Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door -Natalie-
#759570
Hoi! ik heb even kort een vraagje, of eigenlijk 2  :
in het hotel waar ik werk heb ik ree meegekregen van de week.
een karkas, met nog aardig veel vlees eraan. deze heb ik dan maar in stukken gehakt  ::) en in de vriezer gedaan. deze moet 2 weken erin???
mijn vraag: mag ze hiervan alle delen eten? ik heb dus poten, ribben, nek enz. een hele ree eigenlijk.

en nog een vraagje: vandaag heb ik nog stukken barracuda (of hoe je het schrijft  :-\ ) meegekregen, een zoutwatervis. grote snoek of zoiets zou het zijn? kan ik dit gewoon geven? en moet ik dat nog eerst invriezen??
alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#759573
is je hond gewend om botten te eten? De ree poeten zou ik sowieso niet geven. Zijn dragende delen=te hard. De ribben kunnen ook hard zijn, dus als je hond het niet gewend is, zou ik er even mee wachten. Nekken van een ree weet ik niet. Heb ik nog nooit gehad.
En die baracuda :-[ :-\, ik zou het wel invriezen maar zou niet weten of het te hard is :-[
Door -Natalie-
#759576
Hoi!
Ayana is wel gewend om botten te eten. ik heb het in de vriezer. dat de poten te hard waren vermoedde ik al, ik denk dat ik de poten dan geef als recreatiebot, er zit nl nog alle vlees aan. als het vlees eraf is, pak het bot gewoon weg. de ribben zijn best klein, het was nog een jong reetje. een keer met 2 ribjes proberen misschien???

die vis : zijn stukken vlees met nog wat graat erin wel. is best een grote vis volgens mij...
Door pallas
#759593
De ribben kan je even uitproberen met een snoeischaar. Kan je ze makkelijk knippen , dan is het niet te hard voor je hond.
De vis, tja uitproberen zou ik zeggen en als er grote harde graten in zitten misschien toch maar fileren :-\
Door tieneke
#759680
Als het nog een jonge ree was zou ik zeker met jouw formaat hond een
grotere portie ribben geven ipv 2 ribben.
Door -Natalie-
#759995
Nou, de vis heb ik geprobeerd gisteren.
ze heeft 1 stukje gegeten, ze vond het niet lekker geloof ik  ::)
de rest heeft ze laten liggen. ze is nog 3 keer naar haar bak terug gelopen, even snuffelen, en weer weg. die heb ik dus maar weggegooid, wel zonde, gelukkig had ik het gratis gekregen.

de ree moet nog in de vriezer blijven, nog een dikke week.

Tieneke: oke, bedankt. dan laat ik de ribstukken zo. ik heb nu de borstkas in 4 stukken verdeeld. dus door midden en elke ribstrook nog 1 keer door de helft. dus best grote stukken. dan laat ik ze zo, en probeer ik met de snoeischaar  uit of ze niet te hard zijn.
Door Happy Tail
#760181
kan best ook zijn dat ze nog moet wennen aan vis. Ik weet niet hoe lang ze al BArft, maar je kunt proberen de vis lekekrder te maken door deze klein te snijden en dan wat eitje erdoor, of vis uit blik.
Door -Natalie-
#760292
ja, dat zou idd kunnen. ze eet nu alleen sardines. die eet ze vanaf het begin zo op. vind ze nog heerlijk ook. maar alle andere soorten vis :(
ik had hem al klein gemaakt. volgende keer idd maar wat lekkers erop doen  ;) zo heeft ze ook geleerd om paard te eten. in het begin toen we pas begonnen met barf, (volgens mij net geen jaar geleden,) was het echt een ramp. nu is ze er hartstikke aan gewend al, en ze lust nu ook orgaan en alles. alleen die vis  >:( zucht, verder als sardines ben ik nog niet.
maar ik blijf proberen!  ;D
bedankt weer iedereen voor de tips!
Door neo the one
#761363
hoi .
ik geef het hele ree en zelfs damhert aan de honden , ook de poten. onze pup heeft ook aan een damherten poot gekloven. de ree poten zijn altijd helemaal op. .

gr karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door