Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Henk en Donja
#753743
Hallo,

Ik ben net nieuw hier en ik wil jullie graag even mijn situatie voorleggen...

Drie maan geleden heb ik onze hond donja opgehaalt, donja is een foxje van nu 7 kilo, ze is 37 cm aan de schoft en is ongeveer 7 maanden oud.

Ik heb haar gekocht als een twee maand jonger hondje, maar ze bleek al gewisselt te hebben toen we thuis kwamen, ze was ook erg mager, verteerde ook niet of zeer slecht(bleke stinkende diarree).

We hebben haar toen eerst op een licht verteerbare royal canin brok proberen te zetten, dit wou ze al snel niet meer eten ondanks dat ze het wel lekker vond vreemd genoeg. Toen vanwege het af en toe uitkotsen van brokjes maar op geperste brok, nl. Farmfood overgestapt en dus ook er veel vuile pens bij gegeven. Dit bleek heel goed voor haar vertering te zijn, de diarree was bijna direct weg en ongeveer anderhalve maand heeft ze netjes gegeten.

Overdag kreeg ze dan FF en savonds een pensschijfje erbij van Smuldier waar we het restje FF doorheen gooiden(niet goed snap ik nu maarja, te laat). Toen ging ze dus ook de FF weigeren (door het mengen van de brok door de pens?) dus we hadden weer een probleem, na een aantal dingen geprobeert te hebben vond ze dog chow classic van purina(vroegere doko) wel ok, maar ik zag al aankomen dat ook dit van korte duur ging zijn, dus maar direct de hoeveelheid pens die ze kreeg verhoogd en er nu ook de compleet menu van smuldier bij gedaan, wat ze nu sinds twee dagen eigenlijk volledig krijgt. Behalve die verschrikkelijke scheetjes gaat het prima, ik ga alleen wel vanwege de stank een ander complete kvv zoeken(want die smuldier compleet stinkt echt nog 100x zo erg dan hun pens vind ikzelf), of misschien dan toch maar doorgaan voor de barf?

Maargoed, ik heb dus het probleem dat ik met een flink groeiende hond zit die door haar slechte vertering zelf haar eten heeft kunnen uitzoeken, want wat ik allemaal niet voor kunsten uit heb gehaalt om die ribbetjes weg te toveren snap je al. Haar ribbetjes zie je nu overigens niet als ze ontspannen staat, maar de DA vind haar wel aan de dunne kant, maar ook weer niet te mager.

In haar slechtste periode at ze maar een derde van wat ze zou moeten eten, verschrikkelijk he :'(  Maargoed, we zijn aan de beterende hand en daar gaat het om.

Laatste vraagje nog even, kan dat eigenlijk wel, een 'onrustige' vertering, het is een heel druk dametje die erg springerig is enzo. Natuurlijk laat ik haar niet uit na het eten, dat lijkt me duidelijk. Het lijkt er wel op dat ze maar een halve dag verteert en dan ligt het er alweer uit.

Maargoed, via het geweldig fanastische vuile pens goedje, wat volgens mij de vertering van donja gered heeft kom ik dus hier terecht, we gaan vers dus uitbouwen omdat brokken niet goed gaat en de combinatie brok/vers ook (praktisch) niet werkt.

Groet, Henk
Door K@rin
#753778
waarom zet je haar niet voor 100% op de KOMPLETE versie van Smuldier ?
kijken of haar vertering dan wat rustiger wordt.
sommige honden kunnen nu eenmaal niet tegen teveel wisseling van voer.
als je dan ook nog brok en "vers" afwisselt geeft dat juist problemen.
PERSOONLIJK zou ik haar  op de SMULDIER KOMPLEET (op basis van pens) zetten.
Als dat goed blijkt te gaan, kun je later eens gaan afwisselen met verschillende merken vers.

Zelf voor ik overwegend Carnibest, maar ook nog een beetje brok erbij en dat geeft bij mijn honden geen problemen.
1 hond zit voor 100% op Smuldier Kompleet, want die wil niets anders ............
Door nikèdog2000
#753801
wat maak het uit dat het stinkt?
ja voor jou .......nou en!!!!!!!!!
als je hond het lekker vindt dan gewoon geven
misschien eet je ook knoflook??????????
is hartstikke lekker maar stinkt ook
Door Henk en Donja
#753879
Jaja compleet krijgt ze nu dus, en de enige complete van smuldier is die met pens dus dat zit wel goed.

Zo veel gewisselt heb ik niet, alleen als een hond het ECHT niet eet kun je niets anders he. En reken er ook maar op dat ik die combinatie FF en pens niet zomaar aan de kant heb geschoven, ze is niet voor niets zo dun geworden.

En tja ik weet natuurlijk ook heel goed wat voor vertering ze heeft, want als ik haar niet dagelijks pens geef is haar vertering zo weer van slag, dat heb ik natuurlijk ook al geprobeert.

Ik blijf het erg vreemd vinden allemaal, temeer omdat de honden van onze ouders savonds altijd gewoon met de pot mee hebben gegeten en nooit ergens last van hadden behalve het bekende 'worst op pootjes syndroom'.
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op vr 04 mei 2007, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juud
#753906
onze sam heeft na een darmontsteking ook veel gesukkeld met diarree en stank. (WHOEHAA)
Ben toen ook hier terecht gekomen en ben toen werkelijk DIRECT gestopt met brokken.
(had eerst Royal Canin gegeven en later Biofood)
Zij ontlasting is werkelijk SUPER. Nee geen stank maar dat is idd ook geen reden om te stoppen of te veranderen. Sam vindt het verrukkelijk en heeft mooie stevige donkere ontlasting.
Ik geef hem trouwens de compleet van RODI.
Door Henk en Donja
#754027
[quote="Juud"]
Ik geef hem trouwens de compleet van RODI.
[/quote]

Ik ben ook begonnen met rodi, heb toen hamburgers van smuldier gekocht om te proberen en dat was naar mijn idee erg goed(en ze vond het ook veeeel lekkerder). Ik had toen nog de pens hamburgers, maar ik vond die van rodi maar 'grijs gehakt' en die van smuldier waren veel grover en ruikten ook veel verser. Maarja veel mensen gebruiken hier ook smuldier omdat het uit de buurt komt he......

Compleet van smuldier stinkt echt onbehoorlijk, maarja het kost dan ook net niks, voor duck en cb moet ik een flink end rijden, maar kan het wel in grotere hoeveelheden bestellen en laten bezorgen dus.

Maargoed, eerst maar dit dametje stabiel op de smuldier compleet krijgen en dan zien we wel weer verder, typisch voor haar trouwens om te zien hoe rustig en beheerst ze zelfs dat eet terwijl veel mensen hier zeggen dat hun hond het in een paar tellen weg heeft.

Maargoed, we komen er nog wel achter, ik wordt er alleen helemaal niet goed van al dat gesodemieter, maarjah.......
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#754132
[quote="Henk en Donja"]
Compleet van smuldier stinkt echt onbehoorlijk
[/quote]

;D ;D ;D

Klopt!  En onze hond gaat er vreselijk van uit z'n bek stinken.  :o  Hij heeft ook ontzettend rommelende darmen van de compleet versie maar geen afwijkende ontlasting.  :D
Ik geef hem dus max. twee/drie dagen in de week compleet (voor m'n eigen gemak  :-[)  en vul de rest aan met  barf of de kip/vlees versie van smuldier samen met groenten, een eitje of vis. Geen pens want dat zit m.i. genoeg in de compleet.

Succes met Donja, en waarschijnlijk gaat het vers voeren uiteindelijk prima werken bij jouw hond!  :)
Door Lil
#754412
Hier alleen rommelende darmen als er echt iets aan de hand is. Heb eerst altijd volledig gebarft, maar dat zit er nu even niet in, vandaar dus twee tot drie keer per week smul en voor de rest barf. Nooit rommelende darmen van de compleet gehad.
Door Juud
#754482
;)
Heb nu een winkel in de buurt gevonden die ook de smuldier verkoopt. (vandaar de rodi, bij gebrek aan andere merken in de buurt...hier geen duck of cb te vinden...nog niet tenminste...blijf zoeken)
Maar op de rodi doet hij het erg goed. Hij heeft de compleet en af en toe pens/vlees/hart ofzo.
Vandaag dus smuldier compleet gekocht en ook de pens en kip van smuldier. Laat me verrassen door de geur.
Maar die was echt súper goedkoop.... :o
0,59 voor de kompleet en 0,35 voor de kip of vlees of pens. de hart was 0,95  :o  :o
Had ik maar een grotere vriezer. Hihihi...
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#754487
Lekker dat je ook Smuldier te pakken hebt kunnen krijgen. Wij barfen nu merendeels maar toen ik nog alleen kvv gaf wisselde ik meestal af tussen de verschillende soorten en smaken van Smuldier en Rodi en de hondjes deden het daar super op!
Door Juud
#754509
ja ik ben eigenlijk ook wel van plan om de smaken te wisselen. Smuldier heeft 2 'compleet' gerechten en rodi ook 2 geloof ik. Tja, nu kan ik dus lekker om en om geven met af en toen een pens of vlees of wat dan ook tussendoor. (of mengen) Zodat Sam toch iedere dag iets anders te eten krijgt.
Zijn darmen gaan echt super nu!! (GELUKKIG.... werd wel een beetje ongerust al die diarree in zijn groei...hij viel snel veel af...)
Door Juud
#754543
ja we waren toch wel bang voor crohn...
maar nu alles PRIMA met Sam!!!
Vriezer hélémaal vol met vers vlees voor Sam.
::)
Door Henk en Donja
#754614
[quote="Juud"]
;)
Vandaag dus smuldier compleet gekocht en ook de pens en kip van smuldier. Laat me verrassen door de geur.
Maar die was echt súper goedkoop.... :o
0,59 voor de kompleet en 0,35 voor de kip of vlees of pens. de hart was 0,95  :o  :o
Had ik maar een grotere vriezer. Hihihi...
[/quote]

Ah, ik ben benieuwd hoe sam het gaat vinden, donja vind het natuurlijk een stuk lekkerder, vanwege de vetklonten en brokken vlees erin, maar natuurlijk het meest vanwege de overweldigende walmen.....

Ik zou de compleet niet sochtends uit de ontdooide verpakking halen als je nog niet ontbeten hebt :o

Bij onze c1000 zijn de pens, kip en vlees 0,45 dus wil ik natuurlijk graag weten waar jij het vandaan hebt gehaalt.

Donja heeft overigens gisteren voor het eerst sinds een maand weer volwaardig gegeten :thumbup:, eigenlijk heeft ze meer nodig denk ik maargoed, eerst maar even een tijdje stabiel aan de compleet.

Crohn heeft ze denk ik niet want dan hebben ze vaak slijm en bloed in de ontlasting toch? Ik heb meer het idee dat ze zetmeel/granen gewoon niet verteerd, nouja tenzij ze pens erbij krijgt dan.

Ik ben in ieder geval heel blij dat ze nu voldoende weg krijgt, is al een hele opluchting zeg.....

Groet, Henk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door