Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Juud
#756716
Sam krijgt sinds 2 weken RODI en smuldier. En dat bevalt prima!!!
Heb hem vandaag een kipkarbonade gegeven... Weet niet of dit een beetje dom is geweest.
Heb hem eerst ipv 1000gr, 800 gr smuldier gegeven en daarna een kipkarbonade.
Ben er de eerste 5 minuten bij gebleven en ben toen de kat een kippetje gaan brengen. Toen ik weer terug was bij Sam was de karbonade weg... (ja, het is wel een sint bernard met een grote bek... maar toch...)
Ik zal hem goed in de gaten blijven houden... Waar moet ik PRECIES op letten???

Judith en Sam
Gebruikersavatar
Door Dian
#756720
Of ie wel goed kauwt. Rakker slikte vorige week een halve vleugel in, toen moest ik hem dus wel op de kop houden om de vleugel er weer uit te krijgen. 'k Schrok me rot. Dus ook niet weglopen, maar er bij blijven, je weet maar nooit.
Door Juud
#756725
Ja, kan me voorstellen dat je dan schrikt. Jeetje zeg... Nee am op de kop houden gaat echt niet lukken... Hij weegt 60KILO!!!  ::)
Maar goed, hij deed verder niet moeilijk ofzo... Kwam terug bij hem en hij keek me aan: hey, was dat alles???
Door 202Spots
#756732
Kip karbonade is stuk van de poot...ik zou liever geen pootjes geven om mee te beginnen.
'n nek zal ie ook wel in 1 keer doorslikken,maar geef anders eerst liever 'n rug karkas inplaats van kippoot.
Door Juud
#756737
kan dat dan wel van de kip zijn of liever van konijn???
Hij heeft hem nu al weg...
Kan dat kwaad???
Door Henk en Donja
#756742
Inderdaad of ie goed de botjes kraakt, ik heb gister hetzelfde gedaan alleen aangepast voor kleine hondjes.

Verder even kijken hoe het er morgen weer uitkomt, ik heb alleen een paar witte dingetjes gezien die op de peesjes lijken, maar ik weet niet of dat klopt. De ontlasting kan wat lichter worden, maar die paar botjes in een kilo vlees zal wel niet zo opvallen ;D
Gebruikersavatar
Door Dian
#756750
Juud schreef: kan dat dan wel van de kip zijn of liever van konijn???
Hij heeft hem nu al weg...
Kan dat kwaad???
Waar ben je bang voor nu dan? Dat kibkarbootje komt er echt wel weer uit aan de achterkant  :D Let er wel op dat het goed verteerd wordt. Ik zet zelf Rakker z'n water een uurtje of wat weg zodat het maagzuur niet verdunt wordt.
Door ~anna~
#756753
Sommige poeliers op de markt verkopen kippenruggen(karkas) meestal 500 gram per pakje en kost ongeveer 50 cent of iets duurder.
Door Juud
#756760
Ja was idd een beetje bang dat de botten ergebns blijven steken in onze reus.
Maar goeie tip om hem even niet te laten drinken.
Hij ligt nu lekker uit te buiken in de tuin. Hij doet verder niet vreemd. Dus zal wel goed komen... Bedankt!
Door 202Spots
#756765
Juud schreef: kan dat dan wel van de kip zijn of liever van konijn???
Hij heeft hem nu al weg...
Kan dat kwaad???
Karkas van kip is beter om te beginnen.
De karbonaatje zal er wel uitkomen hoor, misschien helemaal verteerd, of misschien nog stukje bot te zien, (even poop patrol houden)
Door roefus
#756766
Nee joh, kan geen kwaad.

Het enige wat ECHT eng is, is als ze zó gulzig zijn dat ze iets doorslikken wat blijft steken.
Een enkele rib of zoiets.
Maar als jouw hond die kipkarbo naar binnen gewerkt heeft (al dan niet gekauwd), dan is er verder niets aan de hand.
Denk dat hij gewoon lekker verteert.


Toen mijn hond net aan 'de barf' zat , vond ik nog wel eens stukjes bot in zijn ontlasting.
Tegenwoordig eigenlijk nooit meer.
En dit gold vooral w.b. toch wat te harde ribben  :-[
Volgens mij verteert kippenbot zonder problemen, zeker als je hond rauw voer gewend is.
Door Juud
#756773
:D klinkt allemaal goed.
Ja, hij at brok echt super slecht. Hij was futloos. En nu met smuldier en rodi en nu de barf dan is hij weer volop HOND. Heerlijk om hem met een bot bezig te zien. Was de 1e keer en het was zo snel weg... Had ik niet verwacht. Maar hij heeft ook een grote bek... Hihihi
Hier een foto van Sam mét karbonade...heb het net nog even vast kunnen leggen...
Afbeelding
Door roefus
#756781
Juud schreef: :D klinkt allemaal goed.
Ja, hij at brok echt super slecht. Hij was futloos. En nu met smuldier en rodi en nu de barf dan is hij weer volop HOND. Heerlijk om hem met een bot bezig te zien. Was de 1e keer en het was zo snel weg... Had ik niet verwacht. Maar hij heeft ook een grote bek... Hihihi
Hier een foto van Sam mét karbonade...heb het net nog even vast kunnen leggen...
Afbeelding
Leuk hè, dat-ie er zo van geniet?
En je krijgt ook het gevoel dat je hem écht een lekker maaltje geeft, en niet 'zo maar' zijn bak vol brokken stort.
Door Juud
#756787
Ja precies. Ik geniet er nu zelf ook van als ik hem zo met smaak zijn voer zie eten!!
Gewoon super. Jammer dat ik het niet eerder heb gedaan...
Máár beter laat dan nooit...
(ps hoe maken jullie die mooie 'handtekeningen'??)
Door roefus
#756801
Juud schreef: Ja precies. Ik geniet er nu zelf ook van als ik hem zo met smaak zijn voer zie eten!!
Gewoon super. Jammer dat ik het niet eerder heb gedaan...
Máár beter laat dan nooit...
(ps hoe maken jullie die mooie 'handtekeningen'??)
whahahaha...nou, zeker weten dat ik dat niet zélf deed  :D
Voor mij deed Pauline dat.
Misschien dat ze dit leest  ;D 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door