Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#751903
Al als pup had Saban jeuk en rode huid, allemaal niet zo erg maar toch.
Misschien vlooien, misschien wasmiddel waar hondendekens mee gewassen worden. Dat werd aangepakt. Maar elk jaar werd de jeuk erger.
Misschien voedselallergie. Dus 8-10 weken gekookte geit en gekookte rijst (tja, ik kende de barf-methode nog niet).
Weer een jaar later 2x bezoek aan holistische dierenarts. Geen verbetering.
Verder heb ik geen testen laten doen maar het was wel duidelijk dat het te maken heeft met het bloeiseizoen. De jeuk en rode huid begint rond april en eindigt rond september. Mijn conclusie is pollenallergie.
Toen hoorde ik van omega 3 en 6. En sinds februari dit jaar voer ik Saban Megaderm. En hij heeft nog geen jeuk tot op de dag van vandaag en zijn huidje blijft mooi roze!!
Ik begin een beetje te geloven dat ik de oplossing heb voor Saban.
Zijn er misschien meer honden met dit soort klachten die goed op Megaderm reageren? En blijft het dan goed gaan? En kan je dit zonder problemen een aantal maanden achterelkaar geven? Saban weegt 30 kilo en krijgt 15 ml. per dag.
Ik ben reuze benieuwd of er meerdere (goede) ervaringen zijn met Megaderm en of ik helemaal 100% blij kan zijn voor Saban.
Alvast bedankt,
Yvonne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#751985
Blij dat het voor je hond zo goed werkt. Maar gezien de samenstelling van het product (pitamientje & vetzuren) kan ik alleen maar concluderen dat het voer wat je gaf bij jouw hond grote tekorten heeft doen onstaan. Ik denk (neu, weet zeker) dat je met een goed gesorteerd barfmenu hetzelfde resultaat zal kunnen behalen.
Door pallas
#752009
Didot heeft ook allergische klachten. we hebben hem een jaar op speciale brokken gehad aangevuld met megaderm. Van de megaderm heeft hij zelfs een dubbele dosering gehad.

Sinds kort zijn we weer aan het barfen en proberen via eliminatie een compleet dieet op te bouwen.

Met de brokken van de d.a. en de megaderm was didot wel jeuk vrij maar een geweldige vacht had ie niet en ook nog steeds een droge huid. Nu hij eens per week een sardientje eet gaat zijn huid steeds beter aanvoelen. Niet meer zo strak en misschien heeft hij over een half jaar dan eindelijk een hele mooie vacht met veel haar :)

Kortom je kan het heel lang achter elkaar gebruiken, maar het haalt het niet bij gewoon een heel goed dieet uitzoeken voor jou hond.

Als je wilt weten wat Didot nu eet , er staat een topic bij menu's.

wat er verder nog aan mogelijkheden tegen pollenallergie zijn, dat weet ik niet.
Door pallas
#752058
Kuszco schreef: Hoi Yvonne,
Waar kun je die Megaderm krijgen?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
via de d.a. te krijgen ( meestal moeten ze voor je bestellen)
Door Yvonne K
#752098
Bedankt voor jullie reacties.
Megaderm kan je inderdaad bij de da krijgen. Ik betaal 16,14 euro per fles van 250 ml. en daar doe ik er 2 van per maand. Bij mijn da is het meestal wel op voorraad, maar het is beperkt houdbaar, dus ik bel wel altijd een paar dagen voor het op is.
En ik ga zeker naar het menu van Didot kijken.  Dank je wel.
Door Yvonne K
#752292
Ik heb je verhaal over Didot gelezen. Wat een ellende voor jullie!! Maar bij Didot is het niet seizoensgebonden en bij Saban wel. Buiten het bloeiseizoen heeft hij nergens last van. Zelf tijdens de klachten zal een vreemde haast niets zien en zijn vacht blijft prima.
Ik wens je veel succes met Didot.
En ik blijf zoeken naar ervaringen met pollenallergie en vervanging voor de Megaderm.
Angelique, jij had het over een goed gesorteerd barfmenu. Kan je me daar misschien mee helpen?
Nog even voor de volledigheid. Saban heeft tot zijn 1ste jaar brokken gegeten, toen kvv en nu al weer een hele tijd barf. Afgelopen seizoen bleek dat barf met 2x in de week zalm niet de klachten tegenhield. Ik heb hem toen een brok waar veel omega 3 en 6 in zit gegeven met een paar keer in de week barf en dat hield het aardig rustig.
Maar ik wil geen brokken meer. Maar ik wil ook niet dat Saban jeuk heeft. Want ik zie het per jaar wel erger worden. Sinds 2 seizoenen begint hij ook wondjes te bijten.
Saban kan alles eten en lust bijna alles (alleen van lever eet hij alleen kiplever). Ik kan aan de spullen van Canis Naturalis en Shaweca komen.
Ik zou oh zo blij zijn als ik een menu voor hem had dat hem geen klachten meer geeft en dat ik kan stoppen met de Megaderm. Want hij vindt het niet echt heel lekker.
Door Yvonne K
#754519
Zijn er verder geen honden met een pollenallergie? Ik ben zo benieuwd naar andere ervaringen.
En moet ik misschien mijn vraag over het barfmenu in het hoofdstuk vragen en problemen barf zetten?
Door Kuszco
#754591
Hoi Yvonne. Mijn Lotje heeft onder andere ook een pollenallergie. Maar ik gebruik momenteel al enige weken druppels van VSM voor jeuk. Ik moet zeggen dat de ergste jeuk daar ook weg van gaat.
Verder heeft Lotje een vlooienallergie,allergie voor katten,rundvleesallergie.
Ik begrijp dat je megaderm minimaal 6 weken moet gebruiken voor resultaat.
Wat zit er precies allemaal in?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
Door Yvonne K
#754839
Hoi,
Gossie wat vervelend voor Lotje. Wat een gedoe he voor je er achter bent waar je hond allergisch voor is.
Ik weet niet precies meer het verhaal maar mijn da vertelde mij dat de omega 3 en 6 in de Megaderm zorgt voor het sluiten van iets in, ik dacht membramen van cellen die de allegische stoffen doorlaten. Door het sluiten daarvan kunnen die stoffen het lichaam niet in en is er ook geen allergische reactie. Sorry dat ik hier niet duidelijker over kan zijn. Ik weet niet of dit ook helpt bij vlooien-, katten- en voedselallergie
En dit is wat het etiket van Megaderm zegt over wat er in zit:
Omega 6 in verhouding tot omega 3 is 5/1.
Samenstelling per 100 g: ruw vet 91 g, ruwe as 1 g,  O.K. 4 g, water 4 g, vitamine A 12100 UIE, overige B-vitamine 35 mg, zink 212 mg, vitamine B6 10 mg, biotine 0,2 mg, bevat mineralen, plantaardigen olieen en visolieen.
Algemene informatie: megaderm is een smakelijk aanvullend diervoerder op basis van esstentiele vetzuren, zink en vitaminen ter ondersteuning van de afweer van de huid bij de hond en de kat tijdens of na de behandeling van allergieen en kerotoseborroeische aandoeningen. Het bevat zowel omega 6 (linolzuur 38,4 g en gamma-linoleenzuur 0,8 g per 100 g) als omega 3 (eicosapentaeenzuur 4,7 g en docosahexaeenzuur 3,2 g per 100 g) essentiele vetzuren in de verhouding 5/1. De verschillende componenten spelen een belangrijke rol bij de handhaving van een gezonde huid en vacht.
Er wordt geadviseerd om megaderm minimaal 6 weken te verstrekken door het eenmaal per dag over het voer te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door