Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Renza
#757732
Ik ben vanplan om morgen voor het eerst kippennekjes te gaan voeren.
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
En kan kip wel echt rauw gegeven worden ivbm bacterien?
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#757742
In een eerder bericht las ik dat je ook Energique geeft.
Dit is ook rauw en daar zit volgens mij ook kip in. Dus een kippennekje kan echt geen kwaad!! Kijk wij als mens moeten het idd niet rauw eten maar je hond heeft echt geen last van de bacterien!
Door Nynke
#757751
Kippennekjes vinden ze geweldig !! Die van mij lusten ze ook erg graag, ook Pezzo, die tot 2 weken geleden royaal kanijn ;) at en in 1keer overgegaan is op Carnibest, eet ze graag !! :D

Uit jouw emailadres begrijp ik dat je Americaanse staffords hebt? Ik denk dat een kippenekje voor hun echt hap-slik-weg is !!
Door Renza
#757785
Nynke F schreef:

Uit jouw emailadres begrijp ik dat je Americaanse staffords hebt? Ik denk dat een kippenekje voor hun echt hap-slik-weg is !!

Ik heb 1 amerikaanse stafford, en juist om dat schrokgedrag ben iik beetje bang.
Weet nog van vroeger uit dat je altijd moest oppassen met kippen bot enzo.
Maar goed ga het morgen maar eens bekijken, desnoods hak ik het in kleinere stukken
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#757786
Kippenbot is gevaarlijk als het verhit is geweest, dus je moet ze geen gegrild kippetje geven. Maar als het rauw is splintert het niet en kan het echt geen kwaad.
Door roefus
#757794
Je kunt er, als je het eng vindt, om te beginnen ook een klap met een hamer op geven.  Dan is-ie al verbrijzeld.
Wel een plastic zak eerst er omheen, tegen spetters  ;)
Door Renza
#757804
roefus schreef:
Wel een plastic zak eerst er omheen, tegen spetters  ;)
;D goeie tip  ;D
Door tieneke
#758702
roefus schreef: Je kunt er, als je het eng vindt, om te beginnen ook een klap met een hamer op geven.  Dan is-ie al verbrijzeld.
Wel een plastic zak eerst er omheen, tegen spetters  ;)
Beetje barfer doet het met!  :D ;D ;D
Door jenna
#758775
ooh dat hoeft niet hoor, die van mij met 8-9 wk kon ook die nekken gewoon weg krijgen hoor die is een heel zacht bot ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door