Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#756561
Hallo nog eens,
deze keer zou ik graag eens een vraag stellen aan de mensen, die hun honden CB geven. Ik ben namelijk voor mijn Sheltie net 10 kg Lam & Rijst gaan halen (hij kan geen rundsvlees eten). En wat ziek ik  :o
CB zijn worsten van 1 kg  ::) Nu moet Arran normaal 's morgens 100 gr hebben en 's avonds nog eens 100 gr. Heeft toevallig van de CB'ers ook iemand een hond die deze hoeveelheden moet hebben. Of misschien andere, die iig geen kilo in een keer nodig hebben. Hoe doen jullie dat, om daar porties van te maken ????
Ik veronderstel, dat de CB eens ontdooid geen drie dagen in de koelkast kan blijven liggen, of misschien wel ?????
Wie kan mij helpen ???

Groetjes
Marion
Door Nynke
#756562
Hoi Marion, toen ik nog twee honden had, aten die samen een pond per dag. Richard zaagde de worsten bevroren doormidden en ik gooide ze meteen terug in de vriezer. Je kan CB ook per pond en half pond kopen, maar dan is het (natuurlijk) duurder. Ik zou het niet langer dan 2 dagen in de koelkast bewaren. Succes !! Nynke
Door K@rin
#756563
je kan de rol eventjes in een bak water leggen (IN de verpakking), zodat de buitenkant heel iets ontdooid is.
Net zoveel, dat je er een mes in kunt zetten, zonder dat je "uitglijd"  ;)
Met een groot slagersmes kun je er dan doorheen snijden/duwen
De kleine porties kun je dan weer in zakjes doen en terug in de vriezer.
Door simplythedogs
#756624
Oei, dat was wel vlug  ;) alvast bedankt.
Ik was dus idd op zoek naar de een of andere tip hoe je die worst kan in stukken snijden en de versie "in water leggen" lijkt mij wel wat  ;D
'k ga morgen eens proberen en dan laat ik iets weten.
Als het mes wel uitglijd, horen jullie allicht niets meer van mij  :2funny:

Groetjes
Marion
Door Shifra en Sharel
#756643
Ik heb altijd kilo verpakkingen.
Ik laat het erge gevroren even eraf dooien op het aanrecht.
Wanneer, zeg maar de buitenrand een beetje zacht geworden is.
Dan neem ik een goeie mes, en verdeel de kilo in 3 (dag) porties (voor mijn 2 hondjes).
En doe ze terug in het vriesvak.
Iedere dag portie, is genoeg voor die 2 hondjes van mij.
Door Saskia C.
#756651
Ik geef aan mijn klanten voor CB vaak de tip om het met een nieuw ijzerzaagje door te zagen in porties. Ook kan je de CB in een afgesloten bak langer bewaren dan 2 a 3 dagen in de koelkast hoor. Zo nauw kijkt een hond niet hoor. En als je het allemaal teveel werk vindt dan kan je ook nog altijd de 500 gram verpakking bestellen  ;). Maar er zijn heel wat mensen die het allemaal weer op een andere manier aanpakken. Dus kijk maar wat voor jou het makkelijkste werkt.
Door simplythedogs
#756735
[quote="Saskia C."]
Ook kan je de CB in een afgesloten bak langer bewaren dan 2 a 3 dagen in de koelkast hoor.[/quote]
Oooooooohhhh, als mijn hond 200 gr per dag eet, heb ik zo voor 5 dagen. Het probleem is, dat ik net vandaag 10 worsten van één kilo in mijn vriezer heb gestoken omdat ik niet wist, dat het in vorm van worsten verkocht werd.
Ik zal morgen eens proberen of ik de worst kan snijden als zij in water gelegen heeft. Anders zal ik toch één kilo ontdooien en in de koelkast bewaren. Een andere keuze heb ik nu toch niet meer.

Heel erg bedankt voor de tips !!!

Groetjes
Marion
Laatst gewijzigd door simplythedogs op di 08 mei 2007, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#756769
[quote="simplythedogs"]
Oooooooohhhh, als mijn hond 200 gr per dag eet, heb ik zo voor 5 dagen. heeft. Anders zal ik toch één kilo ontdooien en in de koelkast bewaren. Een andere keuze heb ik nu toch niet meer.

[/quote]

Ik zou dat dus niet doen, het 5 dagen in de koelkast laten liggen. Ik voer zelf ook CB en vind toch als het iets te lang in de koelkast ligt dat het vies gaat ruiken.

Ik pak gewoon een hamer en een beitel en mep de worst in 2 stukken. 1 stuk gaat terug de vriezer in en het andere laat ik ontdooien. Dan heeft hij voor 2 dagen te eten. Daarna ontdooi ik weer de andere helft.
Door simplythedogs
#756794
[quote="tt-tjes"]Ik pak gewoon een hamer en een beitel en mep de worst in 2 stukken.[/quote]

:2funny: :2funny: Zou die versie met "in water leggen" dan niet makkelijker zijn ?  ;)
Ik heb trouwens ook nog zo een bijl waar wij ons hout mee hakken  :D ;D

Marion
Door K&D
#756914
Ik deelde de worsten ook in tweeen. Nu eten ze in een dag of 3 samen een worst op, en 3 dagen in de koelkast is wel de max. Daarna ruikt het wel errug rijp. Het maakt de honden niets uit, maar mijn neus zegt wat anders.
Maar ach, eigenlijk is alles wel gezegd..... ;)
Door Cathy
#756924
Ik leg de rollen aan het eind van de midddag in de koelkast , en de volgende morgen zaag ik ze door midden met een ijzerzaag :)

Gr Jet
Door Truus
#756937
De rol in koud water leggen om te ontdooien, dit gaat sneller en als d buitenkant een beetje zacht is kun je het zagen en hoppa weer de vriezer in.
Door K@rin
#757619
[quote="Truus"]
De rol in koud water leggen om te ontdooien, dit gaat sneller en als d buitenkant een beetje zacht is kun je het zagen en hoppa weer de vriezer in.
[/quote]

in warm water gaat nog sneller hoor  ;)
Door ZsaZSa
#757638
Ik koop bij direkt bij Corine in Ermelo. En laat 200gr worsten maken.....
Die snij ik door de helft....ik haal het op maandag of donderdag dan is het vers en nog niet bevroren....
ZsaZsa eet per maaltijd 100 gr.
dus meestal 100 gr. CB en 100gr spiervlees...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door