Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#752696
De hond van mijn vriendin, een jack russel, is nu 15 maanden en nog niet loops geweest.
Nu is ze vandaag bij de dierenarts geweest en ze zou geen eierstokken hebben, wel een baarmoeder. Ze zal dus ook niet loops gaan worden.
Heeft iemand hier weleens van gehoord en heeft dit consequenties voor de gezondheid van de hond.
Het is overigens een leuk, sociaal beestje, die met iedere andere hond vriendjes is. (maar dat heeft natuurlijk niets met de "ontbrekende" eierstokken te maken).
Door Truus
#752857
Hebben ze foto's gemaakt ? Ik heb er ook nog nooit over gehoord maar weet wel dat er ook een stille loopsheid bestaat. Je merkt er dan weinig van.
Gebruikersavatar
Door Riek
#752868
Nee, er zijn geen foto's gemaakt. De DA heeft er betast en zijn conclusie getrokken. En ik heb geen idee of er een stille loopsheid heeft plaats gevonden. Mijn hond, een reu, is nooit extreem verliefd geweest op haar. En we zien elkaar wekelijks, ook de honden. En haar muts is ook geen gootsteenontstopper geweest, ik heb daar wel een beetje opgelet.
Gebruikersavatar
Door Riek
#752894
K@rin schreef: hoe kan een DA dat in godsnaam constateren met betasten !!!
Volgens mij kan dat alleen met o.a. een echo bekeken worden.
Je hebt gelijk, het is heel erg vaag. En eigenlijk is niet helemaal de vraag of de Da juist is met zijn conclusie, maar meer als het zo is, zijn er dan consequenties voor de gezondheid van de teef.
Door Lizzy
#752936
Riek schreef: Je hebt gelijk, het is heel erg vaag. En eigenlijk is niet helemaal de vraag of de Da juist is met zijn conclusie, maar meer als het zo is, zijn er dan consequenties voor de gezondheid van de teef.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met een gecastreerde hond. Die heeft ook geen eierstokken. Maar ik denk niet dat een DA dit kan bepalen op grond van "ff voelen". Ik denk dat er een echo aan te pas zou moeten komen, wil je (je vriendin) het echt weten.
Gebruikersavatar
Door Riek
#753007
Lizzy schreef: Ik denk dat het vergelijkbaar is met een gecastreerde hond. Die heeft ook geen eierstokken. Maar ik denk niet dat een DA dit kan bepalen op grond van "ff voelen". Ik denk dat er een echo aan te pas zou moeten komen, wil je (je vriendin) het echt weten.
Dankje Lizzy.
Door chamourel
#753011
Cacharel van ons kreeg haar eerste loopsheid pas op de leeftijd van 15 maanden, en Mèlodie pas op de leeftijd van 3 jaar..........

geduld is een schone zaak.

wil ze er iets mee gaan doen ?
anders is die loopsheid toch niet belangrijk.
gewoon geduldig wachten zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door Riek
#754047
chamourel schreef: Cacharel van ons kreeg haar eerste loopsheid pas op de leeftijd van 15 maanden, en Mèlodie pas op de leeftijd van 3 jaar..........

geduld is een schone zaak.

wil ze er iets mee gaan doen ?
anders is die loopsheid toch niet belangrijk.
gewoon geduldig wachten zou ik zeggen.
Nee, ze wil geen nest. Maar ik was zelf eigenlijk benieuwd wat nu de consequenties zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door