Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door goos
#756214
Mijn Luuk zit nu een week op kvv en het gaat prima. Maar ik heb wel een vraag, hij krijgt Duck en dat is nogal fijn geperst, bestaat er kvv dat wat grover is?

En dan wil ik nog vragen of ik hem genoeg geef, Luuk is een Cairnterrier en weegt 11 kilo. Hij krijgt van mij 200 gram per dag, het lijkt mij zo weinig, hij rolt niet om van de honger maar ik vraag me toch af of het genoeg is. Wie helpt me
Door roefus
#756215
[quote="goos"]
Mijn Luuk zit nu een week op kvv en het gaat prima. Maar ik heb wel een vraag, hij krijgt Duck en dat is nogal fijn geperst, bestaat er kvv dat wat grover is?

En dan wil ik nog vragen of ik hem genoeg geef, Luuk is een Cairnterrier en weegt 11 kilo. Hij krijgt van mij 200 gram per dag, het lijkt mij zo weinig, hij rolt niet om van de honger maar ik vraag me toch af of het genoeg is. Wie helpt me
[/quote]

Ik ben niet zo goed in kvv's.
Ken dus ook Duck niet.
Weet wel dat Rodi ook heel fijn geperst is (soort 'kartonnen' burgertjes).
En dat Carnibest en Smuldier bijvoorbeeld duidelijk grover zijn.

Wat de hoeveelheid betreft: is Luuk volwassen?
Zelfs als-ie volwassen is, vind ik 200 gram vrij weinig.
2% van het lichaamsgewicht is immers in dit geval al 220 gram.
En ik heb begrepen (het percentage zit voor volwassen honden tussen de 2 en 5 %) dat kleinere honden meestal wat hoger in de percentages vallen.
Feitelijk is het 'voeren op het oog' ....gewoon je hond bekijken of hij niet te dik of te dun wordt.
En daar je percentage op aanpassen.
Als jij dus denkt dat Luuk te weinig krijgt, geef dan gewoon méér !
Door goos
#756218
Ja dat vermoede ik dus al, luuk is 9 jaar maar heeft door zijn medicijn gebruik(epilepsie) neiging om dikkig te worden. Eind van de maand ga ik via internet bestellen, want in mijn buurt is alleen van dat fijne voer te krijgen. Dus tot die tijd moet hij het even doen op het fijn gemalen kvv. Bedankt voor het snelle antwoord.
Door roefus
#756222
[quote="goos"]
Ja dat vermoede ik dus al, luuk is 9 jaar maar heeft door zijn medicijn gebruik(epilepsie) neiging om dikkig te worden. Eind van de maand ga ik via internet bestellen, want in mijn buurt is alleen van dat fijne voer te krijgen. Dus tot die tijd moet hij het even doen op het fijn gemalen kvv. Bedankt voor het snelle antwoord.
[/quote]

ik heb ook een hond met epilepsie gehad (en aan de medicijnen) en die was zo mager als de pest.
Ik had net moeite om hem op gewicht te houden.
Zo zie je maar weer, bij Luuk net andersom.
Dus toch maar voeren 'met je ogen'.
Het is vaak zo verschillend.

Smuldier is overigens (volgens mij) in elke C1000 te koop.
En ja (om dan even iets verder dan kvv te gaan) een stukje vlees of kippenbotje erbij, is ook niet slecht.
Of een visje, of een hapje pens, een eitje enzovoorts.
Kan Luuk ook nog eens knabbelen !
Haha, niet op het eitje natuurlijk  ;)
Laatst gewijzigd door roefus op di 08 mei 2007, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#756245
Het is hier ook verschillend eten geven.

De een weegt 14,3 kilo en de ander 12.3 maar ze krijgen even veel te eten soms de lichtste wat meer.

Ik vind 200 gram per dag wel netjes.

dat is bijna 2 % je zou inderdaad dan een vleugeltje extra kunnen geven.
Ik weeg ze hier iedere 2 weken en kijk dan of ze iets meer of iets minder krijgen.

Smuldier is inderdaad iets grover en ik vind het er beter uit zien dan duck.
Door goos
#756270
Bedankt voor de antwoorden, ik voer nog een week 200 gr en dan gaan we op de weegschaal om te kijken of hij afvalt ja of nee, zo niet dat houd ik het zo anders krijgt hij meer.. Die kippevleugeltjes had ik al in huis voor hem, en die geef ik 1 a 2 keer in de week er bij. Ik heb geen C1000 in de buurt maar ik las ergens dat de jumbo en de plus het ook verkopen? Die zit ook niet naast mij maar dat is te doen, iemand die dat weet?
Door Henk en Donja
#756285
Ik bel de supermarkt(c1000) op en bestel daar gewoon want ze hebben nooit zoveel liggen bij die van mij, smuldier dan he. Er zitten 12 bakjes van 400 gram in een doos, korting geven ze er niet op helaas.

Carnibest natuur is het meest grof heb ik begrepen, je kunt op hun website kijken waar het te krijgen is.

Als je hond het goed doet op 200 gram is het prima lijkt me hoor, 11 kilo voor een cairn lijkt me best veel dus teveel geven is dan ook niet zo handig. Ik denk dat als je net bent overgeschakelt je hond nog wel eens behoorlijk kan gaan afvallen door de overgang van koolhydraten voer naar vers maar ook de ontgifting die ze misschien nog door moet. Hou dat goed in de gaten, maar ga niet automatisch (veel) meer bijvoeren.

Ik ben wel van mening dat een hond die zijn vetvertering goed op orde heeft heel weinig kans maakt dik te worden, alles wat teveel is wordt gewoon verbrand.
Door ZsaZSa
#756372
Als je Carnibest wil geven, dan kun je op de site kijken en daar zie je adressen waar je het kan halen.
Ik woon vlak bij Ermelo, dus haal het gewoon bij Corine op......CB is inderdaad grover dan de Rodi....

ZsaZsa weegt 6 kg, zou 150 gr. moeten hebben, ze loopt bijna 3 uur per dag en ze werd magerder.
Nu eet ze 200 gr. en als ik eens wat minder loop, eet ze ook wat minder....

Bij CB zeggen ze ongev. 25 gr per kg-lichaamsgewicht........Maar daar zit ZsaZsa dus ook boven....
Door goos
#756379
11 kilo voor een cairn lijkt me best veel
Ja Luuk was al een stevig  mannetje toen ik hem uitzocht ;) Maar hij mag van mij best wat kilootjes kwijt raken, dan kan ik hem ook beter tillen als we de trap aflopen.

Voorlopig heb ik nog Duck in de vriezer maar als het wat beter weer word ga ik eens op supermarkten jacht(ik fuctioneer beter bij warm weer) en anders het internet.
Door Henk en Donja
#756492
[quote="Tinker"]
Ik ben iig benieuwd hoe je tot deze stelling bent gekomen.
[/quote]

Mja ach, je hebt gelijk ik lul ook maar weer wat ::). Toch is die van mij veel actiever nu ze goed eet en ik zie haar echt niet dikker worden, wel gespierder overigens. En dat luieren van haar is ook verleden tijd, even een dutje en dan weer uitdagen voor een lekker potje scheuren buiten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door