Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bientje
#757380
wij hebben nu een pupje van 11 weken en hij krijgt nu 3 schijven rodi per dag.
wij hebben hem nu 3 weken en hij eet als een tierelier:))
nu krijgt hij ook al vlees en kippennekken erbij  maar ik ben een beetje bang dat het teveel is.
kan een hond hier teveel van krijgen?
je kunt zijn ribben nog wel goed voelen dus..
Door Lizzy
#757408
Ben je bang dat het totaal teveel is of ben je bang dat je teveel van een bepaald voedingsmiddel voert (bijv. kippennek)?

Een pup mag 5% tot 10% van het lichaamsgewicht aan voeding eten. Dus ik weet niet wat jouw pup weegt? Maar van dat gewicht, mag hij dus 5% a 10% voeding. En nou is jouw pup volgens mij van een kleiner ras? Die eten eerder tussen de 7% en 9% aan voeding.

Het zou wel mooi zijn wanneer je de kippennekken bijv. ook eens af kan wisselen met eendennekken en sardientjes ofzo.
Door peerle
#757419
Als je je zorgen maakt om zijn gewicht : zolang je de ribben kunt voelen maar niet kunt zien zit je goed. Als je zijn ribben niet meer kunt voelen is hij te dik en als je ze kunt zien zitten is hij te dun.

Als je je zorgen maakt om de variatie : ik vind het juist goed meer dan alleen rodi te geven, zorg dan dat je vooral die dingen geeft die niet al in rodi zitten. Ik weet niet wat er in zit want ik voer geen rodi, maar als er nu bijvoorbeeld kip en lam in zit, zou ik als aanvulling een andere vleessoort geven. Het is zowiezo een goed idee van vroeg te beginnen met dingen als vis en pens enzo, dan kan hij daar nu al aan wennen. Je kan voor de afwisseling ook eens een groentenprutje met yoghurt of cottage cheese maken.
Succes !
Groetjes,
Veerle
Door bientje
#757888
Ja, ik geef ook al wat vis enz.ook groente en fruit hij lust echt alles!!!
Hij is nu ruim 3 kg. en zijn volwassen gewicht zal rond de 10/12kg moeten liggen.
Ik was een beetje aan het twijfelen of hij zo te groot zal worden :-[
Dank je wel voor de tips ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#757902
bientje schreef: Ja, ik geef ook al wat vis enz.ook groente en fruit hij lust echt alles!!!
Hij is nu ruim 3 kg. en zijn volwassen gewicht zal rond de 10/12kg moeten liggen.
Ik was een beetje aan het twijfelen of hij zo te groot zal worden :-[
Dank je wel voor de tips ;)
Groot worden doe je naar je genetische blauwdruk Hij kan hooguit te dik worden, dat heb je zelf in de hand. En uiteraard kun je ook van Barf of kvv teveel geven. Gewoon goed blijven voelen en zodra hij begint op te spekken de hoeveelheid een beetje terugdraaien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door