Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#753797
Nog maar weer eens de puspiem... :P

Sam is zit nu op de tiende dag van haar loopsheid, en Bruin krijgt daar zo langzamerhand hormonaal een beetje de kriebels van. Hij heeft dus vanaf vanmorgen een enorm druppende puspiem ontwikkeld, poor guy... Heb het uiteraard net schoon gemaakt met echinacea extra forte met cat's claw in water.

Nu hadden we in een eerder topic al vastgesteld dat je dat middel ook inwendig kunt geven, 2x daags 15 druppels. En ik las vanmorgen in het topic over Storm dat Astrid van Borke en Sofi ook traumeel gebruikt om 'De Piem' te bestrijden. Is het oké een combinatie van traumeel en echinacea extra forte inwendig te gebruiken? Of is dat teveel van het goede? En als dat kan, hoeveel traumeel geef ik dan?

Hij krijgt nog een paar zware dagen, onze Brunovski... :-[
#755898
Ik geef Borke een combi van Traumeel en zure Vit C 1000 mg.
Toen het zo erg was dat het hele huis onder zat, gaf ik 2x daags 1 Vit C en 2tabletjes traumeel.

Toen het minderde heb ik de dosering gehalveerd en geprobeerd af te bouwen naar niets.
Toen kwam het weer terug (het was heel erg bij Borke).
Nu geef ik dagelijks 1 Vit C en 1 of 2 Traumeel als onderhoudsdosering en zo gaat het prima :)

Echninaforce heb ik ook geprobeerd en dat hielp niet.
Spoelmiddel van de DA hielp ook niet.
Spoelen met AB hielp een paar dagen en daarna kwam het weer terug...
Alleen Vit C hielp ook niet...
#755930
Op zich kun je het prima samen gebruiken. Traumeel is alleen geen "normaal te gebruiken middel" bij de pus piem en afgezien van de calendula die er in zit, zie ik eerlijk gezegd niet zoveel reden om dit te geven... Het is een middel dat vooral ingezet wordt bij spierpijn, verrekkingen, kneuzingen, verstuikingen, blauwe plekken, hematomen, reuma van de weke delen, gewrichtsslijtage.
#755935
Lizzy schreef: Op zich kun je het prima samen gebruiken. Traumeel is alleen geen "normaal te gebruiken middel" bij de pus piem en afgezien van de calendula die er in zit, zie ik eerlijk gezegd niet zoveel reden om dit te geven... Het is een middel dat vooral ingezet wordt bij spierpijn, verrekkingen, kneuzingen, verstuikingen, blauwe plekken, hematomen, reuma van de weke delen, gewrichtsslijtage.
Klopt helemaal volgens de verpakking.
Frappant is echter dat het helpt en ook dat het uitvloeiing uit de ogen en rode ogen verminderd. Dit was neveneffect bij Borke en ik dacht nog dat het toeval kon zijn.
Toch ben ik het toen Sofi ook gaan geven en bij haar hetzelfde effect op de ogen.

Ik vraag me dus af of traumeel een ontstekingsremmer zou kunnen zijn en dan is het niet zo gek dat het helpt bij een voorhuidsontsteking?
#755946
AstridStraver schreef: Klopt helemaal volgens de verpakking.
Frappant is echter dat het helpt en ook dat het uitvloeiing uit de ogen en rode ogen verminderd. Dit was neveneffect bij Borke en ik dacht nog dat het toeval kon zijn.
Toch ben ik het toen Sofi ook gaan geven en bij haar hetzelfde effect op de ogen.

Ik vraag me dus af of traumeel een ontstekingsremmer zou kunnen zijn en dan is het niet zo gek dat het helpt bij een voorhuidsontsteking?
Dat zal dan de calendula zijn.
#756076
AstridStraver schreef: Klopt helemaal volgens de verpakking.
Frappant is echter dat het helpt en ook dat het uitvloeiing uit de ogen en rode ogen verminderd. Dit was neveneffect bij Borke en ik dacht nog dat het toeval kon zijn.
Toch ben ik het toen Sofi ook gaan geven en bij haar hetzelfde effect op de ogen.

Ik vraag me dus af of traumeel een ontstekingsremmer zou kunnen zijn en dan is het niet zo gek dat het helpt bij een voorhuidsontsteking?
Dat klinkt interessant. JayJay heeft ook altijd rode ogen en veel uitvloeisels. Ga ook dan maar eens Traumeel proberen.
#760346
Ik denk dat je gepotentieerde calendula niet in de winkel kunt kopen. Alleen de oertinctuur. Ik denk dat je naar de apotheek moet en daar calendula d1 of d2 of d4 ofzo moet bestellen. Van bijv. het merk VSM. Ik weet niet of je het in tabletvorm kunt krijgen. Ik heb het in druppels. Met alcohol en dat vinden honden wel smerig. Maar als traumeel helpt: waarom zou je moeilijk doen?
#760361
Lizzy schreef: Maar als traumeel helpt: waarom zou je moeilijk doen?
Zou het niet zo kunnen zijn dat traumeel dan minder goed gaat helpen als je een keer een kwetsuur hebt - dat was eigenlijk de reden van mijn vraag?

Aan de andere kant (nu beantwoord ik waarschijnlijk mijn eigen vraag) als Borke zich verstapt heeft met wild spelen en wat mank loopt dan geef ik hem 3x 2 Traumeel tabletjes op een dag en de volgende dag is het over...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door