Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door king
#759049
Wij hebben een pup van 18 weken hij groeit heel goed gemiddeld 1 kilo per week en staat op 3 maaltijden per dag hij weegt nu 19 kilo hij krijgt 9 ons smuldier per dag. is dat voldoende want ik moet hem met de hand voeren anders eet hij niet.
De maaltijd gaat wel op, nu heb ik zitten denken aan een vaste dag maar is hij daar niet iets te jong voor?
Of een brokken dag tussen door maar dat doe ik liever niet (hier twijfel ik heel erg over)
Ik wissel het smuldier wel in groen kompleet en rood kompleet
Door Lizzy
#759096
Ik vind persoonlijk een pup van 18 weken te jong voor een hele dag vasten. Je kunt wel een halve dag vasten.

Maar, ik denk dat je het probleem niet beter maakt wanneer je hem uit de hand gaat voeren. Persoonlijk denk ik dat het beter is wanneer je hem een maaltijd aanbiedt en wanneer hij niet eet: direct wegnemen en pas de volgende maaltijd weer aan bieden. Want voor je het weet maakt hij hier een spelletje van!

Tenzij hij iets mankeert waardoor hij niet wil eten, dat kan. Heb je hem al eens door de dierenarts laten onderzoeken?

Kan het trouwens zijn dat hij het voer niet lekker vindt misschien? Heb je al eens een ander merk versvleesvoer geprobeerd? Is dat een optie, om dat eens te proberen?

Vervelend he, een pup die niet wil eten... Daar word je haast moedeloos van he...
Door Henk en Donja
#759097
Een vastendag voor een pup lijkt me niet zon geweldig idee en een brokkendag nog minder. Hoe is dat zo dat je hem uit de hand voert? Dat is namelijk heel vreemd voor een hond volgens mij, dus dat moet haast (onbewust) aangeleert zijn. Misschien heb je je zon zorgen gemaakt dat je dat bent gaan doen?

Het handigste lijkt me de pup gewoon uit de bak te laten eten.
Door Bullmastiff gek
#759125
[quote="king"]
Wij hebben een pup van 18 weken hij groeit heel goed gemiddeld 1 kilo per week en staat op 3 maaltijden per dag hij weegt nu 19 kilo hij krijgt 9 ons smuldier per dag. is dat voldoende want ik moet hem met de hand voeren anders eet hij niet.
De maaltijd gaat wel op, nu heb ik zitten denken aan een vaste dag maar is hij daar niet iets te jong voor?
Of een brokken dag tussen door maar dat doe ik liever niet (hier twijfel ik heel erg over)
Ik wissel het smuldier wel in groen kompleet en rood kompleet
[/quote]

Misschien ligt het aan de voerbak, ik ben er nog niet zo lang geleden achter gekomen dat mijn kleine hondje vanwege het feit dat het metalen bakje schuift en lawaai maakt niet meer wilde eten.
Heb toen een ander bakje gekocht op een soort van anti-slip placemat, en toen was het over. ;) ;)
Hopelijk heb je hier wat aan, maar het is heel vervelend als je pup niet wil eten.
Door king
#759145
[quote="Bullmastiff gek"]
Misschien ligt het aan de voerbak, ik ben er nog niet zo lang geleden achter gekomen dat mijn kleine hondje vanwege het feit dat het metalen bakje schuift en lawaai maakt niet meer wilde eten.
Heb toen een ander bakje gekocht op een soort van anti-slip placemat, en toen was het over. ;) ;)
Hopelijk heb je hier wat aan, maar het is heel vervelend als je pup niet wil eten.

[/quote]

Ja het voerbakje hebben we al geprobeerd we zijn van plastic naar staal gegaan zonder succes.
als ik het met de hand voert eet hij wel alles op ik zal het eens proberen met twee maaltijden.
Door Femke
#759146
[quote="king"]
Ja het voerbakje hebben we al geprobeerd we zijn van plastic naar staal gegaan zonder succes.
als ik het met de hand voert eet hij wel alles op ik zal het eens proberen met twee maaltijden.
[/quote]

misschien krijgt hij wel iets teveel en is hij té verzadigd? Ik zou een paar dagen wat minder voeren en kijken of het verbetert.

Ik zou hem niet voeren, want honden zijn dol op dat soort spektakel en ze hebben heel rap door hoe ze het baasje zover krijgen.
Door king
#759177
Dat minder eten geven  is een idee, dat ik zeker het proberen  waard.
Maar ik voer nu minder want ik geef hem 9 ons op een gewicht van 18.5 kilo ik ben uit gegaan van 60 gram per kg gewicht is dat goed????
Ik geef hem op advies van de fokker ook een appel of een banaan per dag ook krijgt zalmolie van Henneplus over zijn eten 1 pompje per 10 kilo.

Ik ben gewoon bang dat ik hem tekort geeft, als ik hem minder geeft dan die 60 gram
hij is immers nog volop in de groei.
Een berzorgde moeder  :-[ :-[ :-[
Laatst gewijzigd door king op vr 11 mei 2007, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Henk en Donja
#759405
[quote="king"]
Iedereen alvast bedankt voor de tips, ik ga jullie op hoogte houden hoe het gaat
[/quote]

Ik zou het ook eens zonder fratsen proberen, een appel(en qua voedingsstoffen is dat ook niet zo heel zinvol) is ook al weer 200 gram en misschien vind hij die zalmolie over zn eten niets.

Uit de hand voeren zou ik echt vanaf proberen te komen, het is zo al druk genoeg met een pup. Als jij gewoon compleet kvv voert komt je pup echt niets tekort, ik zou voor een normaal actieve pup wel proberen 50gram/kg l.g. te voeren, maar die van mij krijgt het ook niet altijd weg hoor, dat geeft ook niets.

Groetje, Henk (overbezorgde vader :))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door