Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#758248
Mozes had jaren geleden aan beide flanken donkere plekken met schilfers.
Ze zijn er weer
Hij heeft er geen last van
toendertijd heb ik hem op zijn schildklier laten testen was alles oke...

wat kan dat nou weer zijn???
Door Jojo
#758351
Ik heb sinds een paar weken het boekje 'hond en homeopathie' van Atjo Westerhuis en ik meende er over gelezen te hebben. Ik pakte net het boekje er dus even bij en er staat idd een praktijkvoorbeeld in van misschien (ik ken alle details van Mozes natuurlijk niet) net zo'n geval..
Ik weet niet of je dat boekje ook hebt maar wellicht het aanschaffen waard (ik heb de mijne voor 3 euro via marktplaats gescoord :D) Het is een beetje een lang verhaal om helemaal over te typen :buck2: maar uiteindelijk behaalde de hond in kwestie een blijvende genezing met Apis Mellifica D6 (eerder werd hij ook wel suc6vol behandeld met Lachesis en pulsatilla maar toen kwam het toch weer terug)
Door Femke
#759134
senadance schreef: Bedankt voor de tip, ik ga het proberen ( met het middel) en ik ga het boek bezorgen

:-*

ik zou niet zomaar met een homeopatisch middel aan de gang slaan, eerst een beetje meer over lezen dit middel lezen misschien? Dan kom je er misschien achter of het echt wel iets voor Mozes en zijn klachten past  ;)
Door Sennaruby
#759182
Ik zou sowieso niet zomaar met wat voor middel dan ook starten, homeopatisch dan wel regulier. De oorzaak van de klachten achterhalen lijkt me allereerst het belangrijkste, toch?

Groetjes,

Fieke
Door Femke
#759238
senadance schreef: tuurlijk ga ik eerst goed lezen.....ga echt niet zomaar wat in mijn hond stoppen hoor :) :) :)
dacht ik ook wel hoor  :-* :-* :-* :-* :-*
Door Jojo
#759239
Aan de ene kant; het boek is juist wel bedoeld voor thuismedicatie op een verantwoorde wijze, getuige het voorwoord.
Aan de andere kant, lees zoiets idd. zoals ik al aangaf zelf even door; jij kent je hond in al zn gedragingen en kunt verder beoordelen of dit echt iets voor hem zal zijn.
Zo was mijn reactie ook bedoeld, ik ga er ook niet van uit dat je zomaar klakkeloos het eerste de beste reactie op je vraag ten uitvoering brengt ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door