips en eventueel recepten?
Ik zou jullie erg dankbaar zijn, want ik ben momenteel een beetje bezorgd  :-[
[/quote]

Even mieredingesen hoor ;D  maar "enkelvoudige kvv" da ken natuurlijk niet hé :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#759694
[quote="*Inge*"]
Ik heb met Bo al een aantal kvv's uitgeprobeerd en tot op vandaag blijkt hij de enkelvoudige kvv's liever te lusten dan de complete.

Hij lust nu de worst van rodi: vlees en kip + lam en rijst
Smuldier gevogelte enkelvoudig en vlees enkelvoudig


Af en toe probeer ik hem een complete versie van Duck (pens, uitmuntend, lam en rijst) te geven maar die eet hij met tegenzin op of laat hij soms na 1 hapje staan.
Nu ben ik er zeker van dat hij op deze manier niet genoeg voedingsstoffen naar binnen krijgt. Ik weet dat hij fruit en groenten moet bijkrijgen, vanmiddag heeft hij een beetje magere groentensoep naar binnen gehad maar het fruitpapje dat ik hem heb voorgeschoteld wilde hij helemaal niet.

Hebben jullie tips en eventueel recepten?
Ik zou jullie erg dankbaar zijn, want ik ben momenteel een beetje bezorgd  :-[
[/quote]

Als dat het enige is wat hij eet dan komt hij wel meer tekort dan groente en fruit. Ik zou als ik jou was maar eens de BARF-documentatie gaan lezen zodat je een beeld krijgt hoe je een volledig menu opbouwd uit losse onderdelen want zoals het nu gaat ga je geheid tegen problemen aan lopen. Dat hij geen fruit wil eten is wel je minste probleem. Fruit is een leuk extraatje, niks meer of minder.

Wil je kant en klaar blijven geven dan zou ik er toch wat straffer op zijn dat de komplete versie gegeten wordt. Voor mij part even lekker op rantsoen.
Door tieneke
#759705
Ik zou ook alleen de komplete kvv geven en zeker geen enkelvoudige meer,deze is leuk voor als je zelf precies weet hoe je voert en deze dan ook aanvult zodat de maaltijd wel kompleet is.
De Rodi worst zou ik ook meteen schrappen want zo gezond is die niet,kijk maar eens hoelang deze houdbaar is  ;)
Door *Inge*
#759708
Jamaar hij is nog maar 4 maanden, ik durf hem dus niet laten vasten.
Ik denk dan maar zo, beter dat hij toch iets binnen heeft  :-\
Gebruikersavatar
Door Dian
#759719
[quote="*Inge*"]
Jamaar hij is nog maar 4 maanden, ik durf hem dus niet laten vasten.
Ik denk dan maar zo, beter dat hij toch iets binnen heeft  :-\
[/quote]

Is het juist omdat hij nog maar 4 maanden is niet extra belangrijk dat hij volwaardig voer krijgt? Ik zo wel eens willen weten hoelang hij wacht met eten als je hem niets anders aanbiedt dan complete kvv ipv enkelvoudige. Ik denk dat hij best wel snel eieren voor z'n geld zal kiezen ;)
Door *Inge*
#759735
Ja dat vind ik dus ook, dat spelletje van "nee ik wil niet eten als ik het niet lekker vind" is dus al van maandag aan de gang he  :(
Ik heb net een beetje smuldier gevogelte gemengd met een plak Duck uitmuntend en daar heeft hij (weliswaar met tegenzin) een paar hapjes van genomen.
't Is een moeilijk manneke want z'n groentenpapjes en fruitpapjes laat hij ook staan, ik zou er haast moedeloos van worden  :(
Ik wil het best zo proberen, met hem zijn portie na een kwartier af te pakken en pas tijdens de volgende maaltijd terug te zetten.  Maar hoe lang kan ik dit "verantwoord" doen? Bijvoorbeeld als hij een hele dag blijft weigeren?
Door *Inge*
#759741
[quote="tieneke"]
Ik zou ook alleen de komplete kvv geven en zeker geen enkelvoudige meer,deze is leuk voor als je zelf precies weet hoe je voert en deze dan ook aanvult zodat de maaltijd wel kompleet is.
De Rodi worst zou ik ook meteen schrappen want zo gezond is die niet,kijk maar eens hoelang deze houdbaar is  ;)
[/quote]

Ja idd, de worst die er nu ligt is houdbaar tot november 2007  :o
Dat had ik nog niet eens gezien zeg  :-\

Spijtig dat het aanbod kvv hier in België eerder beperkt is, ik moet al 30 min rijden naar een dierenspeciaalzaak die het wel heeft.  :-X
Door tieneke
#759746
[quote="Dian"]
Is het juist omdat hij nog maar 4 maanden is niet extra belangrijk dat hij volwaardig voer krijgt? Ik zo wel eens willen weten hoelang hij wacht met eten als je hem niets anders aanbiedt dan complete kvv ipv enkelvoudige. Ik denk dat hij best wel snel eieren voor z'n geld zal kiezen ;)
[/quote]
Ja dat heeft ie heel rap door  ;)
Door tieneke
#759749
[quote="*Inge*"]
Ja dat vind ik dus ook, dat spelletje van "nee ik wil niet eten als ik het niet lekker vind" is dus al van maandag aan de gang he  :(
Ik heb net een beetje smuldier gevogelte gemengd met een plak Duck uitmuntend en daar heeft hij (weliswaar met tegenzin) een paar hapjes van genomen.
't Is een moeilijk manneke want z'n groentenpapjes en fruitpapjes laat hij ook staan, ik zou er haast moedeloos van worden  :(
Ik wil het best zo proberen, met hem zijn portie na een kwartier af te pakken en pas tijdens de volgende maaltijd terug te zetten.  Maar hoe lang kan ik dit "verantwoord" doen? Bijvoorbeeld als hij een hele dag blijft weigeren?
[/quote]
Ik zou de groenten en fruithapjes even achterwege laten tot hij met smaak zijn komplete versie opeet  ;)
En van een maaltijd overslaan gaat ie heus niet dood hoor,ik denk dat hij gewoon teveel krijgt met alle bijmaaltijden eerlijk gezegd.
Door tieneke
#759750
[quote="*Inge*"]
Ja idd, de worst die er nu ligt is houdbaar tot november 2007  :o
Dat had ik nog niet eens gezien zeg  :-\

Spijtig dat het aanbod kvv hier in België eerder beperkt is, ik moet al 30 min rijden naar een dierenspeciaalzaak die het wel heeft.  :-X
[/quote]
Die Rodi worst is dus echt bagger,er zijn mensen die dit als beloningshapje geven maar om dit als volledige maaltijd te geven  :-X
Door *Inge*
#759753
Ja en die geur die er vanaf komt zeg  :buck2:
Als ik die in repen sta te snijden is de keuken meteen leeg, behalve de hond  ;D

Hij krijgt dat nu niet vaak hoor, ik heb het gewoon zondag in paniek gehaald omdat meneer al van zaterdag niet meer had willen eten en uitgehongerd was  ::)


Hij weegt nu 1 kg 550, dus als ik hem 150 g compleet versvoer geef, zit ik dan goed?
Laatst gewijzigd door *Inge* op za 12 mei 2007, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#759760
Als je van 5% uitgaat zou hij 77,5 gram kvv moeten krijgen dus ik denk dat je veel te hoog zit met wat je geeft.
Ga misschien uit van 7% maar dan zit je toch wel aardig in de juiste richting.
Door K&D
#759768
150 gram per dag is wel veel voor zo'n kleine pup. Ik zou het iets gaan minderen, want misschien kan hij het gewoon niet op en is nooit hongerig.

Ik weet niet waar je woont, maar in Gentbrugge zit een Carnibest verkooppunt. (vraag anders Sheltiefun even)
Laatst gewijzigd door K&D op za 12 mei 2007, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door