Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Minna
#757234
zo. het barfen bevalt hier echt heel goed dus een grote bestelling erbij gedaan en dit is mijn twee-wekelijkse menu-idee, ik kan de barf-rekenhulp wel openen maar niks invullen, arrggghhh.... >:(
Maar ben nu wel op de goede weg wat betreft hoeveelheid per dag per hond, ze zien er allemaal goed uit.
Maar dit is dus ons menu:

dag 1 500gr kipkarkassen
        100 gr eendenhart
        100 gr groente

dag 2 500 gr lamsribben
          200 gr geitenvlees

dag 3 500 gr zalmkarkas
          200 gr runderpens

dag 4 400 gr spiervlees haas
          150 gr. groente
          150 gr lamslever

dag 5 500 gr haaskarkas
          200 gr hertenvlees

dag 6 250 gr rundvlees
          250 gr runderlong
          200 gr groente en fruit

Tweede week wordt dan voor de afwisseling
dag 1 500 gr eendkarkas
          100 gr kippenmaag
          100 gr groente

dag 2 500 gr krokorib
          200 gr lamsvlees

dag 3 hele forel evt. sardientjes erbij
          200 gram lamspens

dag 4 400 gram struisvogelvlees
          150 gram groente
          150 gram konijnenlever

dag 5 500 gr konijnenpootjes
          200 gr rundvlees

dag 6 250 gr hertvlees
          250 gr runderhart
          200 gr groente en fruit

daarbij weleens wat biogarde, karnemelk (zijn ze gek op) en huttenkaese en rauwe eitje. Klopt dit menu qua procentjes? Ben nog steeds errug slecht in rekenen... :-[
dus als iemand even wil meekijken graag!
         
         
Door Lizzy
#757345
Qua percentages kom ik op:

48% vleesbot
25% spiervlees
16% orgaanvlees
11% groente en fruit

Qua percentages ziet het er echt prima uit!

En qua afwisseling is het helemaal subliem :o! Ik vind het niet zo gek dat je honden het perfect doen. Zeg, hoe vinden ze nou die krokodil?
Door Minna
#757378
geen idee dit wordt de eerste kroko maar tot nu toe heeft alleen vis bij een hond een "lust ik niet"reactie geleverd. De rest vreet echt alles. Kauwen gaat ook super ze hebben al zalmkoppen en rauwe pullepees en botten en kipkarkassen etc. gehad.
Dinsdag ga ik de bestelling halen maak ik een rondje noord nederland zo'n beetje, eerst naar Meppel dan naar Herby en dan nog langs ons eigen slager voor de rundvleesspul, dan is de vriezer van de honden helemaal vol en ik denk dat wij dan nog ruimte moeten maken in de mensenvriezer...
5 honden een best veel ;D
Ik laat wel weten wat ze van de kroko vinden :)
Oh nog een vraag: rundertong. Is dat spiervlees of orgaan?
Door ulla
#758214
[quote="Lizzy"]
Qua percentages kom ik op:

48% vleesbot
25% spiervlees
16% orgaanvlees
11% groente en fruit

Qua percentages ziet het er echt prima uit!

En qua afwisseling is het helemaal subliem :o! Ik vind het niet zo gek dat je honden het perfect doen. Zeg, hoe vinden ze nou die krokodil?
[/quote]

Hier vinden ze krokodil,op 1 na,niet te ...........
;D
Ik heb het uit nieuwsgierigheid besteld,maar dat wordt geen 2e keer.
De honden zijn blijkbaar verstandiger dan het vrouwtje. ;D ;D
Door Lizzy
#758244
[quote="Minna"]
geen idee dit wordt de eerste kroko maar tot nu toe heeft alleen vis bij een hond een "lust ik niet"reactie geleverd. De rest vreet echt alles. Kauwen gaat ook super ze hebben al zalmkoppen en rauwe pullepees en botten en kipkarkassen etc. gehad.
Dinsdag ga ik de bestelling halen maak ik een rondje noord nederland zo'n beetje, eerst naar Meppel dan naar Herby en dan nog langs ons eigen slager voor de rundvleesspul, dan is de vriezer van de honden helemaal vol en ik denk dat wij dan nog ruimte moeten maken in de mensenvriezer...
5 honden een best veel ;D
Ik laat wel weten wat ze van de kroko vinden :)
Oh nog een vraag: rundertong. Is dat spiervlees of orgaan?
[/quote]

Nou, het hangt er vanaf ;D. Misschien moet je dit topic er even bij lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 994.0.html
Door Lizzy
#758250
[quote="ulla"]
Hier vinden ze krokodil,op 1 na,niet te ...........
;D
Ik heb het uit nieuwsgierigheid besteld,maar dat wordt geen 2e keer.
De honden zijn blijkbaar verstandiger dan het vrouwtje. ;D ;D
[/quote]

Weet je, ik kan me er wat bij voorstellen, dat ze het niet te knagen vinden. Bij mijn weten is een krokodil een uitgesproken jagende carnivoor, die levend prooi eet. En volgens mij vallen honden niet zo heel erg op carnivoor, om zelf te eten.... Ik vind (om onder andere deze reden) krokodil zelf nou niet iets om toe te voegen aan het menu voor mijn honden...
Door ulla
#758413
Het was vrouwelijke nieuwsgierigheid ;D
Ze hebben het helemaal niet nodig,ik heb afwisseling genoeg.
Ik ga de rest ook niet opvoeren,Sunny de kliko,heeft botjes uitgekotst.
En deze waren aan de scherpe kant,terwijl ik het karkas kon doorknippen  :-\

Ik ga mij wel aan planteneters houden. ;)
Door Minna
#760439
Ja, vrouwelijke nieuwsgierigheid  ;)
Ik ben zelf ook erg voor afwisseling, enige wat ik wel dagen achter elkaar kan eten is chinees. Dat krijg ik ook niet in een keer op ;D
Nu wel iets geks meegemaakt, ze hebben al vaker runderlong gehad en zaterdag wilden Papu en Ko ze echt niet...de rest wel. Echt de eerste keer dat Papu iets niet eet. (Ze eet zelfs waxinelichtjes en koffiepads... :o)
Door judith1967
#760705
[quote="Minna"]
Ja, vrouwelijke nieuwsgierigheid  ;)
Ik ben zelf ook erg voor afwisseling, enige wat ik wel dagen achter elkaar kan eten is chinees. Dat krijg ik ook niet in een keer op ;D
Nu wel iets geks meegemaakt, ze hebben al vaker runderlong gehad en zaterdag wilden Papu en Ko ze echt niet...de rest wel. Echt de eerste keer dat Papu iets niet eet.

(Ze eet zelfs waxinelichtjes en koffiepads... :o)
[/quote]

:o ??? ::)
Heb ik nou nog nooit gehoord
.Aparte honden heb jij!
Door Minna
#761093
Heb ik nou nog nooit gehoord
.Aparte honden heb jij!
Nee, zijn niet apart. Zijn hollandse herder die ook nog eens een beetje aan dementeren is. En aangezien een hollander al een kliko is, als het bovenkamer nog een beetje hapert...laatst had ze mijn kamerplanten opgegeten, deed ze niet eens toen ze een pup was.
Maar ze is wel lief! Afbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door