Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Kan ik in een keer ovestappen van brok naar Carnibest

hoe kan ik overstappen
Geen stemmen
0%
mag ik ineen keer overstappen
11
100%
Door toby en sammy
#752985
Hallo lieve mensen
kan iemand mij vertellen of ik in een keer van brok over mag stappen naar Carnibest.
of moet ik dat gelijdelijk aan doen,wie heeft hier ervaring mee.
Gr Henk en Sammy
Door Minna
#752994
Wij hebben in een keer overgestapt van brok naar versvlees en dan weer van vers op barf, geen enkel probleem gehad, maar denk dat het heel erg er aan ligt zijn de honden gewend om andere dingen te eten naast hun brok, hoe is hun conditie in algemeen en hoe vaak eten ze. Hier missen ze de brokken niet ;D
Door Nynke
#753000
Hoi Henk, ik ben met Gunnar en Jeppe in 1 keer overgestapt van brok naar Carnibest en afgelopen weekend ook met Pezzo in een keer naar Carnibest. Ik zie zelf dus geen problemen.
Maar er word aangeraden om als je hond gevoelige darmen heeft het eerst te mengen, maar volgens mij kan dat nooit goed zijn, het vergt een heel andere vertering. Maar goed, Pezzo had volgens zijn vorige "bazin" gevoelige darmen en ik heb er niets van gemerkt.
Hij is wel een paar ons afgevallen maar dat wijt ik aan ontgifting en het feit dat hij nu echte wandelingen maakt. Ik zou dus zelf in 1 keer overstappen. Succes !! Nynke
Gebruikersavatar
Door pike
#753013
Ik zou in een keer overzetten op kvv. Ook bij zogenaamd gevoelige darmen. Die gevoeligheid komt vaak door de brok. En de vertering van brok en vers voer werkt anders. Als je beide soorten combineert heb je daardoor kans op problemen. Pike met zijn zeer gevoelige darmpjes is van de ene op de andere dag op kvv gegaan, en dat ging super. Nu barft hij er alweer een klein jaartje lustig op los. Niks geen gevoelige darmen meer. :D
Door Yvonne K
#753439
Ik ben van brok naar kvv gegaan van de ene op de andere dag met een pup van 8 weken, een volwassen hond en een ougie van 15 jaar. Was geen enkel probleem. En nu barfen ze al weer een tijdje.
Door Juud
#753746
Ik ben ook pas net met versvoer (RODI) begonnen. EN op advies ook in 1x overgestapt. En niet de ochtend brokken en in de avond vers. (zouden teveel verandermomenten zijn)
Onze Sam mist zijn brokken helemaal niet en eet alle smaken door elkaar.
Door Truus
#753771
Hier zijn ze destijds gewoon in 1 keer overgestapt en zonder problemen. Je moet het wel op goede kamertemperatuur geven en desnoods de eerste keren een beetje overgieten met warm water.
Succes.
Door judith1967
#753933
Ook ik ben zo in 1 keer overgestapt van brok naar Cb,helemaal geen problemen ermee gehad.
Door ZsaZSa
#754092
Ik ben ook in 1x overgestapt van brok naar CB.
Tijdens het brok voeren vaak dunne ontlasting, moest er ook 's nachts wel eens uit voor haar.
Sinds de CB nooit meer problemen gehad....
Door toby en sammy
#754976
hallo
ik gebruik nu KVV van duck maar de prijs is echt pittig.nu is mijn vraag wat kost carnibest per kilogram. Gr henk
Door MauriceF
#755145
Ligt eraan in welke aantallen je ze besteld. Als je hier 30 kg Carnibest besteld ben je 2,75 per kg kwijt. Voor 70 kg weer 2,40 per kg.

De goedkopere merken zijn Smuldier (rond 1,30 per kg) of Rodi (volgens mij 1,85 per kg)
Door Bullmastiff gek
#756582
[quote="toby en sammy"]
hallo
ik gebruik nu KVV van duck maar de prijs is echt pittig.nu is mijn vraag wat kost carnibest per kilogram. Gr henk
[/quote]

Denk dat de Carnibest net zo duur is als de Duck.
Dacht dat de Duck rond de 3 euro zt per kilo, en de carnibest is 3,05 per kg.
En voor beide merken geld dat als je een grotere hoeveelheid afneemt het dus voordeliger word.
Bij Duck noemen ze het Kennelverpakkingen , dacht dat het dan 2,60 per kg werd.
Maar het is al een tijdje terug dus zeker weten doe ik het niet, je kan ze bij Duck gewoon even een mailtje sturen dan hoor je gelijk de goede prijzen, even vragen naar de voordelige kennelverpakkingen.

Sterkte met de zoektocht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door