Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#756939
Mijn honden eten carnibest, aangevuld met een eitje yoghurt, af en toe pens en regelmatig een visje, al heb ik voor dat laatste nog niet zo'n goed adresje gevonden.
Ook krijgen ze wel eens kippenek en karkasje.

Nu wil ik ze eigenlijk eendenek en eendenkarkas ook gaan geven omdat dat juist niet in kvv zit.
Is dit net zo zacht als van de kip? En is het erg als ze zo'n eendenek net als een kippenek in 1x naar binnen werken?
Ze eten best schrokkerig, vandaar dat ik het toch even vraag.

Ik durf ze verder geen bot te geven, heb daar zelf gewoon geen rustig gevoel over, maar zou dit wel kunnen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#757038
Als ze kipkarkas en nek al prima verteren dan zie ik geen probleem met eend. Het is iets harder allemaal, maar dat is niet zo'n ramp. Mijn wuppiedepuppie sloekt de eendenek ook zo naar binnen. Omdat dit wat uit proportie was maak ik 'm nu weer even klein (totdat ze weer tanden heeft) maar de nekken die ze zo doorgeslikt heeft zijn gewoon netjes verteerd.
Door Lizzy
#757046
Ja, ik ben het helemaal eens met Angelique. Hier at Linga op 8 weken al eendkarkas en nek. Dus voor een volwassen hond mag dat geen probleem zijn. Nou is een nek echt wel hap-slik hoor. Dus als je aan een beetje grote mooi bevleesde karkassen kunt komen (niet van die kale knikkers), dan is dat wel leuk voor het kluifwerk.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#757218
Fijn dan ga ik dat ook proberen.
Ik had al een zakje eendenekken die probeer ik eerst, dan ga ik op zoek nar karkassen.
Wil ze toch steeds meer afwisseling op de Carnibest gaan geven. :D
Alleen zo jammer dat de vriezerruimte beperkt is, tot slechts 220 kg. :-\ :-X
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 09 mei 2007, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#757266
De eendkarkas is bijna net zo zachte bot als kip, de borst gedeelte is bijna helemaal kraakbeen,dus zal best wel lukken ;)
Door Stef@nie
#757604
Ik wilde ook net gaan vragen hoe goed te doen een eendenkarkas is. Ik heb ze voor het eerst! Flinke maaltijd is dat zeg! Ik heb nog nooit zoiets groots gevoerd, spannend :D !
202spots schreef: De eendkarkas is bijna net zo zachte bot als kip, de borst gedeelte is bijna helemaal kraakbeen,dus zal best wel lukken ;)
Het kan dus helemaal in z'n geheel gegeten worden? Ik heb ze (nog) niet echt bestudeerd en vraag me dus af of alles eetbaar is? Niet een (te) hard deel wat beter niet gegeten kan worden?

Ik ben heel benieuwd wat Maxi er van gaat vinden!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#757651
Nog 1 vraagje;
Ze krijgen hier 2x per dag eten, maximaal 450 in 1 keer.

Nu zag ik dat zo'n karkas wel 800 gram kan wegen, dan krijgen ze wel een veel te groot portie.
Kan je ze ook in tweeen knippen?
Door roefus
#757656
Bernie schreef: Nog 1 vraagje;
Ze krijgen hier 2x per dag eten, maximaal 450 in 1 keer.

Nu zag ik dat zo'n karkas wel 800 gram kan wegen, dan krijgen ze wel een veel te groot portie.
Kan je ze ook in tweeen knippen?
Ja hoor. Ik knip voor Lara ook een stuk eraf, gewoon met de snoeischaar  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door