Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#753032
Benthe haar oren moeten morgen, onder een roesje, gespoeld worden. We zijn al weer een week aan het tobben met haar oren. Normaal gesproken helpen de Prodier oordruppels van VSM goed, maar nu werd het alsmaar erger. Ik ben net bij de DA geweest, en van binnen zijn de oren helemaal vies, maar daar kan ik met een gewone oorcleaner niet bij komen. En alles wat we er nu aan zalf in doen, komt daardoor niet op de goede plek terecht. Als haar oren weer helemaal schoon zijn, kunnen we alles weer beter bijhouden en zullen de klachten hopelijk verdwijnen.

Ik mag haar morgenochtend om 10 uur brengen (normaal 9 uur) en als het niet te druk is, mag ik bij haar blijven tot ze onder zeil is en kan ik wachten tot ze klaar is.
Door Elise
#753241
Is dat net zoiets als het uitspuiten van oren bij mensen?
Balen hoor dat ze steeds zo'n last heeft van haar oren. Ik hoop dat je morgen bij haar mag blijven, is wel zo prettig voor jezelf ook ;)
Door *Natasja*
#753349
Elise schreef: Is dat net zoiets als het uitspuiten van oren bij mensen?
Balen hoor dat ze steeds zo'n last heeft van haar oren. Ik hoop dat je morgen bij haar mag blijven, is wel zo prettig voor jezelf ook ;)
Ik denk het wel, want ze zei ook dat sommige honden er slechthorend van konden worden (dus ik meteen: "ooooooooh, dus dát is het"  ;D). Hopelijk gaan haar klachten hiermee over, vanaf nu gaan we in ieder geval nog trouwer de oren schoonmaken iedere week.
Door K@rin
#753395
DEWI heeft dat laatst ook gehad, maar gewoon bij haar volle bewustzijn.
Ik heb haar zelf vastgehouden en de dierenarts heeft met water meerdere malen gespoeld. (met zo'n soort rubberen knijpballon)

Nou moet ik wel zeggen, dat je DEWI helemaal in de knup kunt leggen hoor, zonder dat ze een kik geeft  ;)
Door *Natasja*
#753442
K@rin schreef: DEWI heeft dat laatst ook gehad, maar gewoon bij haar volle bewustzijn.
Ik heb haar zelf vastgehouden en de dierenarts heeft met water meerdere malen gespoeld. (met zo'n soort rubberen knijpballon)

Nou moet ik wel zeggen, dat je DEWI helemaal in de knup kunt leggen hoor, zonder dat ze een kik geeft  ;)
Nou, Benthe is een ander verhaal. Als de DA alleen nog maar in haar oren moet kijken, is ze met 2 man al amper in bedwang te houden. Voor haar eigen bestwil is het dus beter om even een roesje te krijgen.  ;)
Door K@rin
#753453
*Natasja* schreef: Nou, Benthe is een ander verhaal. Als de DA alleen nog maar in haar oren moet kijken, is ze met 2 man al amper in bedwang te houden. Voor haar eigen bestwil is het dus beter om even een roesje te krijgen.  ;)
sterkte voor morgen !!!
Door *Natasja*
#753638
Kan ik Benthe eind van de middag gewoon eten geven zoals normaal (vandaag is dat kopvlees en geiteribben), of is het beter om het bot vandaag maar even over te slaan ivm de narcose?
Door Lizzy
#753645
*Natasja* schreef: Kan ik Benthe eind van de middag gewoon eten geven zoals normaal (vandaag is dat kopvlees en geiteribben), of is het beter om het bot vandaag maar even over te slaan ivm de narcose?
Ik zou bot even overslaan.
Door henneke
#753652
succes straks , en dat je een verbazend goed luisterend Dalmaatje terug mag krijgen  :D
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#753708
Hè wat naar! Veel sterkte vandaag. Hoop dat ze snel met een paar blinkende oren weer thuis is... :-* voor Benthe
Door *Natasja*
#753760
Zo, we zijn weer thuis. Ik ben er de hele tijd bijgebleven, dus dat was erg fijn. Haar oren zijn weer helemaal schoon (heb het nog ff gecheckt met de speciale oren-kijker  :)) en ze is weer een beetje bij, hoewel ze nog niet kan lopen en nu lekker ligt te slapen onder een dekentje. Het duurde sowieso best lang voor ze wakker werd, de DA wilde haar net een handje komen helpen ("wakker kussen" zoals hij het zelf noemde), toen ze toch maar besloot haar ogen open te doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door