Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#756552
Beste allemaal,

In de nacht van zondag op maandag heeft Jeppe aan de Sanseveria (Vrouwentong) geknaagd. Daarna moest hij midden in de nacht naar buiten, had hij diarree en heeft hij 's ochtends vroeg overgegeven. Overdag had hij in de keuken gepoept, zag de buurvrouw toen ze hem en Pezzo kwam uitlaten en toen we 's middags thuiskwamen had hij weer gespuugd.
Vanochtend vroeg heeft hij weer gespuugd, wilde niet eten (Pezzo heeft het maar snel opgegeten) en toen ik tussen de middag thuis kwam had hij weer gespuugd, nu een beetje bruinig van kleur. Hij eet wel steeds grassen als hij buiten is. Nu vroeg ik me af of Sanseveria inderdaad giftig is, en wat ik er nu mee moet, behalve de plant wegzetten.
Door Nynke
#756655
Hallo, Ik heb gebeld, nu gaat de dierenartsassistente contact opnemen met het gifcentrum en dan belt ze me zo terug. Ik begin me helemaal schuldig te voelen, ik ging er gewoon niet van uit dat het giftig was. Ik dacht dat hij het had gegeten omdat hij niet lekker was, nu is het misschien andersom...
Door Nynke
#756661
Nou, ze belde meteen terug en zei dat het gifcentrum inderdaad bevestigde dat het maag- en darmklachten gaf maar ik hoef er niet mee langs te komen, alleen kijken of hij wel genoeg drinkt en de hoeveelhid vocht in het vel controleren. Fieuw, toch een opluchting !! Ik mag hem ook wat vocht inspuiten, dus dat gaan we maar doen ! Bedankt !!!
Door Nynke
#756796
Nou, ik schrok zeker even, omdat ik ervan uitging dat hij de sanseveria at omdat hij niet lekker was, in plaats van andersom. Ik heb hem met een injectiespuitje water gegeven en hij heeft zijn eten ook opgegeten, dus het gaat weer beter, gelukkig !!
Door Nynke
#757087
Dank je wel !! Vannacht ben ik er weer 2 keer uit geweest, hij moest echt naar buiten !! Gelukkig is Richard vandaag vrij en thuis. Als het zaterdag maar over is, het zou vervelend zijn als hij ziek mee op vakantie moest !
Door Nynke
#757139
Hoi hoi, de DA heeft gezegd dat ik zijn huidplooien in de gaten moest houden en eventueel wat extra water moet geven en dat het dan goed gaat komen, dus dat doe ik !! Dank je wel !!!!
Door Nynke
#758170
Hallo allemaal, het gaat weer helemaal goed met HJeppe. Vannacht hoefden we er niet uit, hij heeft weer gewoon gegeten en niet meer gespuugd, hij is weer helemaal "het ventje" . Gelukkig maar !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door