Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Oso-Bayou
#754978
Oso heeft op enkele plaatsen op zijn huid kleine knobbels, zijn rond, net een vetbultje, of wratachtig.
Bij een Husky is dit niet te zien, dus bevoel ik 1x per week zijn hele lijf door goed met mijn vingers door de ondervacht over zijn huid te gaan. Zo kan ik in de gaten houden of ze groeien en of er meer ontstaan.

Twee weken geleden bleef hij telkens langs zijn neus wrijven en zag ik na een paar dagen een bultje precies aan de rand van neus en behaarde huid. Het bultje is behaard en als ik de kans krijg om het goed te bekijken met een lampje erop gericht lijkt het enigszins op een wrat maar wel volledig behaard.
Dit groeit zo snel dat het nu duidelijk als knobbel te zien is en aanraken is, aan zijn reactie te merken, gevoelig. Gisteravond kon ik zien en voelen dat zijn "neusvleugel" (dat randje dat tot aan de behaarde neus loopt) normaal los was.

De knobbels op zijn huid heb ik telkens bij de DA laten zien als ik er toch moest zijn.
In zijn brokkentijd was dit minimaal een keer per maand en hij zij :"niets aan doen, die zijn onschuldig".

Deze bij de neus vind ik toch "eng". Kan dit ook een wrat of vetbult zijn?
Door Oso-Bayou
#755074
De knobbeltjes op zijn lijf blijven evengroot en verdwijnen niet. Het eerste knobbeltje ontdekte ik bijna 2 jaar geleden, er zijn alleen enkele bij gekomen.

Deze aan de zijkant van de neus lijkt anders.
Het zou een allergische reactie kunnen zijn, het is echter maar één knobbel.
Door Oso-Bayou
#756027
Dank je Lizzy en Sanyo.
Ik ga morgenmiddag even bij een DA langs (of toch maar even naar binnen  ;) ), maar ik reageer op het ogenblik anders, denk meteen...PANIEK...
Hoe kom ik bij mijn vertrouwde DA, ik heb geen vervoer, gaat ook wel weer over als alle bijkomende zaken van de auto opgelost zijn.
Door Oso-Bayou
#756848
Kruimel schreef: Probeer de Dierenamulance eens, hier vervoeren ze tegen vergoeding ook dieren naar de da en weer terug.
Als je bij mij in de buurt woont breng ik je wel  ;)
Bedankt voor je aanbod.  :flowers:
Ik woon in de buurt van Maastricht, dat kan ik je niet aandoen.
#757756
Op 7 mei voor de zekerheid een foto gemaakt waarop de knobbel duidelijk te zien is, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb - groeit de knobbel of verandert hij- en 's avonds even kontroleren.

Suprise !!  Vanavond is de plek nog wel duidelijk te zien, maar de knobbel is nauwelijks meer te voelen.
Waarschijnlijk door iets gestoken.... ik blijf voorlopig even controleren, kan ook een allergische reactie geweest zijn.

Conclusie: ik maak volgende keer meteen een foto van iets wat ik zie en niet meteen kan verklaren. Is er dan echt iets aan de hand is er meteen vergelijkingsmateriaal voor een da en ik weet hoelang dat het er al is (hoesnel het groeit etc.)

Elk nadeel hebt zijn voordeel.... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door