Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#753488
Valt haas onder een andere vleessoort dan konijn of rekenen jullie dat als hetzelfde?

En is haaskarkas harder dan konijn? Didot heeft nu net voor het eerst een voorste deel konijn gekregen :P Pootjes, kop en gedeelte van de romp. Ik vond de pootjes  vrij hard. Ik heb ze even doorgesneden op de bochtjes, gelukkig heeft Didot ze netjes gekraakt, toch vond ik het deze keer best spannend. Misschien omdat ik nog nooit dit deel van een konijn gevoerd heb (en anders ben ik gewoon een barfwatje :-[ )

Didot spuugt bijna nooit botschilfers op , wel poept hij nog wel eens wat brokjes uit.
Door pallas
#753505
Kruimel schreef: Is een andere soort hoor. En ik vind het wel harder iha, zeker harder dan tam konijn.
Dan komt het voorlopig onder aan de lijst van diersoorten die ik aan het menu toevoeg. Nog een paar maanden wachten voordat ik dat dan geef. Misschien kan ik wel alvast het spiervlees uitproberen...weet ik iig of ie er tegen kan ;)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#753579
Vandaag heb ik mijn hondjes haaspoten gegeven en die zijn inderdaad wat harder dan de konijnenpoten. (ze doen er iets langer over)
Het vlees is ook totaal anders van kleur konijn is licht van kleur en haas is donkerrood vlees. Ze vonden het trouwens wel lekker!
Door tiny
#754568
:D Ze hebben hier net gesmuld van een hazeboutje. 't was de eerste keer maar het ging prima. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door