Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Caroline A.
#757568
Zit met een beetje raar iets in mijn maag. Ik heb het idee dat Luna hongerig is en zelfs na een flinke maaltijd kan ze nog in de keuken komen kijken of er iets voor haar bij zit. Dat deed ze eerst niet, dan was het meteen uitbuiken na een maaltijd. Eerst gaf ik haar maar 1 flinke maaltijd 's avonds maar nu geef ik haar de ene helf 's ochtends en de andere helft 's avonds. Ze is nu goed op gewicht. Mijn vraag is, zou ik haar meer moeten geven voor een voldaan gevoel of is ze gewoon aan het bedelen zonder echt honger te hebben? Wat een dilema he?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#757587
Ik denk dat het komt omdat je nu 2x daags voert Caroline. Als je haar 1x voert krijgt ze gewoon veel meer ineens.

Hier wordt ook gebedeld om meer als ik 2x daags voer.
Door Juud
#757594
ja heb ook eens gehoord dat als je 1x veel geeft honden een voldaner gevoel kunnen hebben...
Door Caroline A.
#757599
Ik voerde ook een keer per dag, maar ze was veel afgevallen en heb haar een tijdje wat meer gegeven.  Maar morgen zal ik het weer eens proberen om 1 flinke maaltijd te geven. Ze heeft vanavond een flinke maaltijd gehad waar ze toch wel genoeg aan moet hebben. Ik denk eigenlijk dat ze bedelt omdat ze ineens ook 's ochtends wat kreeg.  Kortom de duidelijkheid was misschien weg. We gaan vanaf morgen gewoon weer terug naar het oude schema. Overdag 1 kong met lekkers en 's avonds haar barfmaaltijd. 
Door Mevroi Kruim
#757877
Oh, op die fiets! Ja, als je een paar keer 's ochtends ook gevoerd hebt dan is dat 'dus' een gewoonte en dan wordt er 'dus' om die tijd gebedeld, al zit ze tot de nok toe vol  ;D ;D
Ik voer meestal 's avonds, soms 's middags of 's ochtends voor de afwisseling. Nou, zelfs als ze een kilo ophebben, dus ruim 2x de daghoeveelheid, dan staan ze 's avonds nog te springen van 'kom maar op! etenstijd!'
Door Caroline A.
#757893
:D :D :D :D
Het is en blijft een schooier. Altijd in voor een hapje. Maar gisteravond was ze wel lekker tevreden na het eten en vanochtend ook nog niet gezeurd. Dus zitten weer op de goede weg. Morgen ga ik naar het slachthuis en dan heeft ze ook weer extra lekker eten met veel knaagwerk. 
Door Henk en Donja
#757964
Die van mij krijgt 1/3 sochtends en 2/3 savonds. En dan zit ze ook vol savonds trouwens, gewoon door ervaring zo opgelost. Die van mij wil nadat wij het avondeten ophebben en allemaal vol zijn, zelf ook lekker vol zitten. Sochtends geef ik haar wel graag ook wat, anders heeft ze smiddags zon honger dat alles wat in de buurt van haar bekkie komt ook daadwerkelijk in haar slokdarm verdwijnt.

Of het 1x per dag voeren een slecht idee is betwijfel ik, als ze maar wel alles op kunnen, die van mij lukt dat op het moment niet. Ik heb juist eerder het idee dat als je 1x voert hun maag en darmen veel rustiger worden en de ontlasting netjes op een voorspelbaar tijdstip komt.
Door Mystic Moonlight
#758808
Ik voer momenteel 3x per dag aan onze pup van 12 weken, maar hij wil wel veel meer hoor :D
Hij is ook niet echt voldaan naar een maaltijd, daar hij toch al dik 1 kilo vlees krijgt per dag, berekend op 7% van zijn gewicht.

Wanneer zou de beste tijd zijn om over te stappen naar 2x per dag?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door