Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#756118
ik ben vandaag met Demi naar de DA geweest om haar even goed te laten checken omdat we dus geen entingboekje of verleden weten.
Nou constateerde hij dat aan haar rechterachterpoot de knieschijf een beetje te los zit,dat ie er naast schiet bij vreemde beweging.
Nou heeft Demi nog helemaal niet laten zien dat ze er last van heeft hoor maar wellicht is er iets wat ik haar preventief kan geven zodat ik wellicht uitstel dat ze er last van krijgt.
ze is pas 3 dus het zal allemaal wel meevallen maar toch....
groetjes eefje
Door eefje
#756200
oh oke dus dan moet ik echt afwachten of ze er last van gaat krijgen.....
nou ja dat moet dan maar.

groetjes eefje
Door chamourel
#756206
patella luxatie...
als je de verhalen van Cindy gevolgt hebt zou ik zeggen hydrotherapie.

als ze er geen last van heeft zal het wel meevallen denk ik en voor de zekerheid maar eens langs een orthopeet gaan.
Door eefje
#756314
ze laat totaal niet zien dat ze er last van heeft,loopt gewoon rustig 1,5 uur achter elkaar mee over strand en door de duinen.
ik kijk het even aan en als ik toch ga twijfelen dan ga ik een andere da vragen ernaar te kijken.

bedankt voor de tips.
groetjes eefje
Door MarijeJoanne
#756554
Mijn Jack heeft ook Patella Luxatie.
Maar ik merk totaal niet dat hij er last van heeft.
Hij gaat in 1 streep door van op 4 poten lopen naar op 3 poten lopen naar terug op 4 poten lopen in hetzelfde tempo.
En dat gebeurt dus zeer regelmatig.
Het zijn ook vooral anderen die het opvallen, heey, je hondje loopt raar.
O ja? O, die ene linkerachterpoot bedoel je, niks om je zorgen over te maken, dat is PL 8)

Wij houden er totaal geen rekening mee en hij zelf ook niet.
Behendigheid trainen, lange wandelingen, mee naast de fiets, trap op en af, allemaal geen probleem.
Zijn gekke 5 minuut rondjes zijn nog altijd een plezier om na te kijken ;D
Net als bij iedere andere gezonde jonge hond, alleen schiet bij hem soms dus de kop uit de kom maar ook zo weer terug.
Het zou natuurlijk anders zijn als hij er wel pijn van zou hebben, dan zou het een andere aanpak vergen.
Maar zolang dat niet het geval is, zou ik niet weten wat we er voor moesten doen of laten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door