Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MauriceF
#756141
Mijn hond moest al wat aankomen omdat ik veel gezeur heb gehad met brok was hij dus al te mager. Nu had hij laatst zoals de meeste van jullie wel weten een griepje te pakken waarbij hij alles weer overgaf. Dit heeft ook niet meegeholpen zodat hij weer wat zou aankomen.

Nou is mijn vraag het volgende. Hij weegt nu 38 kg en moet naar de 40 a 45 kg toe. Hij krijgt een kilo Carnibest per dag (s'avonds). Toch moet ik hem wat gaan bijvoeren als hij wat aan moet komen. De slager is al bezig wat vlees voor me te bewaren zodat ik hem wat extra kan voeren en hem kan laten wennen aan BARF. Maar hoeveel van de CB kan ik hem het best meer geven per dag om hem te laten aankomen. Kan je gewoon een 0,5 kg meer geven per dag of moet je dat toch in kleinere beetjes doen.
Door pallas
#756150
Ik zou het langzaam opbouwen en ook niet meer in één maaltijd geven. 1,5 kg is wel erg veel om in één keer weg te happen.
Didot moet ook meer eten (barf) om wat dikker te worden , ik ben het langzaam aan het opbouwen, hij geeft gelukkig zelf ook wel aan wanneer het genoeg was voor die dag, de rest haal ik dan weg. Ik vraag me af of het uit eindelijk bij hem dus wel lukt met dikker worden :-\ ach en anders blijft het maar een sprietje, jammer dan :P

Mocht je richting barf gaan dan kan je ook kiezen voor sardientjes, lamsvlees en pens met veel vet eraan. dat is allemaal wat vetter voer.
Door MauriceF
#756159
Dank je voor de tip.

Zal morgen is kijken wat ik kan krijgen bij die slager. Weet begot niet wat ik moet bestellen. Hij is het namelijk helemaal niet gewend... dit wordt dus echt zijn eerste keer. Maar goed het is goed voor de tanden, zijn gewicht komt hopelijk wat meer op peil en we slaan de goede weg in richting BARF.

Die van mij eet tot nu toe alles op wat ik hem voorschotel. Heb tot nu toe 1,2 kg gegeven, dat ging schoon op. Maar ga het langzaam opbouwen tot iets meer met BARF erbij. Maar dan heb ik ieder geval een idee, hoeveel meer ik kan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door