Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#755100
Ikijok heeft af en toe last van een wat vettige vacht. Wat zou dat kunnen zijn? Wat kan ik hier aan doen?

Rachel.
Door Henk en Donja
#755413
Volgens mij horen huskys toch een vette (weersbestendige) vacht te hebben, toch?

Meestal bepaalt het aandeel vet in de voeding hoe vet de vacht is, bij heel actieve honden moet ook het vetgehalte van de voeding voldoende zijn en dus zit je op hetzelfde, je kunt er weinig aan doen, mja misschien goed schrobben voor de zomer?
Door Malamoods
#755505
Henk en Donja schreef: Volgens mij horen huskys toch een vette (weersbestendige) vacht te hebben, toch?

Meestal bepaalt het aandeel vet in de voeding hoe vet de vacht is, bij heel actieve honden moet ook het vetgehalte van de voeding voldoende zijn en dus zit je op hetzelfde, je kunt er weinig aan doen, mja misschien goed schrobben voor de zomer?
Het is een malamute, geen husky. ;)

Maar ik begrijp wat je bedoeld hoor. ;) Poolhonden een vettere vacht? Ja, bij -40 kan ik me daar alles bij voorstellen... Maar onder deze weersomstandigheden? Hij heeft het overigens ook niet altijd...

Rachel.
Door K@rin
#755538
Malamoods schreef: Ikijok heeft af en toe last van een wat vettige vacht. Wat zou dat kunnen zijn? Wat kan ik hier aan doen?

Rachel.
Romy en Dewi hebben er bij mij ook last van.
Vandaar dat ze ook altijd zo goor blijven, als ze in het zand (bosgrond)  hebben liggen rollen.
Bij de andere honden valt het stof er snel af, bij hen niet en daar baal ik van .............

Ik zou ook wel eens willen weten waar dat aan kan liggen ........
Door K@rin
#755541
Malamoods schreef: Karin, hebben Dewi en Romy dat continue, of zijn het periodes?

Rachel.
Volgens mij nu constant.
Alleen valt het beter op, wanneer de vol in de vacht zitten.
Dus als ze een dikke ondervacht hebben, die blijft namelijk goor.
Als  ze gaan verharen, lijkt het minder omdat ze dan meer gladdere bovenvacht hebben, die niet zo aanpakt.
Door K@rin
#755543
Sheddie heeft het trouwens ook heel erg gehad in zijn brokkentijd.
Nu hij helemaal op CB staat heeft hij nergns last meer van.
Bij hem had ik het idee dat een hormonaal was.
Door Mevroi Kruim
#755619
Ik merk dat Tara en Kátur de afgelopen weken ook een vettere vacht hadden en meer naar hond roken. Heeft volgens mij te maken met de extreme droogte: normaal lopen ze per week wel een aantal uren in de regen, nu is het alleen stofbadderen.
Vandaag zijn ze weer eens goed nat geregend (en ik ook  ;D) dus ik zal het eens in de gaten houden.
Door Tanna
#756414
Ik heb heel lang een beetje olie door de groente gegeven. Sinds ik dat niet meer doe, heeft de hond geen vettige vacht meer. Misschien ligt hat daaraan?
Door Boefke
#756674
Boef heeft het ook gehad Rachel. Een paar weken geleden. Als ik hem flink aaide over zijn rug dan was mijn hele hand zwart. Ik heb niks veranderd, maar nu is het stukken minder.
Door Malamoods
#756709
Boefke schreef: Boef heeft het ook gehad Rachel. Een paar weken geleden. Als ik hem flink aaide over zijn rug dan was mijn hele hand zwart. Ik heb niks veranderd, maar nu is het stukken minder.
Bij Ikijok lijkt het nu ook weg te trekken.... Ik snap er geen hout van...

Rachel.
Door Lizzy
#757050
Misschien heeft het wel met het weer ofzo te maken?! Ik weet het ook niet hoor.. Heeft hij gezwommen, de afgelopen tijd?
Door Mevroi Kruim
#757129
Lizzy schreef: Misschien heeft het wel met het weer ofzo te maken?! Ik weet het ook niet hoor.. Heeft hij gezwommen, de afgelopen tijd?

Dat zeg ik .....  ::)
Door Lizzy
#757142
Kruimel schreef:
Dat zeg ik .....  ::)
Ja, en ik zeg het nog een keer, is dat een probleem?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door