Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door stubborn_me
#754282
hoi hoi.
ik moet mijn bordercollie ontwormen maar het schijnt dus dat het nogal gevaarlijk kan zijn bij collies en dergelijke
en ik weet echt niet welke ik nu moet gebruiken want volgends mij was exil juist giftig voor collies terwijl de dierenwinkel me die aanbeveelt?
ik wil even weten wat jullie geven wat denken jullie dat het veiligst is voor een jongen border collie?
Door Ziviaantje
#755484
Alleen als je border collie een MDR1 defect heeft moet je opletten waar je mee ontwormd, want dan kunnen ze niet tegen diverse medicijnen, o.a. ivermectine. Als je Drontal gebruikt ( bij de dierenarts te koop ) hoef je je geen zorgen te maken, want die is ook geschikt voor honden met een MDR1 defect. Je kunt je hond trouwens eenvoudig laten controleren op dat defect. Ik heb het een paar weken geleden met met aussie gedaan en die is vrij :D Is een veilig idee. Nu hoef ik niet extra bang te zijn voor bepaalde medicijnen. Hier kun je het laten testen : KLIK HIER Zowel met bloed als een wangslijnvliesswap. Ik heb dat laatste gedaan. Het kost 79,50 en je hebt binnen 2 weken de uitslag. De swaps kun je daar aanvragen, het bloed afnemen gaat natuurlijk via de dierenarts ;)
Door K&D
#757966
Als je even kijkt op de site van de (o.a.) Nederlandse Sheltie Vereniging dan staat daar een lijst met medicijnen en produkten waar je mee moet oppassen met collieachtigen.
Ik ontworm zelf met Flubenol wat ik bij de dierenarts koop. (pups) Regulier ontwormen doe ik niet.
Door lightning
#766379
ik dacht dat alleen frontline slecht was voor collie achtige ik heb zelf een border.

ik vroeg me eigenlijk af of dat program nog op de markt was enof dat nog steeds slecht is voor collie achtige
Door conleeuw
#766384
ook hier Drontal  ;) gelukkig al heel lang niet meer wormen gezien, maar als het weer zo ver is, dan gaat ook hier drontal er in, ook hier woont een border collie ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#767504
lightning schreef: ik dacht dat alleen frontline slecht was voor collie achtige ik heb zelf een border.

ik vroeg me eigenlijk af of dat program nog op de markt was enof dat nog steeds slecht is voor collie achtige
Volgens mij ging het hier over ontwormmiddelen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door