Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maritnr1
#755936
hallo,

sinds een tijdje hebben wij een Franse bulldog van 2 jaar.
Hij heeft al vanaf hij bij ons is ontzettende jeuk en krabt zichzelf helemaal kapot.
Eerst dachten wij dat het vlooien allergie was maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
We zijn sinds een aantal weken overgestapt op ander voer (Prins Hypo allergic) maar dit lijkt nog niet echt te werken.
Ook heeft hij steeds plekken hier heb ik zalf voor wat ik heb gekregen van de dierenarts maar is het ene plekje weg is de andere er weer.
Ondertussen weten we niet wat we moeten doen en dit is voor Jake ook geen fijn leven altijd maar jeuk hebben.
Ik ben echt een leek qua barfen enz enz.
Dus wie kan mij helpen????

groetjes Marit
Door Lizzy
#755955
Hoi Marit, welkom op Barfplaats.

Het lijkt me ontzettend verstandig om met je hond over te stappen op een verse, rauwe voeding. Prins Hypo in de Kliko en direct overstappen op een vers/rauw voer. Als je wilt gaan barfen, dan moet je je wel eerst in deze methode verdiepen. Je kunt niet zomaar wat gaan doen, zeg maar. Je moet eerst weten wat je moet geven en waarom. En dan moet je je hond overschakelen. Je hond heeft nodig:

Geschikte vleesbotten, spiervlees, orgaanvlees en groente.

Deze link helpt je ook vast: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Wat je kunt doen, terwijl jij je aan het verdiepen bent in het barfen, is je hond alvast over zetten op een rauwe, verse kant en klare voeding. Dan is ie in ieder geval van die brokkenrommel af en kan het genezingsproces in gang gezet worden.

Hier meer over versvlees: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html
Door Maritnr1
#758035
hai hai,

het makkelijkst lijkt mij idd om nu eerst met kant en klaar iets te starten omdat ik echt nul komma nul weet van barfen.
Ik heb zijn bloed en urine laten testen en ook zijn er huidschraapsetjes gemaakt hier kwam dus niks uit.
Zucht ik word er wel moedeloos van zo maar we gaan door!!
Maar kan iemand mij vertellen waar ik wat kan halen en wat het beste is???????

groetjes Marit
Door tieneke
#758044
Ik zou ook meteen de brokken wegkiepen en even naar de supermarkt lopen waar in de vriesruimte vaak Rodi kompleet of smuldier kompleet ligt.Dan kun je vandaag je hondje al vers voorschotelen want 10 tegen 1 zijn de brokken de hoofdzaak,in de tussentijd ga je op je gemak kijken voor ander kompleet versvlees of je verder verdiepen in barf,succes!
Door Klazien
#758108
Dat had onze Engelse Bulldog ook en heeft 't zeker nog 4 maanden ook op Cb gehad. Nu pas is dat aan het overgaan, althans nog wel een beetje ivm de rui.
Volgens mij kriebelen bullen meer dan andere honden ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door