Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door arie
#75440
Wij zijn op zoek naar een andere dierenarts, nu is mijn vraag weet iemand in de regio van Lopik (tussen gouda en Utrecht) een dierenarts die positief staat to versvleesvoeding?
Laatst gewijzigd door arie op ma 05 apr 2004, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#75470
Even een vraagje in het luchtledige....maar wat doet het er eigenlijk toe hoe een DA over jouw voermethode denkt?
Je overlegt toch ook niet met je huisarts wat je je vrouw en kinderen te eten geeft?
Door Lizzy
#75502
Nou, ik vind het ook wel makkelijk om niet een dierenarts te hebben die fel tegen is en een veeg uit de pan geeft wanneer je zegt dat je hond rauw eet. Veel DA's vragen er wel naar, naar wat de hond eet.

En dit ligt toch bij een huisarts geheel anders en zijn derhalve niet te vergelijken: Mijn huisarts verkoopt althans geen brokken, vraagt dus niet snel naar mijn eetgewoontes om mij vervolgens zijn voer aan te smeren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 06 apr 2004, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#75512
[quote="Lizzy"]
Nou, ik vind het ook wel makkelijk om niet een dierenarts te hebben die fel tegen is en een veeg uit de pan geeft wanneer je zegt dat je hond rauw eet. Veel DA's vragen er wel naar, naar wat de hond eet.

En dit ligt toch bij een huisarts geheel anders en zijn derhalve niet te vergelijken: Mijn huisarts verkoopt althans geen brokken, vraagt dus niet snel naar mijn eetgewoontes om mij vervolgens zijn voer aan te smeren.
[/quote]

Als een DA fel tegen is dan zou die inderdaad de rimbam kunnen krijgen. Veel mensen schijnen te vergeten dat hun klant zijn en dus koning. Een DA kan jou dus niet voorschrijven hoe jij je hond moet voeren, hij kan daar hooguit een advies voor uitbrengen en aan jou wat je ermee doet.
Daarbij, als je toch al vers voert zul je in de regel weinig voedselgerelateerde klachten hebben en zal er derhalve niet snel naar gevraagd worden. Bij een intakegesprek is het aan mij nog nooit gevraagt. Wel bij de gebitscontrole in het kader van "jeetje, die gebitten zijn spectaculair, hoe doe je dat"
Je moet namelijk ook niet doen alsof vers voeren heel bijzonder is, tenslotte hebben we het hier over een Carnivoor. Je moet je bij de DA juist gaan verbazen dat hun voor een carnivoor zo'n graanprodukt adviseren. DAT is namelijk afwijkend.
Persoonlijk vindt ik het belangrijker dat een dierenarts open staat voor zaken die afwijken van de standaard. Dan hoeven ze van mij niet eens pro-vers te zijn, maar ze moeten me wel in mijn waarde laten als ik kies voor een ander produkt als het reguliere. Kort gezegt, je moet met die persoon goed kunnen communiceren, twee kanten op dus en niet dat hij/zij roept en jij moet gehoorzamen.
Door Lizzy
#75514
Mijn ex-DA vraagt altijd wat mijn honden eten. En blijkbaar onthoud hij ook niet wat mijn honden eten, want hij vroeg het steeds opnieuw. Blijkbaar hoopte hij zijn brokken zelfs nog aan te kunnen smeren bij een gebroken staart ofzo. En deze DA is niet de enige die alsmaar WEER vraagt wat de honden eten, is mijn ervaring. Hoe drukker de wachtkamer bekleed is met brokken, hoe vaker ze het vragen (is ook mijn ervaring).

En dus is het verhipte handig om een DA te hebben waarvan je van te voren weet dat het geen tegenstander is.

Ik heb al wat keertjes ruzie met dierenartsen gehad die mij een honden-moordenaar vonden omdat ik mijn honden rauwe kippenbotten geef. Je moet ze de kost geven die dAt nog steeds geloven! Een DA heeft het zelfs gepresteerd om tegen mij te zeggen (toen ik gewoon een discussie had over voeding) "Als jij bij mij patient zou zijn en er zou een kippenbot vast zitten in het weekend, dan ga je ook maar naar een ander om je hond te laten helpen". Ik bedoel maar... toch handig om van te voren te weten dat je zo'n imbeciel getroffen hebt! (En dit leek me een normaal persoon TODAT we over voeding begonnen).

Dus ik vind dit een belangrijk selectie criteria. Hij hoeft niet PRO BARF te zijn, maar hij moet mij inderdaad minimaal in m'n waarde laten. Nog prettiger wanneer hij zelf oren heeft naar mijn manier van voeren! Bij het zoeken van een nieuwe DA is dit wel een vraag die ik stel hoor "hoe denkt u over BARF?". Weten ze niet eens wat BARF is, dan ga ik nog verder wat vragen stellen. Want tja, je weet het maar nooit, misschien moet je er ooit heen omdat er iets mis is gegaan met een bot.... laten we wel wezen, als je hond stikt in een brokje, kloppen ze je medelevend op je schouder. Stikt je hond in een bot.....

En hoe kom ik erachter? Een van de manieren lijkt mij is door ergens te vragen of iemand een dierenarts kent die pro vers is. Of laten we het anders zeggen, die niet anti vers is.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 06 apr 2004, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door arie
#75532
Wij hebben 2 honden die op het vers vlees zitten een pup en een volwassen hond. Bij de volwassen hond kon ze het nog wel billijken maar bij de pup was ze het helemaal oneens omdat zij in haar praktijk verschillende honden had moeten laten inslapen omdat de botten verkeerd groeiden?????? (dat hebben wij natuurlijk nooit als waar aangenomen) en omdat we dat gezeik iedere keer zat zijn willen we een andere dierenarts en hij hoeft ook niet perse voor vers vlees te zijn maar hij moet er wel normaal op reageren en niet gelijk anti zijn. Hij moet zich er wel in willen verdiepen als hij er meer over wil weten en niet gelijk zeggeg dat het slecht is en ons over wil hebben op de brokken. Dat is de reden van mijn vraag als ik dan toch naar een andere dierenarts ga waarom dan niet meteen een die je aan alle kanten afbrand omdat je je hond rauw voert.
Door diana
#75559
ja, als je het zo bekikt, maar mijn d.a vond het eerst maar niks
later was het tja is misschien voor sommige honden toch wel goed,
en weer heel veel later.....
ik adviseer toch ook wel mensen met honden met huidproblemen een maandje of langer versvlees te gaan geven , maaralleen wanneer het compleet is.
anders heb je kans op all-meat syndrome....
whaha daar was hij dus bang voor....dat ze hier alleen maar vlees eten en verder niks
, maar hij heeft boy zo op zien knappen toen we em net hadden dat hij er niet onderuit kon.
ik ga de confrontatie juist wel aan....
Door arie
#75684
wij hebben ons echt wel georieteerd voor wij er aan zijn begonnen maar onze dierenarts denkt daar heel anders over en ik heb meer het idee dat zij er niets van begrijpt maar zij is dierenarts en wij zijn maar domme hondebezitters. (die wel haar kassa vullen sorry vulden)
Door macho
#75695
de da van de week vroeg ook wat macho voor voer kreeg, ik vertelde dat hij op versvlees stond.

hij zei maak je dat zelf klaar en ik heb ja gezegd.

ja ik maak het pakje van bibi toch open en doe het dan in zijn voer bak.

hij vond het goed en schreef ook netjes op maak het zelf klaar.

ik ga niet in discussie met een da over het voer van de hond. ik vind dat zonde van mijn energie.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#75704
[quote="macho"]
de da van de week vroeg ook wat macho voor voer kreeg, ik vertelde dat hij op versvlees stond.

hij zei maak je dat zelf klaar en ik heb ja gezegd.

ja ik maak het pakje van bibi toch open en doe het dan in zijn voer bak.

hij vond het goed en schreef ook netjes op maak het zelf klaar.

ik ga niet in discussie met een da over het voer van de hond. ik vind dat zonde van mijn energie.
[/quote]
Je zal het zo niet bedoelen maar hier krijg ik kippenvel van"hij vond het goed"en wat dan als hij het niet goed vondt? dikke middelvinger denk ik dan in mijn geval 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#75705
Mijn Da heeft nog nooit gevraagd wat ik voer,de enige keer dat ik het erover had was toen ik daar eens was met Tijger en dat was met zijn vrouw en assistente,zijn vrouw was eerst heel afkeurend rauw vlees is slecht maar ineens veranderde haar blik en zei ze ....ja en ze mankeren eigenlijk nooit wat dus zal het toch wel goed zijn.Maar verder ligt mijn da er niet wakker van wat je voert en het enige brokje wat hij op voorraad heeft zijn van die speciale diëten die je alleen via de da kan kopen.
Door arie
#75713
ik heb het idee dat mijn huidige dierenarts als ze iets niet weet het maar gooit op het voer. Ik ben alle vertrouwen in mijn dierenarts kwijt ik ben dus om die reden op zoek naar een andere en als er dan een is die niet negatief staat to rauw vlees is dat mooi meegenomen. De dierenarts krijgt ons toch niet meer omgepraat wij hebben ondertussen ook wel door dat vers het beste voor je hond is dus dat is ook geen probleem en ik heb er ook totaal geen moeite mee om met een da hierover in discussie te gaan maar ik vroeg mij gewoon af of iemand een da weet in onze regio die niet perse tegen is.
Laatst gewijzigd door arie op di 06 apr 2004, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#75730
[quote="arie"]
wij hebben ons echt wel georieteerd voor wij er aan zijn begonnen maar onze dierenarts denkt daar heel anders over en ik heb meer het idee dat zij er niets van begrijpt maar zij is dierenarts en wij zijn maar domme hondebezitters. (die wel haar kassa vullen sorry vulden)
[/quote]

Die kon dus van mij ook de rimbam krijgen. Uiteraard deel ik de mening dat je bij een pup heel goed moet weten wat je doet, maar om nou vers meteen aan botafwijkingen te koppelen is bijkant schaamteloos te noemen.
Ik heb versvoerendesemibarfende puppymensen in Utrecht wonen die hun DA al min of meer overtuigd hebben, wat heet overtuigt, wat moet meneer er nog van zeggen als die net heeft gezegt dat puppylief er zo spectaculair uitziet LOL. Ik kan hun wel eens vragen hoe die heet en waar die zit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#75731
[quote="sylvia"]
[quote="macho"]
de da van de week vroeg ook wat macho voor voer kreeg, ik vertelde dat hij op versvlees stond.

hij zei maak je dat zelf klaar en ik heb ja gezegd.

ja ik maak het pakje van bibi toch open en doe het dan in zijn voer bak.

hij vond het goed en schreef ook netjes op maak het zelf klaar.

ik ga niet in discussie met een da over het voer van de hond. ik vind dat zonde van mijn energie.
[/quote]
Je zal het zo niet bedoelen maar hier krijg ik kippenvel van"hij vond het goed"en wat dan als hij het niet goed vondt? dikke middelvinger denk ik dan in mijn geval 8)
[/quote]

Syl for president LOdieDOL ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door