Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door SemBo
#75370
Ik had vandaag op de markt ruim een kilo verse wijting gekocht en dacht de dames er een groot plezier mee te kunnen doen....Nu laten ze het gewoon liggen.... ::)Ze eten zelfs om de vis heen en duwen het opzij om de rest van het vlees te kunnen opeten.

Kan het kwaad om de vis even te koken? En moet ik de vis dan eerst schoonmaken? Graatjes eruit, kop eraf enzo? Of is dat nergens voor nodig? Hoe lang is dan de kooktijd? :-[ :-[
Door Lizzy
#75391
Mmm, tja, als je het gaat koken, dan MOETEN alle graten eruit....

Ik zou het zelf anders aanpakken!

Ik zou zelf de vis malen in een gehaktmolen. Met kop en graat en al. Dan zou ik er porties van maken (kleine porties) en invriezen. Nu zou ik een klein portie aanbieden en daar even iets lekkers doorheen gooien (iets dat ze graag lusten). En zo wennen ze aan de smaak. Misschien dat ze het over een tijdje wel zo heel eten!

En, op deze wijze heb je niet het nadeel dat je doodgekookte (bijna waardeloze, qua voedingsmiddelen) moet geven.
Door SemBo
#75404
Goed plan, dank je wel!

Ik had verwacht dat ze het wel zouden eten. Ik geef ze heel af en toe ook wel sardines uit blik maarja, blijkbaar is verse vis toch weer een ander verhaal....er zit natuurlijk een vreemd luchtje aan... ;D ;D
Door Lizzy
#75457
SemBo schreef: Goed plan, dank je wel!

Ik had verwacht dat ze het wel zouden eten. Ik geef ze heel af en toe ook wel sardines uit blik maarja, blijkbaar is verse vis toch weer een ander verhaal....er zit natuurlijk een vreemd luchtje aan... ;D ;D
Oh ja, niet te vergelijken! Blikkies vinden ze hier net zo lekker als ik een patatje-mayo vind (denk ik) ;D.

En, wijting is sowieso een vis waar honden niet direct van denken "jipppppieeeee". Ze eten het hier wel hoor (ze eten zelf baarsjes, voorntjes, bliekjes, brasempjes - maar je ziet ze denken "getverdegetver"). Ze vinden rauwe/hele sardien en makreel gewoon lekkerder.... da's lekkere vette vis.
Door casangio
#75478
SemBo schreef: Ik had vandaag op de markt ruim een kilo verse wijting gekocht en dacht de dames er een groot plezier mee te kunnen doen....Nu laten ze het gewoon liggen.... ::)Ze eten zelfs om de vis heen en duwen het opzij om de rest van het vlees te kunnen opeten.

Kan het kwaad om de vis even te koken? En moet ik de vis dan eerst schoonmaken? Graatjes eruit, kop eraf enzo? Of is dat nergens voor nodig? Hoe lang is dan de kooktijd? :-[ :-[
Hier lukt het ook wel eens om een deel van een blikje sardientjes er over heen te gooien, want gek genoeg lusten de meeste honden die geen vis lusten, wel sardientjes,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door