Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door diyou
#754754
Hallo allemaal,

Onze hond Diesel ( 7 maanden ) krijgt vanaf zijn 3e maand kvv ( daarvoor royal canin )
Maar hij heeft altijd weke ontlasting soms zelf het laatste gedeelte diaree achtig, met brokken had hij dat nooit!
Moet wel bekennen dat hij vorige maand s, morgens weer cavom brokken kreeg, i.v.m slecht eten  en s,avonds kvv maar sinds een week weer volledig kvv!!
Heb ook al diverse kvv merken uitgeprobeert en van carnibest had hij zelf constant diaree dus dat krijgt hij niet meer.
Nou lees ik wel eens iets van probiotica ???? ( waar kun je dit kopen??) Zou dit een oplossing kunnen zijn???
Of hebben jullie misschien nog andere tips????

Groetjes Desiree
Door Henk en Donja
#754931
Het lijkt me of je hond OF teveel organen in haar voeding krijgt die laxerend werken op een gezonde vertering OF inderdaad te weinig 'goede' bacterien. Dit laatste los ik zelf op door vuile pens te geven, in de natuur werkt dat ook zo dus.

Ik let zelf altijd heel goed op de frequentie en de kleur van de ontlasting, dat die af en toe week is heb ik nooit vreemd gevonden, maargoed mijn mening hierover is misschien wat vertekend door de problemen die ikzelf heb. Als ze overigens gras eten of andere rotzooi komt dat ook als vochtige prut weer naar buiten dus misschien heb je je hond in de tuin gelaten sinds het weer mooi weer is?

Het kan ook zo zijn dat die van jou een ontsteking heeft opgelopen ofzoiets, als ie echt al een tijdje aan de diarree is dus gewoon naar de DA gaan he....
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op zo 06 mei 2007, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juud
#754981
Sam heeft ook flink diarree gehad. En dat was idd een ontsteking.
Na antibiotica nooit meer echt helemaal goed gekomen. Maar nu met versvoer EN probiotica helemaal ok!!
Door Oso-Bayou
#755068
Oso had regelmatig diarree met slijm en bloed, toen hij nog brokken kreeg.
Na de zoveelste antibiotica in korte tijd ben ik van de een op de andere dag radicaal overgestapt. Ik had de eerste 3 weken niet voldoende afwisseling volgens het ideale menu, dus kreeg hij in hoofdzaak kip, visfilet uit diepvries, verse pens en rundvlees (spier).
Het werkte na een paar dagen al zijn ontlasting was niet perfect, maar zeer zeker geen diarree meer en na 2 weken begon meneer voor het eerst mij uit te dagen om te spelen, dus hij had duidelijk meer energie.

Even rustig aan met te veel afwisseling van merken, laat de spijsvertering wennen aan de overschakeling en het lichaam kan ontgiften.

SUCCES
Gebruikersavatar
Door Angelique
#755165
[quote="Tinker"]
Ik heb zeker wel een tip:Hou op met alsmaar te switchen!Je bent 4 maanden geleden begonnen met kvv toen je hond 3 maanden oud was,vorige maand voerde je weer Cavom erbij,en sinds een week weer 100%kvv,en je schrijft dat je in de 4 maanden al diverse merken hebt geprobeerd.Met alle respect hoor,maar hoe lang heb je een merk dan geprobeerd als je nog maar net 4 maanden kvv voert?Je kunt wel probiotica gaan geven,maar ik denk zelf dat de oplossing echt veel simpeler is.Bekijk eerst eens welk merk kvv je aanspreekt,kwa inhoud,kwa verpakking,kwa verkrijgbaarheid enz.Koop dat merk en geef eens tenminste 2-3-4 weken helemaal niks anders,dus ook geen brok,geen ander merk kvv,niks-nakkes-nada.Geef de hond de tijd om aan het voer te wennen,je verpest hem zo met al dat geswitch voornamelijk door er weer Cavom bij te gaan geven.Kijk mijn honden eten al 2,5 jaar vers,die kunnen er goed tegen om 3 merken kvv per week te eten(op een hondje na die gedijt ook beter op 1 merkje)zonder aan de slinger te raken.Maar je hebt een pup die op brok is afgespeend en waarmee je nu al zo hebt geswitcht dat ie van slag is.Geef het even de tijd.En ter ondersteuning kan probiotica misschien nuttig zijn,maar daar kan ik je niet over adviseren omdat ik zelden tot nooit een supplement zal gebruiken,alleen in uiterst noodgeval.
[/quote]

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens, maar ik begrijp ook wel dat de topicstarter (en wie niet) moedeloos wordt van een pup aan de diarree. Pup aan de diarree houd namelijk ook in dat hij zijn o zo broodnodige voedingsstoffen niet optimaal binnenkrijgt.

@diyou.
Ik zou even voor het merk kiezen waar hij het tot nu toe het best op deed, niet meer omwisselen en even niks extra's geven totdat de darmflora stabiel is. Dit zou ik zeker 2 maanden aanvullen met dagelijks probiotica. Ik zou geen extra (vuile) pens geven aangezien er al meer dan voldoende orgaanvlees in de kvv's zit verwerkt en ik in dit geval niet overtuigt ben van een directe positieve invloed van vuile pens.
Probiotica kun je bij de meeste drogisterijen wel krijgen. Zelf gebruik ik in geval van nood Sanapron Probiotica van SanaVesta, deze is speciaal voor dieren en enkel verkrijgbaar bij een dierspeciaalzaak c.q. internet.
Door diyou
#755246
Dank jullie wel voor de antwoorden!!!

Heb maar 3 merken kvv gehad waaronder energique , duck en carnibest, het is niet zo dat ik elke dag van merk wissel hoor maar geeft dit zeker twee weken lang, las altijd bij anderen dat ze gewoon alle merken door elkaar gaven!!

Maar ga nu alleen maar duck geven, raden jullie ook niet met smaken van duck te wisselen???
Dus ene dag pens compleet, ander dag uitmuntend, pens kip rund , lam rijst ?????
Wisselde omdat het gewoon een lastige eter is ( weet dat dat aan mijn eigen te danken is en strenger moet zijn :D )!!!

Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Door Angelique
#755251
[quote="diyou"]
Dank jullie wel voor de antwoorden!!!

Heb maar 3 merken kvv gehad waaronder energique , duck en carnibest, het is niet zo dat ik elke dag van merk wissel hoor maar geeft dit zeker twee weken lang, las altijd bij anderen dat ze gewoon alle merken door elkaar gaven!!

Maar ga nu alleen maar duck geven, raden jullie ook niet met smaken van duck te wisselen???
Dus ene dag pens compleet, ander dag uitmuntend, pens kip rund , lam rijst ?????
Wisselde omdat het gewoon een lastige eter is ( weet dat dat aan mijn eigen te danken is en strenger moet zijn :D )!!!

Groetjes Desiree


[/quote]

Smaakjes en merken wisselen is een prima plan, maar voor dit moment zou ik één merk en één versie kiezen en pas als zijn ontlasting helemaal god is nieuw smaakjes en merkjes introduceren.
en bot gezegt...als wuppie honger krijgt eet hij heus wel.
Door Bullmastiff gek
#758192
Ik zou het ook even bij een merk en een smaak houden.
In jou geval dan de Duck zoals je schrijft, maar kies bijvoorbeeld voor de lam en Rijst, daar zit ook het minste graan in.

En geef dit dan voorlopig de aankomende twee maanden of zo, want door het wisselen van voer kun je ook niet meer onderscheiden waar de diaree vandaan komt.
En laat even de kook erover heen gaan, dit wil ook wel eens helpen.
:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door